וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר כלכלי? בענף החתונות מדווחים דווקא על עלייה בגובה המתנה

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 12:12

דוח תקופתי שיזם מותג המתנות BUYME על הוצאות הישראלים בעונת החתונות, חושף את סכום המתנה הממוצע שהאורחים מעניקים, כמה משקיעים המבריזים, ומה המתנה היקרה ביותר שהוענקה לחתן וכלה?

חתן וכלה ביום החתונה. ShutterStock
משבר כלכלי? בענף החתונות מדווחים דווקא על עליה בגובה המתנות/ShutterStock

מאז ומתמיד המתנה הפופולארית ביותר בקרב האורחים בחתונות הייתה ועודנה המחאה (צ'ק), אך בשנים האחרונות יותר ויותר אורחים מעדיפים להעניק ליקיריהם מתנה אישית ובעלת משמעות, כך מדווחת חברת ביימי, שמנסה להמיר את הצ'קים שאנו מעניקים ליקירנו בתלושי שי ייעודיים.

לקראת סוף עונת החתונות BUYME, מותג המתנות והחוויות הפועל בישראל, מפרסם דו"ח מקיף אודות המתנות שהישראלים מעניקים לקרוביהם שעומדים מתחת לחופה.

אז באיזה גיל מעניקים מתנה בסכום הגבוה ביותר? איזו קטגוריה הכי פופולארית? באיזו עיר גרים התושבים שנחשבים למשקיעים ביותר? בכמה אחוזים עלה שווי המתנה בשנה האחרונה ומה המתנה הכי יקרה שניתנה אי פעם?

את הנתתונים המעניינים מהסקר, הבאנו פה:

כלה אוכלת עוגה בחתונה. Lebedinski Vladislav, ShutterStock
סקר של BUYME בדק וחשף: כמה משקיעים הישראלים במתנה לחתונה?/ShutterStock, Lebedinski Vladislav

משקיעים בגיל השלישי

לפי הדו"ח של BUYME עולה כי שווי המתנה הממוצעת בגילאים צעירים (22-28) עומד על 486 שקל, בגילאי 28-35 הסכום עולה ל-512 שקל, בגילאי 36-44 יורד הסכום הממוצע ל-471 שקל, ירידה שנמשכת גם בגילאי 44-65 עם סכום ממוצע של 465 שקל. דווקא בני הגיל השלישי (65+) מוציאים את הסכום הגבוה ביותר, 533 שקל בממוצע.

עוד עולה מהדו"ח כי 73% מהישראלים רכשו מתנה לבד, בעוד 27% רכשו מתנה קבוצתית (מתנה שניתנה ממספר אנשים יחד). כמו כן, מתנת החתונה היקרה ביותר שניתנה היא חופשה בישראל בעלות של 5,400 שקל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זוג מבוגר עם כסף. ShutterStock
בני הגיל השלישי (65+) מוציאים את הסכום הגבוה ביותר עבור מתנה למתחתנים/ShutterStock

גרים בהרצליה? שווי המתנה עלה ב- 10%

מבחינה דמוגרפית, הרצליה היא העיר בה משקיעים במתנות את הסכום הגבוה ביותר, עם שווי ממוצע של 522 שקל למתנה, אחריה נמצאת תל אביב עם 512 שקל, רעננה עם 500 שקל, חיפה עם 491 שקל, ראשון לציון עם 440 שקל ולא הרבה אחריה - ירושלים עם שווי מתנה ממוצע של 437 שקל.

ניתן לראות עלייה משמעותית בשווי המתנה הממוצע, כאשר לפי נתוני שנת 2022, העיר המובילה ברשימה הייתה העיר תל אביב עם מתנה ממוצעת בגובה 481 שקל, והרצליה הייתה במקום השני עם מתנה ממוצעת בגובה 473 שקל.

מה שולחים אם לא מגיעים?

מבחינת אופי המתנות, השנה בחרו האורחים להעניק מתנות שיעזרו לזוגות הנרגשים להפיג את המתח מהאירוע, 28% בחרו במתנות השייכות לקטגוריות 'מלונות וספא', 28% בחרו במתנות מקטגוריית 'מסעדות שף' שבד"כ ממומשות על ידי בני הזוג בימים שלאחר האירוע. אחריהן נמצאות סדנאות וחוויות זוגיות (21%), הופעות והצגות (17%) והיתר, רשתות אופנה.

ומה עם המבריזים שאלתם? BUYME מדווחת שעד לרגע פרסום דוח זה, יותר מ-4,000 איש שהבריזו ולא הגיעו לאירוע שלחו שובר מתנה לזוג ובכך פיצו אותם על חסרונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully