וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב"שולי" הדוח החציוני: דיפלומט רומזת על העלאת מחירים קרובה

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 13:11

יבואנית הענק שהייתה מטרה לחיצי מחאות הצרכנים, מדווחת כי הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2023 ירד והסתכם בכ-35 מיליון שקל, בהשוואה לכ-45 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, אבל את הדובדבן המר הצניעה החברה באותיות הקטנות: צפי לעליית מחירים קרובה

אוראו, ג'ילט, סטארקיסט. אסף אמברם יח"צ, shutterstock, מייקי לוי, עיבוד תמונה
אוראו, ג'ילט וסטארקיסט. שלושה מותגים בולטים מבין שלל המותגים שמייבאת דיפלומט. יתייקרו בקרוב?/עיבוד תמונה, אסף אמברם יח"צ, shutterstock, מייקי לוי

קבוצת דיפלומט הייתה מטרה לחיצי המחאה הצרכנית במהלך השנה האחרונה, ביקורת שאף השפיעה על הרגולטור, שמיהר לחוקק במטרה להצר את מרחב התמרון המסחרי של היצרנים והיבואנים הגדולים.

היום דיווחה קבוצת דיפלומט אחזקות דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2023, אך בעוד בדוחות שנשלחו לעיתונות היא מבליטה את העובדה שרווחיה ירדו, למרות עלייה בהכנסות, הרי שבשולי הדיווח לבורסה, הופיע משפט שצריך להטריד כל צרכן בישראל:

"חלק מהספקים מתכוונים להמשיך בהעלאות המחירים במהלך השנה. משכך ולאור היחלשות השקל, החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה". במילים אחרות: בדיפלמוט מודיעים כי "במהלך השנה" היא צופה כי תיאלץ להעלות מחירים.

אמנם עליית המחירים תתבצע מול הרשתות הקמעונאיות, אך ניסיון העבר מלמד שזו לא נעצרת אצלן - ומתורגמת ישירות אל כיסי הצרכנים.

נעם וימן. קרן בן ציון,
מנכ"ל דיפלומט, נעם וימן. האם הצרכנים ישלמו את מחיר הירידה ברווחים?/קרן בן ציון

עיקרי התוצאות לרבעון השני של שנת 2023:

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2023 צמחו לכ-814 מיליון שקל, בהשוואה לכ-723 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה צמיחה בהכנסותיה הן בישראל והן בפעילותה בחו"ל. להלן חלוקת ההכנסות בפילוח גיאוגרפי:

ההכנסות בישראל ברבעון הסתכמו בכ-481 מיליון שקל בהשוואה לכ-438 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מאיחוד לראשונה של החברות שנרכשו - נווה פארמה, ביגדם ודורות שתרמו כ-31 מיליון שקל להכנסות, ומצמיחה אורגנית בסך של כ-11 מיליון שקל.

ההכנסות מפעילות בחו"ל - דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין - במחצית הסתכמו בכ-333 מיליון שקל, בהשוואה לכ-285 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בכלל החברות הבנות בחו"ל מציגה הקבוצה צמיחה במכירות במטבע מקומי.

הרווח הגולמי של דיפלומט ברבעון השני של שנת 2023 עלה והסתכם בכ-178 מיליון שקל, בהשוואה לכ-153 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי ובשיעורו נבעה מהגידול האמור בהיקפי הפעילות, משיפור שיעור הרווח הגולמי של חלק מהחברות הבנות בחו"ל וכן מהשפעת איחודן לראשונה של החברות שנרכשו בישראל.

הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2023 עלה לכ-33 מיליון שקל, בהשוואה לכ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה מהגידול האמור ברווח הגולמי, כשמנגד נרשמה עלייה בסך הוצאות התפעול ובשיעורן כתוצאה מאיחוד לראשונה של החברות הנרכשות, ומהתייקרויות שונות, בעיקר בהוצאות שכר עובדים, הוצאות פרסום ובהוצאות האחסנה בשל גידול במלאי.

שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני של 2023 עמד על כ-4.0% מההכנסות, בהשוואה לכ-3.6% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של קבוצת דיפלומט ברבעון השני של שנת 2023 ירד והסתכם בכ-16 מיליון שקל, בהשוואה לכ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי, למרות הגידול בהיקפי הפעילות, נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון, נטו, בגין הגידול בחוב הפיננסי של החברה לצד העלייה בשיעורי הריבית וכן מעלייה בהוצאות בגין הפרשי שער.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
צ'יריו - מותג רטבי עגבניות איכותי איטלקי משווק על ידי דיפלומט. יח"צ חו"ל,
צ'יריו מבית דיפלומט. ההכנסות עלו כתוצאה מהפעילות העסקית ועליית המחירים, אבל ההכנסות ירדו בשל עלייה בהוצאות המימון/יח"צ חו"ל

עיקרי התוצאות למחצית הראשונה של שנת 2023:

ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2023 צמחו לכ-1.6 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה רשמה צמיחה בהכנסותיה הן בישראל והן בשאר מדינות פעילותה. להלן חלוקת ההכנסות בפילוח גיאוגרפי:

ההכנסות בישראל במחצית הסתכמו בכ-968 מיליון שקל בהשוואה לכ-857 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה תודות לצמיחה אורגנית כמו גם איחודן לראשונה של החברות שנרכשו בישראל שתרמו כ 65 מיליון שקל לשורת ההכנסות.

• ההכנסות מפעילות בחו"ל - דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין - הסתכמו במחצית בכ-637 מיליון שקל, בהשוואה לכ-539 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מיוחסת לכל המדינות בהן החברה פעילה, וכן מתרומה בגין הפרשי תרגום חיוביים בסך של כ-17 מיליון שקל.

הרווח הגולמי של דיפלומט במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם בכ-342 מיליון שקל, בהשוואה לכ-293 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה בעיקר מהגידול האמור בהיקפי הפעילות.

הרווח התפעולי במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם בכ-58 מיליון שקל בהשוואה לכ-61 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הירידה ברווח התפעולי, על אף הצמיחה האמורה בהכנסות, נבעה מהגידול בסך הוצאות התפעול ובשיעורן כתוצאה מאיחוד לראשונה של החברות בישראל, מעלייה בהוצאות שכר עובדים, בהוצאות פרסום ובהוצאות אחסנה בשל גידול במלאי, ומכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה ברווח חד פעמי בסך של כ-4.5 מיליון שקל כתוצאה מעלייה לשליטה בחברת מדיטרנד.

שיעור הרווח התפעולי במחצית הראשונה של 2023 ירד לכ-3.6% מההכנסות, בהשוואה לכ-4.3% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי של קבוצת דיפלומט במחצית הראשונה של שנת 2023 ירד והסתכם בכ-35 מיליון שקל, בהשוואה לכ-45 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי, למרות הצמיחה האמורה בהכנסות, נבעה מהגידול האמור בהוצאות התפעול ומעלייה חדה בהוצאות המימון, נטו, בגין הגידול בחוב הפיננסי של החברה לצד העלייה בשיעורי הריבית, ומעלייה בהוצאות בגין הפרשי שער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully