וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קילו עגבניות ב-20 שקל? רמי לוי דורש: "תנו לנו לייבא"

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 20:08

כבר התרגלנו למחסור מדומה ערב החגים, כדי להעלות את המחירים. אלא שהפעם זה נראה אמיתי: מחירי הירקות והפירות נוסקים מעלה - ונדמה שאיש אינו עושה דבר כדי לדאוג למלא את המדפים. רמי לוי דורש משרי האוצר והחקלאות להתערב מיד כדי לאפשר לייבא סחורה מחו"ל

דוכן עגבניות. --, פלאש 90
עגבנייה ב-8 שקלים לקילו? נראה כמו חלום רחוק.../פלאש 90, --

עומדים ליד מדפי הפירות והירקות ומשפשפים עיניים מול מחיר של 7 שקל לקילוגרם מלפפון? מתלבטים אם להכניס לעגלה פלפל ב- 10 שקלים לקילוגרם, או עגבניות ב- 6 שקלים לקילו? חכו, זה רק הספתח. אם ממשלת ישראל לא תתעורר מייד ותעשה משהו, יזנקו מחירי העגבניות והמלפפונים ל- 20 שקלים לקילוגרם בתחילת ספטמבר.

לריטואל הקבוע של עליות מחירי פירות וירקות לפני החגים אנחנו רגילים. אבל השנה ההתייקרויות יהיו באקסטרים, בגלל מזג האוויר הקיצוני שפגע ביבולים החקלאיים, שהופכים אותם לבלתי מושגים כלכלית לחלק מהאוכלוסייה ואולי גם לבלתי מושגים בכלל, בגלל מחסור שהולך ומחמיר.

רמי לוי בפתיחת סניף חדש בתל אביב, 1 ביוני 2021. יותם רונן
רמי לוי ליד מדפי הפירות והירקות. מזהיר כי אם לא יפתחו את השוק לייבוא, רק עשירים יאכלו לאכול עגבניות בחג המתקרב/יותם רונן

שלושה שבועות לפני ראש השנה, ממש ב"זמן הפציעות" במונחים של כדורגל, פונה רמי לוי, הבעלים והיו"ר של "רמי לוי שיווק השקמה" לשר החקלאות ולשר האוצר, ודורש מהם להוריד מכסים על יבוא של פירות וירקות לישראל ועכשיו, פן המחירים ינסקו מעלה עוד והמדפים יהיו ריקים.

הוא גם דוחה את הפרסומים בתקשורת, לפיהם אין כדאיות כלכלית ליבוא כזה, כיוון שגם השכנות שלנו סובלות מחום קיצוני דומה, שייקר באופן חד את התוצרת החקלאית שלהן.

"זה לא רק החוסר שהולך ומתגבר", אומר רמי לוי, "אם לא נייבא ומייד מחו"ל, מחיר הפירות והירקות יהיה בשמיים. שר האוצר ושר החקלאות חייבים להגיע להחלטה מהירה על הורדת מכסים, כדי שנספיק לייבא לכאן את מה שחסר - וחסר הרבה מאוד.

אם זה לא יקרה, העגבנייה שאפשר להשיג היום ב- 6 שקלים, תגיע בקלות ל- 20 שקל. יש מקומות שהמלפפון כבר עולה שם 15 שקלים".

כדאי לייבא פירות וירקות כשהמחיר במדינות המוצא גבוה יחסית?
"אין שום בעיה. נכון שיש הגבלה של המרחק שממנוי אפשר להביא סחורה טרייה, אבל בתורכיה אפשר להשיג אותם במחיר קצת יותר גבוה, אבל עדיין לא כזה שמגיע ל- 20 שקלים לקילו.

אני צופה שאם לא יהיה יבוא והמדינה לא תוריד מכסים, בגלל המחסור הקשה, יהיה ביקוש גדול מאוד והיצע קטן, ואז תהיה השתוללות של מחירים. כואב הלב שיהיו אנשים שלא יוכלו לקנות פירות וירקות לחג".

תצליח לייבא לכאן את הסחורה החקלאית לפני החגים, זה לא מאוחר מדי?
"אין בעיה עם זה. ואת יודעת מה? עזבי את המחירים, לא תהיה כאן סחורה. ולמצב הזה אסור לנו להגיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אבי דיכטר, פירות וירקות. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"המשרד ממשיך לעקוב אחר השינויים בשוק, ויעדכן את הציבור" - שר החקלאות או שר החקלאים?/עיבוד תמונה, עדינה ולמן, דוברות הכנסת, ראובן קסטרו

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "כחלק מהיערכות משרד החקלאות לקראת חגי תשרי, מקיים המשרד הערכות מצב תדירות הסוקרות את כלל ענפי המזון הטרי בישראל, כדי לדאוג לאספקה סדירה של כלל המזון הטרי, ולשמירה על ביטחון המזון. המשרד ממשיך לעקוב אחר השינויים בשוק, ויעדכן את הציבור ככל שיידרש. אנו בוחנים את השוק תדיר ונפעל בהתאם".

עכשיו רק נשאלת השאלה מתי יפסיק משרד החקלאות לתפקד כגוף לוביסטי של החקלאים - ויתחיל לדאוג לכלל אזרחי ישראל, שבסך הכל ביקשו לרכוש מעט פירות וירקות לארוחות החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully