וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהכפתור הבלתי נחוץ בג'ינס לחור שבמכסה העט: זו המטרה האמיתית של הפריטים האלה

29.8.2023 / 0:05

מתברר שלפעמים הדברים שנראים לנו כלל לא נחוצים דווקא עשויים לסייע לנו מאוד. מהפונפונים שבראש כובעי הצמר לכפתור הנוסף בג'ינס - מטרותיהן האמיתיות של התוספות "המיותרות" האלו נחשפות

למה יש חור בפקק של עט?/ירון זילבשטיין

הביטו במקלדת. יודעים מדוע באותיות ח' וכ' מופיע קו תחתון בולט? הביטו בעט שליד המקלדת שלכם. יודעים מדוע יש במכסה שלו חור קטן? הדברים האלו ואחרים הם פרטים שכולנו הבחנו בהם, ידענו על קיומם אך מעולם לא עצרנו לרגע לשאול את עצמנו - מה מטרתם האמיתית?

ברוב המקרים האמנו שמדובר בניסיון עיצובי לא מוצלח במיוחד, אבל מתברר שלכל הדברים הקטנים האלה שנראו לנו לא שימושיים יש תכלית. ב- Brightside.me חשפו כמה מהמטרות הנסתרות של הפריטים היומיומיים האלה ואנחנו בטוחים שרובכם כלל לא ניחש שלשם זה הם הומצאו. הנה כמה תגליות מפתיעות:

הכפתורים "הבלתי נחוצים" בג'ינס

לכפתורים הזעירים האלה שבג'ינסים שלכם יש שם. הם נקראים ריבטס (בעברית מַסְמָרוֹת או פשוט ניטים) והם נועדו למנוע שחיקה וקריעה בדיוק במקומות שסביר להניח שהזמן יעשה בהם את שלו. הכפתורים נועדו להאריך את חיי הג'ינס גם אחרי שימוש רב בו.

את זה ידעתם?

כפתורים בחולצות גברים נמצאים בצד אחר מזה של הנשים - ואלו הסיבות המוזרות לכך

לכתבה המלאה

הסימון "57" בקטשופ היינץ

מסקרים שנערכו נראה שרק 11 אחוזים מהמשתמשים יודעים שזו בדיוק הנקודה בה עליכם ללחוץ כדי לסייע לקטשופ לצאת מהבקבוק. באיחור של 141 שנה (למה לקח לכם כל כך הרבה זמן?!), חברת היינץ החליטו לחשוף את הטריק הפשוט להוצאת הקטשופ (או מתבל העגבניות כפי שהם נאלצו לקרוא לרוטב שלהם בעברית) מבקבוק הזכוכית שלהם - ומתברר שהפתרון היה לנו כל הזמן הזה מול העיניים. דובר היינץ סיפר לאתר The Mirror: "כדי להוציא קטשופ מבקבוק הזכוכית שלנו, הנה סוד קטן מהיינץ - כל מה שאתם צריכים לעשות זה ללחוץ על המספר 57 הנמצא על צוואר הבקבוק. לחצו חזק והקטשופ ייצא בקלות". מיינד בלואינג רציני!

אז בפעם הבאה שאתם באים לדפוק בתחתית הבקבוק בתקווה לדחוף את הקטשופ הדביק החוצה - חישבו שנית.

החריץ שבתחתית הספל

חריץ בתחתית ספל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חריץ בתחתית ספל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מי מכם ידע שההחריץ הקטן הזה שבתחתית הספל נועד למעשה לסייע לשטיפתו במדיח הכלים? כשהם מונחים הפוכים, הספלים עלולים לצבור מים והחריץ הזה מאפשר למים לזרום מטה. בנוסף, כשאתם שותים משקאות חמים, החריץ מסייע לאוויר קר להיכנס מתחת לספל ולמנוע ממנו להיסדק.

החורים שבידיות הסירים והמחבתות

הן לא נועדו רק לתלייה. החורים משמשים גם להחזקת הכפות בזמן הבישול.

בפעם הבאה שאתם מערבבים את המרק או הרוטב וצריכים מקום להניח בו את כף העץ בין ערבוב לערבוב - השתמשו בחור כדי להחזיק אותה ליד הסיר.

החור שבמכסה העט

למה יש חור בפקק של עט?/ירון זילבשטיין

מטרת קיומו אינה קשורה לעט או לדיו. מי לא כרסם עטים במהלך שיעור משעמם במיוחד? למכסה יש חור כדי למנוע מחנק במידה וילד בולע אותו. החברות המשווקות עטים למעשה נדרשות להוסיף את החורים הקטנים האלה לפקקים כי הם מאפשרים מספיק מקום לזרימת אוויר אם הפקק נתקע בגרון של מישהו.

חברת העטים העולמית Bic אישרה את הסיבה לבחירה העיצובית הזו בסעיף השאלות הנפוצות באתר. "הסיבה שלכמה עטי BIC® יש חור בפקק היא על מנת למנוע ממנו חסימה מוחלטת של דרכי הנשימה אם הוא נכנס פנימה בטעות", כך נכתב באתר, "זה דרישה מתבקשת בידי תקני הבטיחות הבינלאומיים ISO11540, למעט מקרים בהם הפקק נחשב גדול מדי מכדי להוות סכנת חנק".

ידעתם את זה?

כן, זה די ברור
לא היה לנו מושג!!!
3182 משתתפים

הפונפונים שבכובעי הצמר

כובעי פונפון. Giphy
כובעי פונפון/Giphy

המלחים הצרפתיים היו משתמשים בפונפונים כדי שלא יכו את ראשם בתקרת הספינה שהייתה נמוכה מדי.

בחיל הרגלים של נפוליאון צבע הפונפון קבע לאיזה מחלקה השתייך החייל - ירוק עבור המחלקה הראשונה, כחול בהיר עבור השניה, כתום לשלישית, וסגול למחלקה הרביעית. למעשה מקור המילה פונפון הוא מהמילה הצרפתית pompon, המתארת כדור דקורטיבי קטן עשוי בד או נוצות.

ב-Outline נכתב כי מספר מומחים מאמינים שהפונפונים על מדי החיילים גם עזרו לספק להם הגנה מפני תנאי מזג האוויר הקשים, וגם סייעו לשייך גופות של חיילים שנמצאו בשדה הקרב לגדוד אליו היו שייכים.

עוד בנושא
שמתן לב לכיס הקטן בחזית התחתונים שלכן? זה הייעוד המפתיע שלו
זו הסיבה המפתיעה שלתחתוני נשים יש סרט פפיון מלפנים

הקווים הבולטים שמתחת ל-J ו-F במקלדת

מקלדת מחשב. GettyImages
מקלדת מחשב/GettyImages

אלו נועדו לסייע לכם לזהות היכן האצבעות שלכם מונחות על המקלדת מבלי להסתכל עליה. הבליטות משמשות נקודת מפתח דרכן תוכלו לאתר אותיות אחרות בעזרת זיכרון השרירים שלכם תולרך הקלדה עיוורת.

המברשות שבצידי המדרגות הנעות

ככה משתמשים במדרגות נעות בסין?!/צילום חובבים יוטיוב

לא. הן הן לא מיועדות לליטוש והברקת הנעליים. למעשה מדובר באמצעי בטיחות שעוזר לכם לשמור מרחק משני צדי המדרגות כדי שהשקיות או הבגדים שלכם לא יתקעו שם.

החץ שליד סימן הדלק ברכב

חץ ליד סימן הדלק ברכב. ShutterStock
חץ ליד סימן הדלק ברכב/ShutterStock

מישהו מכן ידע שהחץ שבמד הדלק ברכב מכוון לצד שבו נמצא הפתח של טנק הדלק שלכם? זה עוזר בעיקר כשאתם נוהגים ברכב שכור ולא זוכרים או יודעים את הפרט החיוני הזה.

הנקודה הקטנה ליד המצלמה באייפון

זה לא הפלאש כמו שרבים מכם חושבים. זה מיקרופון שנועד להקלטה כשאתם משתמשים במצלמה האחורית. זהו למעשה מיקרופון מבטל רעשים שמעלים את כל רעשי הרקע בזמן צילום וידאו מהמצלמה. המיקרופון הזה מסוגל לקלוט את כל הצלילים סביבך, לא משנה איך תחליט להחזיק אותו.

החריץ הקטן שליד חור המנעול

מנעול. ShutterStock
מנעול/ShutterStock

הוא מסייע לניקוז מים מהמנעול כשהוא נמצא בחוץ וחשוף לגשם - כדי למנוע ממנו להיסתם ולהחליד. החריץ הזה גם משמש לשימון צירי המנעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully