וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמעונאים לא נושמים: דו"ח תחזיות לחודש הקניות חושף את האתגרים

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 14:00

מכירות האונליין בחודשי הקניות הקרובים צפויות להגיע ל-1.19 טריליון דולר ברחבי העולם. דו"ח תחזית הקניות של סיילספורס לחודשי הקניות והחגים חושף את האתגרים הצפויים לקמעונאים על רקע חוסר וודאות כלכלית, אינפלציה ועליית מחירים, ובוחן את השפעתה של הבינה מלאכותית

מי זה מה זה בלאק פריידי?. ShutterStock
מכירות האונליין בחודשי הקניות הקרובים צפויות להגיע ל-1.19 טריליון דולר/ShutterStock

התובנות המרכזיות

צמיחת המכירות אונליין מתאזנת: אמון הצרכנים היורד ועודף מלאי גורמים לקמעונאים להתכונן לחודשי קניות מאתגרים. סיילספורס צופה עליה שנתית (YOY) במכירות האונליין של 4% ברמה הגלובליות ו-1%בארה"ב, בחודשי הקניות נובמבר ובדצמבר, שיסתכמו ב-1.19 טריליון דולר גלובלית ו-273 מיליארד דולר בארה"ב. 60% מהמכירות הללו - או 714 מיליארד דולר ברחבי העולם - יושפעו מעובדים בחנויות הפיזיות - שייצרו וימלאו את ביקוש ההזמנות שבוצעו אונליין.

בינה מלאכותית מושכת את עיני הצרכנים, אבל גם את ארנקם: 17% מהקונים מדווחים שהם כבר השתמשו בבינה מלאכותית לרכישה, כאשר קמעונאים מאמצים את הבינה המלאכותית החזויה והגנריטיבית ליעילות תפעולית ולחוויות קניות מותאמות אישית, הטכנולוגיה תשפיע על הוצאה של 194 מיליארד דולר במכירות אונליין בכל העולם בחודשי הקניות הקרובים.

ההנחות יגיעו מוקדם השנה: קונים שמייחסים חשיבות למחירים יחפשו הנחות אטרקטיביות, וכדי להתחרות, קמעונאים יתחילו את תוכנית קידום המכירות שלהם מוקדם יותר כדי להקדים את הביקוש.

מקדמים מכירות בשפע: סיילספורס צופה שפע של אירועי קידום מכירות בתחילת אוקטובר - בצמוד לפריים דיי של אמזון שמתקיים בסתיו, כשהאחריו נראה הנחות אגרסיביות המתרחשות לאורך השבוע שבין בלאק פריידי לסייבר מאנדיי (שבוע הסייבר).

הנחות או לא להיות: סיילספורס צופה ששיעורי ההנחה העולמיים יעלו ל-16% באוקטובר ויגיעו לשיא של- 27% במהלך שבוע בין בלאק פריידי לסייבר מאנדיי (שבוע הסייבר). למרות ההנחות המוקדמות האטרקטיביות, סביר להניח שהצרכנים דווקא יחכו לעסקאות הטובות והסופיות לקראת סוף העונה.

בנוסף, 25% מכלל המכירות הדיגיטליות לחודשי הקניות יתקיימו במהלך שבעת הימים של שבוע הסייבר.

בלאק פריידי. ShutterStock
צמיחת המכירות אונליין מתאזנת, הצרכנים נותנים פחות אמון והמלאים גדלים/ShutterStock

קמעונאים בוחנים מקרוב יותר את נושא ההחזרות: 88% מהקמעונאים אומרים שהם יחמירו את מדיניות ההחזרות שלהם לקראת חודשי הקניות, אך לא ללא השלכות:

חוויות החזרה גרועות - מדיניות החזרות שאינה ברורה, קלה והגיונית- תסכן 21% מההזמנות המקוונות בחודשים הללו.

קמעונאים שמרסנים את מדיניות ההחזרה שלהם יראו התחלה איטית יותר בתקופת הקניות. סיילספורס צופה שקמעונאים עם חלונות החזרה של 30 יום או פחות יראו 7% פחות מכירות מקוונות באוקטובר ונובמבר.

"אחרי מספר שנים של צמיחה מואצת במסחר האלקטרוני בעקבות מגפת הקורונה, הקמעונאים נמצאים כיום בלחץ לשמר את הגדילה וגם את נאמנות לקוחות - תוך שמירה על הרווחים. אומר נעם עזרא סמנכ"ל מכירות אזורי לפתרונות B2B & B2C בסיילספורס ישראל.

"למרות האטה בהוצאות אונליין, מותגים שעושים שימוש חכם בנתוני לקוחות ותובנות כדי להציע מבצעים והנחות מותאמים אישית, וכן יוצרים התקשרויות רלוונטיות המופעלות על ידי AI וחוויות לקוח מיטבית בין הערוצים השונים, יגרמו לקונים לחזור במהלך החגים", הוא מוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נעם עזרא סיילספורס.. נתנאל טוביאס,
נעם עזרא סמנכ"ל מכירות אזורי לפתרונות B2B & B2C בסיילספורס ישראל/נתנאל טוביאס

חברת סיילספורס הינה מובילה עולמית בתחום הענן ובתוכנות ניהול קשרי לקוחות ארגוניים (CRM), המקרבת בין חברות ללקוחותיהן בעידן הדיגיטלי.

סיילספורס ישראל הוקמה בשנת 2011, עם רכישתו של הסטארט-אפ הישראלי Navajo Systems והפכה למרכז מחקר ופיתוח חשוב האחראי על פיתוח פתרונות מובילים של החברה הבינלאומית בתחומים שונים, ביניהם: בינה שיווקית מבוססת בינה מלאכותית וביג דאטה, בינה מלאכותית לניתוחי שפה ושיחה, אבטחת מידע ופתרונות שירותי שטח.

המחקר הנ"ל מבוסס על סקר שנערך בקרב למעלה ממיליארד צרכנים ב- 64 מדינות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully