וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם עידן יניב: יו"ר דור אלון צפוי לפרוש מתפקידו

28.8.2023 / 10:23

בתום 23 שנות כהונה כמנכ"ל וכיו"ר דירקטוריון דור אלון, הודיע "מר אנרגיה" על כוונתו לפרוש לגמלאות בסוף 2023. למרות זאת, יישאר בחברה כדירקטור

ישראל יניב. תמר מצפי,
ישראל יניב, יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל דור אלון. בקרוב יפרוש לגמלאות/תמר מצפי

לאחר עשרות שנים שבהן מילא מגוון תפקידים בכירים במשק הדלק של מדינת ישראל ובתום 23 שנות כהונה כמנכ"ל וכיו"ר דירקטוריון דור אלון, הודיע "מר אנרגיה" ישראל יניב, על כוונתו לפרוש לגמלאות בסוף 2023.

יניב, 76, התוודע לעולם הדלקים כבר בצה"ל. כמהנדס כימיה מצטיין בעל תואר שני בעתודה האקדמית, כיהן לאחר השחרור בתפקידים שונים וכסמנכ"ל השיווק של סונול, כיהן כמנכ"ל סופרגז ומאז שנת 2000 הוביל יניב כמנכ"ל וכיו"ר את הפיכת דור אלון מחברת דלק לקבוצת אנרגיה, קמעונאות ונדל"ן. בתקופת כהונתו בדור אלון, שולבה לראשונה בישראל רשת חנויות הנוחות "אלונית" במתחמי התדלוק שהורחבה בשנים האחרונות לרשת סופרמרקטים ומיני סופר בפריסה ארצית וכן ונרכשה ופותחה רשת המרכולים העירונית am:pm.

בשתי תקופות במהלך השנים האחרונות כיהן ישראל יניב גם כמנכ"ל החברה האם של דור אלון, קבוצת אלון רבוע כחול ישראל.

יניב מסר: "הקריירה העשירה שלי במשק האנרגיה הישראלי הייתה מרתקת ומעשירה מאוד. זכיתי להוביל חברות עסקיות בתחום האנרגיה במקביל להתפתחויות טכנולוגיות בסוגי הדלקים השונים, תוך כדי שינויים מפליגים בטעמי הקהל - מעידן הבנזין והסולר ועד להטענה אולטרה מהירה של רכב חשמלי, החשיבות הגוברת לאיכות הסביבה, תמורות משמעותיות במקורות האנרגיה לתעשייה ולמגזר הביתי וכמובן התמודדות עם משברים במשק האנרגיה הגלובאלי ושינויי רגולציה לא מעטים שיצרו אתגרים עסקיים מורכבים" אומר יניב ומדגיש "בכל שנותיי בדור אלון - החל מהתקופה שהחברה הייתה קטנה יחסית ועד היום - כשהפכה לחברה משמעית בתחומי האנרגיה, הקמעונאות והנדל"ן.

עבדו לצידי מנהלים מוכשרים ועובדים מסורים שאני מאוד גאה על הזכות שהייתה לי להוביל ולנהל אותם. אני מבקש להודות לבעל השליטה בחברה, מוטי בן משה על האמון הרב, הקצאת האמצעים והעשייה הפורייה המשותפת לפיתוח עסקי דור אלון. ההחלטה האסטרטגית שקיבלנו בהנהגתו - לפתח בצד תחום האנרגיה גם את פעילות הקמעונאות ומיצוי מתחמי התדלוק ונכסים אחרים שלנו כנדל"ן מניב, הוכיחו עצמם כמקור חשוב ליציבות החברה ומוכנותה להתמודד גם למול האתגרים שעוד נכונו לה.

תודה נוספת לחברי מועצת המנהלים בהווה ובעבר על שיתוף הפעולה והחברות לה זכיתי. אני מסיים את תפקידי בסיפוק רב וסומך על מנכ"ל דור אלון, עודד גולן וחבר המנהלים שלצידו שימשיכו לפתח את הקבוצה ולהצעידה להישגים משמעותיים נוספים.

מוטי בן משה. שלומי כהן,
הבעלים של החברה האם, אלון רבוע כחול ובעל השליטה בדור אלון, מוטי בן משה/שלומי כהן

הבעלים של החברה האם, אלון רבוע כחול ובעל השליטה בדור אלון, מוטי בן משה, הודה לישראל יניב על שנות שירותו הרבות בקבוצה ועל תרומתו האדירה לפיתוחה של דור אלון לחברה משמעותית במשק הישראלי, במיוחד מאז רכש את השליטה בחברה לפני 7 שנים.

"ישראל הוא באמת זן נדיר, מסוג האנשים שכבר כמעט ולא מייצרים היום. איש מקצוע משכמו ומעלה, מנהל בחסד ולא פחות חשוב "מענטש" אמיתי בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו. בתקופתו של ישראל, דור אלון הפכה לחברת הדלק השנייה בגודלה בשוק הישראלי (בהיקף מכירת דלקים). ישראל היווה עבורי מורה דרך בעולם הדלק הישראלי ואני מצר על החלטתו לפרוש, אבל אני שמח שלמרות הודעתו על סיום תפקידו כיו"ר פעיל בקבוצת דור אלון ישראל, הוא נענה להמשיך לתפקד כיועץ ודירקטור בחברות שונות בקבוצה. אני מבין את רצונו של ישראל לצאת סוף סוף לטיול "של אחרי הצבא" ולבלות יותר זמן בחיק משפחתו ונכדיו המקסימים" אומר בן משה.

מנכ"ל דור אלון, עודד גולן, הודה לישראל יניב על הדוגמא האישית, הידע העצום והמשקל הסגולי החשוב שהעניק לחברה - הן בתחומי האנרגיה והקמעונאות והן באסטרטגיות הניהול. "הנהלת דור אלון וחבר העובדים מוקירים את העשייה יוצאת הדופן של ישראל במשך השנים ומאחלים לו בריאות, עניין וסיפוק גם בהמשך" ציין גולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully