וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחות דוראל: צפי להכנסות עתק מפרויקטים שכבר חוברו לרשת

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 14:14

דוחות דוראל אנרגיה למחצית הראשונה של 2023 מתפרסמים. יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל: "דוראל נמצאת בתנופת הקמות של פרויקטים רבים וחיבורם לרשתות החשמל"

פרויקט רבדים. באדיבות דוראל,
פרויקט רבדים של דוראל. צפי הכנסות מכל הפרויקטים שמחוברים או יחוברו לרשת לקראת 2024: 700 מיליון שקל ו-1.1 מיליארד שקל בשנת 2025/באדיבות דוראל

דוראל מפרסמת את תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2023, הנה עיקרי הדוח:

• הספק המתקנים המחוברים והמוכנים לחיבור גדל משמעותית, ועומד על 401 MWp בשילוב 305 MWh אגירת אנרגיה

• ההכנסות השנתיות של הפרויקטים הבשלים, אשר חוברו לרשת או צפויים להתחבר בחודשים הקרובים, צפויות לעמוד על למעלה מ-700 מיליון שקל בשנת 2024 ולמעלה מ-1.1 מיליארד שקל בשנת 2025

• החברה צופה קצב חיבורים מואץ עד סוף שנת 2024, אשר יעמיד את הספק המתקנים המחוברים ו/או המוכנים לחיבור על 1.6 GWp בשילוב 2.3 GWh אגירת אנרגיה


• במהלך הרבעון סוכמו עם בנק מזרחי מסגרות מימון בסך כולל של כ-4.5 מיליארד שקל

• ההכנסות המצרפיות של תאגידי הפרויקטים גדלו במחצית בכ-36% לכ-68.5 מיליון שקל

• ה-EBITDA המצרפי של תאגידי הפרויקטים גדל במחצית בכ-29% לכ-56.2 מיליון שקל

• ה-FFO המצרפי של תאגידי הפרויקטים גדל במחצית בכ-26% לכ-42.7 מיליון שקל

• ההון העצמי המיוחס לבעלים גדל לכ-2 מיליארד שקל

פרויקט דוראל באינדיאנה, ארה"ב. יח"צ,
פרויקט הענק של דוראל באינדיאנה/יח"צ

תוצאות הפעילות למחצית הראשונה של 2023:

• הכנסות המצרפיות של תאגידי הפרויקטים ממכירת חשמל בחציון הראשון הסתכמו לכ-68.5 מיליון שקל, לעומת כ-50.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-36%.

• ה-EBITDA המצרפי של תאגידי הפרויקטים בחציון הראשון הסתכם לכ-56.2 מיליון שקל, לעומת כ-43.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-29%.

• הרווח התזרימי המתואם המצרפי - FFO של תאגידי הפרויקטים בחציון הראשון הסתכם לכ-42.7 מיליון שקל, לעומת כ-33.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-26%.

נתונים עיקריים לרבעון השני של 2023:

• ההכנסות על בסיס Non-GAAP ברבעון השני הסתכמו בכ-23.3 מיליון שקל, לעומת כ-17.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-34%.

• הכנסות המימון (נטו) ברבעון השני הסתכמו בכ-17.6 מיליון שקל, לעומת כ-8.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע ברובו מגידול בהכנסות ריבית מפיקדונות בנקאיים ומהלוואות ותמיכה בישויות מוחזקות, וכן מגידול נטו בשווי נכסים הנמדדים בשווי הוגן.

• חלק החברה בתוצאות ישויות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני ברבעון השני הסתכם בהפסד של כ-14 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-0.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ההפרש נובע בעיקר מחלק החברה בתוצאות Doral LLC, אשר אוחדה בתקופה המקבילה אשתקד, והוא נובע גם מהשפעות לא תזרימיות משמעותיות של שערוך אופציות בספריה.

• ההפסד הנקי המיוחס לבעלים ברבעון השני הסתכם לכ-11.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי המיוחס לבעלים של כ-22.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד נובע, בין היתר, מחלק החברה בתוצאות Doral LLC כאמור לעיל.

• הרווח הכולל המיוחס לבעלים ברבעון השני הסתכם לכ-30.1 מיליון שקל, לעומת כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל ברבעון השני נובע בעיקר מהפרשי תרגום מטבע חוץ, כתוצאה מהתחזקות הדולר מול השקל.

• ההון העצמי המיוחס לבעלים של החברה הסתכם ביום 30 ביוני 2023 בכ-2.015 מיליארד שקל, לעומת כ-1.958 מיליארד שקל ביום 31 בדצמבר 2022.

התפתחויות עסקיות במהלך הרבעון השני ולאחריו:

הסכם מימון לפרויקטי סולאר ואגירה בישראל בעלי תעריף מובטח - בחודש אפריל התקשרה החברה עם קונסורציום מלווים בהובלת בנק מזרחי בהסכם מימון חוב בכיר של כ-575 מיליון ש"ח ומסגרות אשראי נוספות של כ-475 מיליון שקל. המימון מיועד להקמת פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה בישראל, בעלי תעריף מובטח.

מסמך עקרונות למימון פרויקטי סולאר ואגירה בישראל במודל אסדרת השוק - בחודש יוני התקשרה החברה עם בנק מזרחי, במזכר הבנות להעמדת חוב בכיר של כ-2 מיליארד שקל ומסגרות אשראי נוספות של כ-1.5 מיליארד שקל. המימון מיועד להקמת פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה בישראל, המיועדים להשתלב במודל אסדרת השוק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יקי נוימן מנכ"ל דוראל 2. מיכה לובטון,
יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל:/מיכה לובטון

יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל: "דוראל נמצאת בתנופת הקמות של פרויקטים רבים וחיבורם לרשתות החשמל. הספק המתקנים המחוברים בישראל זינק, כשעוד ועוד פרויקטים הושלמו וחוברו לרשת החשמל, ואחרים נמצאים בשלבי הקמה מתקדמים, זאת לצד התקדמות משמעותית בפרויקטים שונים בארה"ב.

סיימנו את הרבעון השני עם הספק של כ-400 מגה ואט סולארי ועוד כ-300 מגה ואט אגירה ואנו צופים כי הצמיחה בפעילות ובהכנסות תמשיך ואף תתגבר בחודשים הקרובים ובשנת 2024, אותה אנו עתידים לסיים עם 1.6 ג'יגה וואט סולארי ועוד 2.3 ג'יגה וואט-שעה אגירה. קצב הקמת הפרויקטים המואץ יביא לעלייה של מאות אחוזים בתוצאות הכספיות של החברה כבר בשנה הקרובה.

אנו ממשיכים ביישום אסטרטגיית הצמיחה ותוכניות העבודה של החברה בארץ ובעולם; לאחרונה חתמנו על מסגרות מימון משמעותיות עם בנק מזרחי בהיקף כולל של כ-4.5 מיליארד שקל, המבטיחות את המשך הקמת הפרויקטים המואצת של החברה בשנים הקרובות בתחומי הסולאר והאגירה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully