וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשקעה גדולה: לאומית שירותי בריאות מקימה 5 מרפאות סוכרת רב מקצועיות

28.8.2023 / 7:57

לאומית תפתח את המרפאות בנתניה, ירושלים, עראבה, באר שבע ורהט בהשקעה של כ-900 אלף שקלים. בשנה הקרובה עתידה הקופה לפתוח מרפאות זהות נוספות ברחבי הארץ בהשקעה של כ-1.5 מיליון שקלים

קופת חולים לאומית. פלאש 90, יוסי אלוני, עיבוד תמונה
קופת חולים לאומית/עיבוד תמונה, פלאש 90, יוסי אלוני

כחלק מהיערכותה להתמודדות ולטיפול במצב הסוכרת בישראל, לאומית שירותי בריאות מקימה בימים אלו 5 מרפאות סוכרת רב מקצועיות, בחלוקה לפי מחוזות: מחוז מרכז - מרפאת נתניה לב העיר, מחוז ירושלים - מרפאת מסילת ישרים, מחוז צפון - מרפאת עראבה ושתי מרפאות במחוז דרום - מרפאת קניון הנגב בבאר שבע ומרפאת רהט.

כל זאת, בהשקעה של כ-900 אלף שקל, כאשר בלאומית מתכננים פתיחת מרפאות זהות נוספות ברחבי הארץ בשנה הקרובה בהשקעה של כ-1.5 מיליון שקלים.

בלאומית זיהו בשנים האחרונות כי ישנה עלייה מתמדת בהיארעות ועקב כך בהימצאות הסוכרת בכל קבוצות הגיל. כמו כן, אחוזי חולי הסוכרת מאוד לא מאוזנים, כאשר השיעור גבוה יותר אצל גברים (11.8%) בהשוואה ל-7.2% אצל נשים. בקרב האוכלוסייה הערבית יש כמעט פי שניים חולי סוכרת בהשוואה לאוכלוסייה הכללית (%13.9 לעומת 7.1%).

במהלך ישיבת הנהלת הקופה, במסגרתה אושר המהלך, הוצגה פעילות מרפאת הסוכרת הרב מקצועיות בסניף עראבה (מחוז צפון), שם נרשמו מספרים מרשימים החל מחודש פברואר האחרון. בעקבות הפעילות של המרפאה חל שיפור ניכר באיזון הסוכרת, כך שהערך הממוצע של המוגלובין המסוכרר A1C ירד מ-10.4% לפני התערבות ל-8.1% אחרי התערבות.

את מרפאות הסוכרת הרב מקצועיות, שתפתחנה כיחידות ארגוניות עצמאיות תחת לאומית, יאיישו רופא/ה, אח/ות סוכרת ודיאטנ/ית ועו"ס/ית, ובהן המטופלים ייקלטו עם משאבות ומדי סוכר ולאחר מכן יופנו לבעל התפקיד המתאים.

ד"ר יבגני מרזון, ראש המחלקה לרפואה מנוהלת ויו"ר ועדת המחקר, לאומית שירותי בריאות: "לאומית גאה לפתוח את מרפאות הסוכרת הרב מקצועיות ברחבי הארץ ותפעל על מנת לפתוח מרפאות נוספות, על מנת להתמודד עם המחלה הנמצאת במגמת עלייה מתמדת בעולם בכלל ובישראל בפרט. לאור צעד זה, המשתלב באופן טבעי במטרת-העל של הקופה - לשאוף כל העת לספק טיפול רפואי מיטבי למבוטחיה - אנו מצפים לראות שיפור באיזון הסוכרת בקרב המבוטחים, כמו גם קידום הנושא בכלל סניפי הקופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully