וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סאנפלאואר: "כפי שצפינו, הסביבה הכלכלית המורכבת מזמנת לנו הזדמנויות השקעה רלוונטיות"

21.8.2023 / 13:36

סאנפלאואר מזהה הזדמנות לצמיחה עסקית: חתמה על השקעה שצפויה להרחיב את פורטפוליו החברה בישראל ב-50%; עם השלמת החיבור לרשת צפויה ההשקעה להניב תזרים של כ-9 מיליון שקל בשנה

שחר בן מויאל. תמר מצפי,
שחר בן מויאל, מנכ"ל סאנפלאואר/תמר מצפי

סאנפלאואר, הפעילה בסקטור האנרגיה המתחדשת בישראל, פולין וארה"ב, מודיעה היום (ב') כי חתמה על מזכר הבנות להשקעה ב-75% מהון המניות של חברת ייזום בתחום האנרגיות המתחדשות, אליה תזרים כ-7.8 מיליון שקל כהלוואות בעלים, זאת בכפוף לעמידה באבני דרך כפי שהוסכם בין החברות, כאשר סאנפלאואר תקבל קדימות בפירעונן של ההלוואות על פני כל חלוקה לבעלי מניותיה.

בבעלות החברה הנרכשת מערכות פוטו וולטאיות מניבות המתוקנות על-גבי גגות בהספק כולל של 3 מגה וואט וכן צבר של פרויקטים בשלבי ייזום והקמה שונים בהיקף של כ-11 מגוואט שצפויים להתחבר לרשת החשמל עד סוף שנת 2024. להערכת החברה, עם החיבור לרשת צפויה החברה להניב הכנסות בסך של כ-9 מיליון ש"ח ו-EBITDA בהיקף של כ-6 מיליון שקל. בנוסף, החברה מחזיקה בצבר פרויקטים בהיקף מצטבר של 25 מגה וואט בשלבי ייזום.

העסקה מגיעה ברקע הדוחות שפרסמה סאנפלאואר לאחרונה, שהציגו תוצאות שיא בכל הפרמטרים הכספיים. הכנסות החברה במחצית הראשונה לשנת 2023 צמחו בכ-44.3% לסך של כ-93 מיליון שקל, לעומת 64.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת צמח ל-32.6 מיליון שקל, תוך כדי שהחברה עוברת לרווח שהסתכם ב-7.7 מיליון שקל. כמו-כן, ה EBITDA-בחציון הראשון של השנה צמח בכ-56% לסך של 49.4 מיליון שקל, לעומת 31.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-44 מיליון שקל, זינוק חד לעומת הרבעון המקביל אשתקד אז הסתכמו ההכנסות ב-32.9.

שחר בן מויאל, מנכ"ל סאנפלאואר: "כפי שצפינו, הסביבה הכלכלית המורכבת מזמנת לנו הזדמנויות השקעה רלוונטיות בתחומינו שמאפשרות לנו להאיץ את הפעילות העסקית ולהרחיב את פורטפוליו הנכסים בניהול החברה. אני שמח על השקעה שאנו מבצעים היום בחברה יזמית, שצפויה להגדיל את הפורטפוליו בישראל בכ-10% באופן מיידי, ובכ-50% עד לסוף השנה הבאה. באמצעות השקעה זו סאנפלאואר מגדילה את תיק הגגות שלה, מהלך שיאפשר גם יצירת סינרגטיות והפחתה מהותית של עלויות תפעול. זוהי עסקה ראשונה להרחבת הפורטפוליו של סאנפלאואר, אני סבור כי במהלך השנה נראה עסקאות נוספות שנראה לנכון לנצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully