וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת בן-גוריון מקימה קמפוס במיינקראפט

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 11:24

קמפוס וירטואלי אינטרקטיבי של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, קם במשחק מיינקראפט. מאפשר לבני ובנות נוער להתנסות בצורה מעשית בפיתוח רעיון, גיוס משאבים וקבלת השקעה

משחק מיינקראפט. ShutterStock
החיבור בין העולם האמיתי לווירטואלי הופך למוחשי מיום ליום. אוניברסיטת בן גוריון תקים קמפוס במיינקראפט/ShutterStock

משחקים ועולמות וירטואליים צוברים תאוצה בקרב בני הנוער בישראל בשנים האחרונות. כיום, עולם הגיימינג הפך למדיה הגדולה ביותר בעולם, שכבר מזמן עקפה את הטלוויזיה והרשתות החברתיות מבחינת כמות המשתמשים ומספר השעות המושקעות בה.

לקראת שנת הלימודים הקרובה, הקים מרכז "יזמות 360" של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, קמפוס וירטואלי בתוך המשחק "מיינקראפט". מטרת הקמפוס היא ללמד בני ובנות נוער על עולם היזמות, ההשקעות ורכישת כלים לפיתוח יצירתיות.

הפעילות בקמפוס הווירטואלי מקנה למשתתפות ולמשתתפים כישורים חדשים לקידום יזמות וחדשנות בצורה חוויתית ומעשית.

"הסטודנטים" ו"הסטודנטיות" לומדים על תהליך היזמות בצורה ישירה ומעניינת, ומרוויחים תמריצים במשחק (מטבעות שווי ערך לכסף אמיתי במשחק). בנוסף, נבנית אינטראקציה בין השחקנים עם "משקיעים" או "אנליסטים" שמייצגים את הבנת יכולות ההון סיכון במרכז היזמות.

פסלו של בן גוריון באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. ראובן קסטרו
דוד בן גוריון שעל שמו נקראת האוניברסיטה בבאר שבע. ספק אם אפילו איש החזון העלה על דעתו קמפוס וירטואלי בעולמות הגיימינג/ראובן קסטרו

כך, מתוך חוויית השתתפות אמיתית בתהליך הקמת הסטארט-אפ, מקבלים המשתתפים הבנה עמוקה יותר של התהליך העסקי הנלמד במרכז היזמות. הם יידרשו להפגין יכולת התבטאות גבוהה, הבנה של השוק אליו הם מייעדים את הסטאראפ והיתכנות יישום הרעיון.

כך שלמעשה ה"סטודנטים" והסטודנטיות" בקמפוס יעברו את כל שלבי בניית "סטארטאפ", החל מהמצאת רעיון טוב, דרך איסוף משאבים והצגה למשקיעים ועד לרגע הנחשק: מכירת הסטארט-אפ אותו הקימו במסגרת מרכז היזמות של האוניברסיטה. הרעיונות נבחרים על ידי - צוות השופטים שמורכב מאנשי מרכז "יזמות 360".

את ההשראה לרעיונות ישאבו בני ובנות הנוער מרשימה מגוונת של תחומים מעולמות המחשב וההייטק, כגון: מסחר אלקטרוני, בינה מלאכותית, גיימינג, בית חכם, טכנולוגיות מזון, סייבר, אנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות בריאות, טכנולוגיות חינוך, חשמל, טכנולוגיות אופנה, תקשורת ויצירת תוכן וטכנולוגיות חלל.

ניתן יהיה להגיע למשחק דרך שרת Topstrix שבו משחקים מידי יום אלפי שחקנים, והוא פתוח לקהל הרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully