וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוכרחים לקנות לחגים? חכו להנחות שיבואו אחריהם

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 11:04

איגוד לשכות המסחר צופה כי מכירות רשתות השיווק יגדלו ב- 5.3% בחודש החגים. לאחר החגים, לפי אותה תחזית, תגיע ירידה של כ-11%. עוד סיבה לסוחרים להעלות מחירים לקראת החג, כל עוד הנפש חפצה והארנק פתוח. לכן את מה שאינכם מוכרחים לרכוש עתה, מוטב שתדחו לאחרי החגים

משפחה עושה קניות בסופרמרקט. ShutterStock
קניות של מזון הן הצומחות ביותר לקראת החגים, כמעט ב-9%. את כל מה שאינכם חייבים לרכוש לשולחן החג או כמתנה למארחים, מוטב שתדחו עד לאחרי סוכות/ShutterStock

כולנו מכירים את הריטואל: למרות מבצעי חגים מפתים, מי שלא חייב לרכוש מוצרים עתה, כאוכל לשולחן החג או כמתנה למארחים, מוטב שיידחה את הקניות לימים שלאחר החגים.

למה? כי הביקוש למוצרים שעולה לקראת חגי תשרי, יספוג ירידה חדה עם מוצאי שמחת תורה - ויכריח רבים מהסוחרים להעניק לנו הנחות גדולות כדי להיפטר ממלאים שתוקפם עומד לפוג, או שיוחלפו בקרוב על ידי דגמים חדשים.

אבל עוד קודם לכן, הבה נבדוק את עיקרי הממצאים: גידול של כ- 5.3% צפוי במכירות רשתות השיווק* השונות בתחומי המזון, ההלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, בחודש החגים (תשרי) כך עולה מבדיקה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, לקראת ראש השנה ותקופת החגים.

מבדיקה שערך האיגוד על בסיס נתוני הלמ"ס עולה כי בתקופת החגים צפויה לחול עלייה ממוצעת של כ-5.3% בסך המכירות של רשתות השיווק בתקופת החגים, בהשוואה לחודש שקדם לה, וירידה בשיעור של 11% בחודש שאחרי החגים.

אישה צעירה מנסה בושם. ShutterStock
מתנות למארחים בערב החג (במקרה הזה בשמים) מוכרחים לקנות לפניו. את מה שלא מוכרחים, דחו לאחרי החגים, הביקוש יירד, הסוחרים ילחצו - ואתם תרוויחו/ShutterStock

בהתפלגות לתתי ענפים עולה כי בשנים 2013 - 2022 נרשמה עלייה ממוצעת של כ- 8.6% במכירות המזון בחודש החגים, לעומת ירידה של 8.1% בחודש שלאחר החג.

במכירות מוצרי בני קיימא (דוגמת מוצרי חשמל ורהיטים לבית) נרשמה בחודש החגים עליה ממוצעת של 6.8% בהשוואה לחודש הקודם, לעומת זאת נרשמה ירידה של כ- 24.7% במכירות בחודש שלאחר תקופת החגים.

במכירות ההנעלה נרשמה בחודש החגים ירידה של כ- 9.1% בממוצע, לעומת ירידה של 23.9% בחודש שלאחריו. במכירות הטקסטיל וההלבשה נרשמה עלייה של כ- 1.4% בממוצע בחודש החגים, לעומת ירידה של 16.3% בחודש שלאחריו. במכירות כלי הבית והמטבח נרשם הגידול הבולט ביותר של כ- 51.9% בממוצע, לעומת ירידה בהיקף של כ- 24.6% בממוצע, בחודש לאחר החגים.

* רשת שיווק: כמה חנויות, לפחות 3, השייכות לאותה רשת והמוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר כולל מזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully