וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס: הנזק הישיר מהשריפות בהוואי: 6 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 14:00

סוכנות מודי'ס, שמוכרת לישראלים מדירוגי האשראי שלה, מעריכה את הנזק הישיר משריפות הענק בהוואי ב- 6 מיליארד דולר. על פי הדוח, רק כ-75% מהנזקים יכוסו על ידי חברות הביטוח. כן מציינת סוכנות הדירוג כי מדובר רק בנזקים ישירים ולא בנזקים עקיפים ומתמשכים

בווידאו: השריפות בהוואי: תיעוד מההרס באי מאווי/רויטרס

השריפות בהוואי אולי שככו, אבל עתה מתחילה הערכת הנזקים האדירים שנגרמו למדינת האיים האקזוטית שהיא חלק מארה"ב.

באסון קיפחו את חייהם, לפי היודע עד עתה, קרוב ל-120 בני אדם (ואפשר שהמספר יתעדכן בימים הקרובים), אבל במקביל לפינוי ההריסות, מתחילים להתברר גם ממדי הפגיעה ברכוש.

סוכנות "מודי'ס" שמוכרת בישראל בעיקר בגלל דירוגי האשראי שהיא מפרסמת, אומדת את הנזק הישיר שנגרם לרכוש בטווח של בין 4-6 מיליארדי דולרים.

בחברה מפרטים כי אומדן זה כולל נשקים ישירים לנכסים שאותם נוהגים לבטח, כמו רכוש עסקי ופרטי, סחורות ותכולת מבנים. למרות האפשרות לבטח את כל אלה, מעריכים בסוכנות כי הכיסוי שיינתן על ידי חברות הביטוח השונות יהיה בגובה של כ-75% מהסכום.

נזקי השריפות בעיירה להיינה, מוואי, הוואי, 10 באוגוסט 2023. רויטרס
קשת בענן על רקע הזוועה. הנזק הישיר מוערך במיליארדי דולרים. את הנזקים העקיפים קשה יותר לאמוד, אך ההערכה היא שתידרש השקעה למשך מספר שנים/רויטרס

עוד מדגישים במודי'ס את העובדה שההוצאות ארוכות הטווח אמורות להיות גבוהות יותר, מאחר שיידרשו שנים לשקם חלק מהנזקים.

ובין הנזקים ארוכי הטווח, שיכללו השקעה בשיקום, מזכירים בסוכנות כי לא רק הוואי לבדה נפגעה, שכן בשל מיקומה באוקיאנוס השקט, היא משמשת גם שער מעבר לסחורות בדרך מהמזרח הרחוק למערב ארה"ב. מסיבה זו עלול האסון להשפיע גם על שרשרת האספקה העולמית ולגרום לעליית מחירים של סחורות מסוימות, בעיקר בארה"ב.

עוד בהשלכות הכלכליות ארוכות הטווח של האסון: פגיעה בתיירות, הוצאות פדרליות שישיקיע הממשל האמריקאי בתמיכה באזרחים ובעסקים - וכמובן בעבודות השיקום.

בהקשר זה בלט נתון מעניין שפרסמה סוכנות הדירוג: הוצאות בנייה באי מוערכות כיקרות יותר ב-44% לעומת פרוקיטים דומים של בנייה ותשתיות בארה"ב עצמה, זאת בשל הוצאות השינוע של חומרי גלם ופועלים מהיבשת אל הוואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully