וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריזות מזון עשויות מפטריות? הכירו את מייד-רייט

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 13:30

חברת מייד-רייט גייסה גיוס "סיד" של 2 מיליון דולר - לא סכום עתק במושגי התחום, אבל החזון שלה נשמע מלהיב: אריזות מזון שייוצרו מפטריות הגדלות על מצע פסולת אורגנית תעשייתית

קופסא חד פעמית עשויה מפטריות. מיידריט,
אריזות מזון מפטריות הגדלות על פסולת אורגנית? יש מי שבטוחים שזה אפשרי/מיידריט

חברת MadeRight השלימה גיוס SEED בסך 2 מיליון דולר לייצור אריזות מזון סביבתיות מפטריות
MadeRight, חברת ביו-טכנולוגיה המפתחת חומרים בני קיימא מפטריות מודיעה היום על השלמת סבב גיוס סיד בסך 2 מליון דולר. את סבב הגיוס הובילה חממת הפודטק Fresh Start ואליה הצטרפו קרן ההשקעות Arkin Holdings וARC impact.

חברת MadeRight נוסדה ב-2022 על ידי יותם דוד ורותם כהנוביץ', שהכירו במסגרת לימודיהם המשותפים באוניברסיטה העברית. MadeRight רותמת את יכולותיהן המדהימות של פטריות ליצירת חומרים בני קיימא, באמצעות תהליך תסיסה של פטריות הגדלות על מצע פסולת אורגנית תעשייתית.

המוצר הראשון שמפתחת החברה בימים אלו הוא רכיב המספק הגנה ושומר על איכותן של אריזות מבוססות ביו-פלסטיק: חומר בר קיימא המחליף את הפלסטיק המשמש באריזות כיום.

תהליך הייצור הייחודי מבטיח את שילוב החומר בשרשרת האספקה ובמכונות האריזה הקיימות, במטרה להבטיח עלות כלכלית דומה לתהליכי הייצור הקיימים של אריזות בשוק המזון, הקוסמטיקה ועוד.

כשנה מאז הקמתה, מודיעה היום MadeRight על השלמת גיוס סבב סיד שישמש להרחבת צוות הפיתוח שלה, ובמקביל לביצוע אופטימיזציה לתהליך הייצור.

רותם כהנוביץ' ויותם דוד, מייסדי מיידריט. מיידריט,
רותם כהנוביץ' ויותם דוד, מייסדי מיידרייט/מיידריט

שוק אריזות המזון הוא חלק בלתי נפרד מתעשיית המזון העולמית, כשהאריזות משמשות להגנה ולשימור מזון, להארכת חיי המדף שלו ולאספקת מידע לצרכנים. כיום שוק אריזות המזון העולמי מוערך בכ-350 מיליארד דולר וצומח בכל שנה בכ-5-6% בהתאם לגדילת האוכלוסייה, תהליכי עיור, צמיחה בתעשיית המזון והמשקאות והתקדמות טכנולוגית באריזה.

הגיוס הנוכחי מושלם לאחר פחות משנה של עבודה במסגרת חממת הפודטק Fresh Start, הפועלת תחת הרשות לחדשנות וקונסורציום של 4 שותפות: תנובה, טמפו, פלטפורמת ההשקעות Our Crowd וקרן ההשקעות Finistere Ventures. אל סבב הגיוס הנוכחי הצטרפו קרן ההשקעות Arkin Holdings שזוהי כבר השקעתה השניה בחברה היוצאת מחממת פרש-סטארט (בחודש ינואר האחרון השקיעה בחברת פיגמנטום), ו-ARC impact, קרן השקעות הפועלת בתחום האימפקט ומשקיעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים.

תעשיית אריזות המזון היא בעלת השפעה סביבתית ניכרת, במיוחד בנוגע לשימוש בפלסטיק. חלק גדול מאריזות המזון משתמש בפלסטיק חד פעמי, מה שמוביל להגדלת כמויות הפסולת באופן משמעותיי. כיום מיליוני טונות של פסולת אריזות פלסטיק נוצרים מדי שנה ואלו תורמות לזיהום האוקיינוסים ולבעיות סביבתיות אחרות. בנוסף, ייצור חומרי אריזה כמו פלסטיק, זכוכית ומתכת דורש אנרגיה ומשאבים, התורמים לפליטת פחמן. לכל מחזור החיים של אריזות המזון, מייצור ועד למיחזור או הטמנה, ישנה טביעת רגל פחמנית משמעותית, בעוד חומרי אריזה רבים ניתנים למיחזור, שיעורי המיחזור בפועל נעים סביב 10% בכל העולם.

מנכ"ל ומייסד MadeRight רותם כהנוביץ': "החזון שלנו הוא לשמור על סטנדרט החיים הגבוה הקיים מבלי להרוס את עתיד ילדינו בדרך. כרגע אנחנו צורכים 74% יותר ממה שמשאבי כדור הארץ יכולים לספק בשנה. ישנן הערכות שהאנושות צורכת חומרים ואנרגיה הנסכמים ל1.5 כדורי ארץ בשנה. איך מאזנים את זה? בMadeRight אנו מאמינים שהפתרון הוא חומרים ברי קיימא מפטריות. פטריות מכהנות בטבע כממחזרות, כשהן משגשגות על מה שאנו מגדירים פסולת. אנחנו משתמשים בחוזקת הפטריות ליצירת חומרים ממקורות מתחדשים, וכך יוצרים מעגליות כלכלית המניעה את המהפכה החומרית של העתיד.

נגה סלע שליו, מנכ"לית חממת הפודטק Fresh Start: "לטכנולוגיה של MadeRight פוטנציאל להביא לשינוי אמיתי בשוק האריזות, על ידי הפחתת כמות הפסולת והזיהום.

השלמת סבב גיוס בתקופה מאתגרת זו מהווה הבעת אמון של המשקיעים בטכנולוגיה פורצת הדרך שפיתחה החברה וביכולתה להביא פתרונות ברי קיימא וכלכליים לתעשיית המזון הנדרשת לשינויים משמעותיים. אנחנו נרגשים להיות חלק מהמסע של MadeRight".


אודות MadeRight

MadeRight היא חברה ישראלית המפתחת חומרים ביולוגיים בני קיימא על בסיס פטריות. החברה נוסדה ב-2022 על ידי היזמים יותם דוד ורותם כהנוביץ' ופיתחה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת להשתמש בפטריות כדי לייצר מגוון רחב של חומרים, כולל אריזות.

החומרים שפותחו על ידי MadeRight הם ידידותיים לסביבה, מתכלים באופן טבעי ואינם מזהמים. החברה נמצאת כעת בשלבים המוקדמים של פיתוח המוצרים שלה, ומשיקה פרוטוטייפ לשוק בשנה הבאה.

אודות פרש סטארט

חממת הפודטק fresh start הממוקמת בקריית שמונה הוקמה כחלק מתוכנית החממות של תחת הרשות לחדשנות וקונסורציום של 4 שותפות: תנובה, טמפו, פלטפורמת ההשקעות Our Crowd וקרן ההשקעות .Finistere Ventures החממה הוקמה בשנת 2020 ליוותה עד כה 11 חברות, והיא מתמקדת בקידום טכנולוגיות מזון לכל אורך שרשרת הערך של מזון ומשקאות בתחום הבשר המתורבת, הארכת חיי מדף, הפחתת סוכר, שיפור הערך התזונתי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully