וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל תמכור טילי ספייק לצבא אוסטרליה בעשרות מיליוני דולרים

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 17:24

נחתמה עסקה לרכישת טילי ספייק בין צבא אוסטרליה לרפאל. האוסטרלים ישלמו כ-35 מיליון דולר - ובעתיד ייתכן שייחתם הסכם שייאפשר להם לייצר את הטילים בעצמם

רפאל אוסטליה עסקת טילי ספייק 2. דוברות רפאל,
טיל ספייק. בעתיד יתכן ייצור של טילים מסוג זה, גם בידי צבא אוסטרליה/דוברות רפאל

הימים הנהדרים שעוברים על היצוא הביטחוני הישראלי, מספקים כמעט מדי יום ידיעות על עסקאות מכירה חדשות. הפרסום האחרון מגיע מטעם רפאל שמודיעה כי משרד ההגנה של אוסטרליה בחר בה לאספקת טילי ספייק LR2 מתקדמים לכוחות ההגנה האוסטרליים (ADF).

הספייק LR2 הוא טיל מתקדם נגד טנקים (Anti-tank guided missile) מהדור החמישי המפותח ע"י חברת רפאל. החוזה בהיקף של למעלה מ-50 מיליון דולר אוסטרלי יאפשר אספקת טילים שישולבו לרק"מ (רכב קרבי משוריין) מדגם "בוקסר" המופעלים ע"י הכוחות במדינה. ההסכם האסטרטגי יאפשר עסקאות המשך פוטנציאליות של ייצור מקומי באוסטרליה של טילי הספייק LR2.

SPIKE LR2 היא מערכת טילים מתקדמת, רב-תכליתית, רבת פלטפורמות, מוכחת מבצעית, שנועדה לתת מענה לצרכים של לוחמה מודרנית ואתגרי קרב מורכבים. רפאל היא מובילה עולמית בתחומי הטילים המונחים המדויקים זאת הודות להשקעה מתמשכת בחדשנות והבנה עמוקה של הצרכים המשתנים בשדה הקרב.

רפאל אוסטליה עסקת טילי ספייק 3. דוברות רפאל,
החתימה על הסכם הרכישה. הקשרים בין רפאל לצבא אוסטרליה נמשכים כבר למעלה מ-30 שנה/דוברות רפאל

"כשותף אמין וספק של ה- ADF במשך למעלה מ- 30 שנה, רפאל מודה על האמון ומצפה לעבודה המשותפת עם ה- ADF ושותפים נוספים בתעשייה האוסטרלית כדי לספק יכולות ופתרונות עם חשיבה קדימה, שיחזקו את יכולות ההגנה של אוסטרליה, וכן לייצר הזדמנויות נוספות לתעשייה באוסטרליה". אומר ד"ר רן גוזלי, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת היבשה וים ברפאל, שהוסיף:

"באמצעות חברת הבת המקומית, Varley Rafael Australia (VRA) נוכל לאפשר ייצור מקומי ולהשלים את העסקה בלוחות זמנים קצרים".

טילי ה-SPIKE מתוצרת רפאל הינם טילים אלקטרואופטיים חדשניים ומדויקים בעלי טכנולוגיה פורצת דרך.
הם ניתנים לשיגור מכ-45 פלטפורמות ביבשה, בים ובאוויר. מעל 40 מדינות ברחבי העולם משתמשות בטילי הSPIKE, מתוכן 21 מדינות האיחוד האירופי ומדינות ברית נאט"ו. יותר מ-40,000 טילים ממשפחת הSPIKE כבר סופקו למדינות שונות ברחבי העולם ויותר מ- 7,000 מהם נורו, הן כחלק משגרת אימונים והן בשימוש מבצעי בשדה הקרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully