וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים אופק: לקראת החזרה לביה"ס, כך תבחרו משקפי ראייה לילדים

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 12:58

לקראת החזרה לשגרת הלימודים, יוצאים הורים וילדים לסידורים ורכישת ציודים. בשבוע האחרון שנותר לסיומו של החופש הגדול, בחרנו להזכיר סידור חשוב נוסף - בדיקת ראייה שגרתית שנועדה לזהות לקות בשלב מוקדם. לפני שתרכשו משקפיים לילדים, הבאנו טיפים לבחירה נכונה ומקצועית

משקפיים של ארמני לילדים. יח"צ,
רואים את האופק: לקראת ה-1 לספטמבר, טיפים לבחירת משקפי ילדים/יח"צ

לקראת החזרה לבית הספר, ובעיקר לקראת העלייה לכיתה א', הורים רבים מבצעים בדיקת ראייה שגרתית לילדיהם במטרה לזהות את הצורך במשקפי ראייה (באם הוא קיים), בשלב מוקדם ככל שניתן.

ההמלצה הרפואית לשמירה על ראייה תקינה בקרב ילדים, היא לקיים בדיקת עיניים שגרתית, גם אם לא ניראה כל צורך, אצל רופא מומחה ב- 3 תקופות התפתחות: בגיל שנה, בגיל 3 ובגיל 6. חשיבות הזיהוי של בעיות ראייה בקרב ילדים היא גבוהה, וביצוע מעקב נכון יביא לזיהוי מוקדם ולטיפול יעיל יותר.

העלייה המרגשת לכיתה א', כרוכה בהתארגנות מקיפה, החל משלב ההכנה הרגשית ועד לשלב התרגול הקוגניטיבי או הלימוד וההתחזקות בנושאים הדרושים להם כדי לפתוח את שנת הלימודים ללא פערים כמו הכרת האותיות לקראת ראשית קריאה.

ככל שילדינו עסוקים יותר מול מסכים או משקיעים בקריאה, כך הסימנים לצורך במשקפי ראייה, נעשים בולטים יותר לזיהוי.

דיברנו עם ליאורה רז, אופטומטריסטית ברשת 'אופטיקנה' וקיבלנו טיפים מעשיים לזיהוי קושי בראייה בקרב הילדים וכן עצות לבחירת משקפיים נכונים אם אובחן הצורך המקצועי לכך.

"גם אם הילד אינו מתלונן על קושי בראייה, אנחנו ההורים, מכירים את ילדינו היטב ונוכל לזהות שינויים בהתנהגות שמעידים על הצורך במשקפיים, אם רק נכיר אותם", מתחילה רז, ומפרטת.

אופטיקנה, משקפי דיסני לילדים. באדיבות אופטיקנה,
אופטיקנה, משקפי דיסני לילדים/באדיבות אופטיקנה

הסימנים שיעידו על הצורך במשקפיים

הסימנים העיקריים שעשויים להעיד על הצורך של הילד/ה במשקפי ראייה:

תלונות מרובות על כאבי ראש

התקרבות למסך בזמן צפייה

דיווח שהשורות "קופצות " בזמן קריאה

הבעת חוסר עניין מהיר בזמן צפייה במסכים או קריאה

שימוש באצבע לעקוב אחר השורות בזמן קריאה

קריצות או מצמוצים לעיתים תכופות

תלונות על עייפות

תלונות על ראייה מטושטשת

עיניים אדומות

במידה וחלק מהסימנים הנ"ל החלו להופיע לאחרונה בהתנהגות הכללית של הילד/ה, אל תתעלמו. רצוי לכל הפחות לבדוק את העניין בביקור אצל רופא עיניים/אופטומטריסט, כדי לשלול או לאשש את הצורך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אופטיקנה, משקפי פרוזן לילדים. באדיבות אופטיקנה,
אופטיקנה, משקפי פרוזן לילדים/באדיבות אופטיקנה

כך תתאימו משקפיים לילדים

במידה ובדיקת רופא עיניים ו/או אופטומטריסט זיהתה צורך בהרכבת משקפיים - הנה כמה טיפים להתאמת המשקפיים הנכונים:

מבחר המשקפיים שמוצע כיום לילדים, צבעוניות עשירה ומגוון רחב של צורות וגדלים כך שכל ילד יוכל למצוא זוג שיהיה לטעמו והוא ישמח להרכיב.

חשוב להתחשב בסוג העדשות להם הילד זקוק לפי הבדיקה ולהתאים מסגרת שתכיל אותן, הן מבחינת גודל העדשה והן מבחינה אסתטית בכדי למנוע מהילד תחושות של תסכול או אי נוחות.

בזכות מגוון האפשרויות הגדול, כדאי לאפשר לילד את חווית הבחירה העצמית תוך כדי מיקוד במגוון מצומצם שעשוי להתאים לו, זאת כדי לא להציף אותו בשפע של אפשרויות שיבלבלו אותו.

אופי הפעילות של ילדים כולל זמנים של משחק בחוץ ופעילות פיזית כמו משחקי כדור, פעילויות ספורט, חוגים אקטיביים או סתם השתוללות אופיינית לגילם ולכן, חשוב לבחור משקפיים שעשויים מחומרים גמישים, קלים וחזקים, כאלו שגם יעמדו בתו התקן הישראלי.

בחלק מהמקרים, הצורך בהרכבת משקפי ראייה לילדים נובע מפזילה ו/או עין עצלה ולכן חשוב שהעין תהיה במרכז או בשליש העליון של המסגרת כדי להבטיח טיפול יעיל בבעיה.

משקפי ראייה לילדים של המותג ווג, 699 שקל. באדיבות אופטיקנה,
משקפי ראייה לילדים של המותג ווג, 699 שקל/באדיבות אופטיקנה

איך בוחרים מסגרת?

המסגרת של המשקפיים חייבת להיות במידה הנכונה והמתאימה לגודל הפנים ותווי הבולטים בהן ולכן חשוב להקפיד על דגשים הבאים:

- הגשר של המשקפיים צריך להיות מותאם לאף

- המוט צריך להסתיים בסוף האוזן של הילד/ה

- העדשה צריכה לכסות את כל חלל העין

"מותגים גדולים כמו NIKE ו-RAY-BEN פונים לילדים ומציעים דגמים בייצור מיוחד עבורם ובשלל עיצובים, גם עיצובים בוגרים כמו של גדולים, ממש כמו של אמא ואבא", מוסיפה רז.

הדגם הנמכר ביותר, משקפיים גמישים, המחיר: 299 שקל. באדיבות אופטיקנה,
הדגם הנמכר ביותר, משקפיים גמישים של 'קויה', המחיר: 299 שקל/באדיבות אופטיקנה

עליה מתמדת בהיקף ובחומרת בעיות ראיה בקרב ילדים

על אף שההמלצה הרפואית לשמירה על ראייה תקינה בקרב ילדים, היא לקיים בדיקת עיניים שגרתית, גם אם לא ניראה כל צורך, אצל רופא מומחה בגיל שנה, בגיל 3 ובגיל 6, חשיבות הזיהוי המוקדם בקרב ילדים היא גבוהה ובשל עליה מתמדת בהיקף ובחומרת בעיות ראיה בקרב ילדים בשנים האחרונות, ההמלצה כעת היא לבדוק את ראיית הילדים פעם בשנה", מרחיב איתן הלימי, אופטומטריסט ראשי Erocca by Super-Pharm.

"התנאים הסביבתיים השתנו", הוא מוסיף, "אם בעבר הראייה הייתה בעיקר למרחק ופחות לאזורי הקריאה, היום הדבר התהפך, וברוב שעות היום אנחנו משתמשים בטווחי ראייה של עד מטר וחצי. מעבר לכך גם יש פחות חשיפה לשמש מה שהוכח כמגדיל את הסיכוי לעלייה לקוצר ראייה או מיופיה בשמה המקצועי. כל אלו הביאו למצב לפיו ארגון הבריאות העולמי, מעריך שעד שנת 2050 מחצית מאוכלוסיית העולם צפויה להיות עם משקפיים".

הלימי מדגיש את החשיבות לבדוק את האחריות הניתנת על שברים, באופן שחוסך להורים צורך לרכוש משקפיים חדשות עם כל שבר: "היום יש לנו דגמים שהם גם אופנתיים אבל גם בלתי שבירים ומתאימים לאורח החיים הדינאמי של ילדים, על דגמים אלו אנחנו מציעים שלוש שנים אחריות באופן שמעניק להורים טווח של מספר שנים עד לרכישת הזוג הבא".

משקפיים בלתי שבירים,להשיג ב erocca by super-pharm. דיוק אופטיקס בע''מ,
משקפיים בלתי שבירים,להשיג ב erocca by super-pharm/דיוק אופטיקס בע''מ

הוצאה גדולה להורים: 2-3 זוגות משקפיים בשנה

"הורים נדרשים לרכוש מספר זוגות משקפיים במהלך השנה. יש להתחשב בעובדה שמדובר בקהל צעיר הנוטים לשבור או לאבד את המשקפיים לכן ילד צריך משקפיים חלופיים מאחר וההתנהלות שלו ללא משקפים היא לא אפשרית. בנוסף, לעיתים יש צורך לעדכן את המרשם במהלך השנה כך שמדובר על רכישת 2-3 זוגות משקפיים בשנה", מסבירה מירב צ'פני רז, משנה למנכ"ל אופטיקנה.

טווח המחירים של משקפי הראייה הוא רחב כמו מוצרי אופנה אחרים, וגם יש משמעות גדולה למרשם העדשות המשפיע על רמת המחיר. המחירים נעים בין 300-600 שקל בממוצע ויכולים להגיע גם עד 1000 שקל, תלוי במותג המסגרת שנבחר ובמרשם.

על פי רז, דגמי הילדים הנמכרים ביותר ברשת 'אופטיקנה' הם משקפי ילדים גמישות של קויה (299 שקל), משקפי שמש מקולקציית דיסני (599 שקל), המותג SEVEN (415 שקל) מותגים נוספים שאנו מוכרים הם דגמי משקפי ילדים של רייבן (699 שקל), קונברס (699 שקל) ווג (699 שקל) ומגוון משקפי ראייה של ורסצ'ה (999 שקל).

"לשמחתנו יש היום זכאות שנתית דרך קופות החולים והטבות דרך הביטוחים המשלימים שמוזילים משמעותית את עלות המשקפיים. לרשת אופטיקנה יש הסכמים עם קופות החולים כללית ומאוחדת כך שמי שנמצא מתאים יכול לרכוש משקפיים במחיר השתתפות עצמית החל מ-10.90 שקל לזוג משקפיים", מסכמת רז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully