וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיוס הגדול בישראל השנה: AI21 Labs גייסה 155 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 8:52

המימון החדש יאיץ את יכולת החברה לספק טכנולוגיית AI לחברות וארגוני אנטרפרייז ברחבי העולם; לאחר שהקימה פעילות בארה"ב והכפילה את כוח האדם שלה בשנה האחרונה, בכוונתה לגייס 100 עובדים נוספים בשנה הקרובה

פרופ' יואב שהם, פרופ' אמנון שעשוע ואורי גושן. יח"צ,
פרופ' יואב שוהם, אורי גורן ופרופ' אמנון שעשוע, מייסדי AI21 Labs/יח"צ

הסכומים הם אולי לא אלה שהכרנו מלפני שנה ושנתיים, עת הכסף היה זול וחברות ישראליות פורצות דרך הפכו - כמעט בן לילה - ל"יוניקורנים", ובכל זאת, כאשר חברה ישראלית מצליחה לגייס סכום של יותר מחצי מיליארד שקל, אפשר בהחלט לראות בכך סימן מעודד, במיוחד על רקע הערכות שלפיהן פספסה ישראל את חלון ההזדמנויות של שוק הבינה המלאכותית.

AI21 Labs, חברת בינה מלאכותית מובילה בפיתוח מודלי שפה גדולים (LLMs),הודיעה על גיוס 155 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס שלישי שלה. הגיוס יאפשר לחברה להאיץ את קצב הצמיחה של שירותי הג'נרטיב AI מבוססי טקסט שהיא מספקת עבור חברות וארגוני אנטרפרייז. בין משקיעיה בסבב הנוכחי: Google, NVIDIA , b2venture, Samsung Next, Walden Catalyst, Pitango ו- SCB10X.

הגיוס החדש, שגוייס לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, מביא את סך ההון שגייסה החברה עד כה ל- 283 מיליון דולר. בכך, מתבססת AI21 Labs כחד-קרן (יוניקורן) ומצטרפת לשורה הראשונה של ענקיות ה- AI העולמיות.

AI21 Labs נוסדה בשנת 2017 על-ידי היזמים פרופ' יואב שוהם, פרופ' אמנון שעשוע ואורי גושן, והייתה מהראשונות שהביאו לציבור הרחב את בשורת הג'נרטיב AI. החברה ביססה לעצמה פורטפוליו רחב ואיתן של לקוחות וצרכני AI, המשרתים כיום את Fortune 100, רשימת חברות הטכנולוגיה הגדולות בארצות-הברית, לצד לקוחות נוספים מהארץ והעולם. זאת, הודות לטכנולוגיית ה- LLM, מודלי השפה הטבעית (NLP) המתקדמים שפיתחה, ובזכות יישומים וממשקי API קלים לשימוש, שהיא מציעה ללקוחותיה.

Jurassic-2, מודל השפה של AI21 Labs, נחשב לאחד ממודלי שפה הגדולים והמשוכללים כיום בעולם. המודל משמש את AI21 Studio, פלטפורמת המפתחים שהחברה מעמידה ללקוחותיה, לצורך פיתוח אפליקציות, מוצרים ושירותים דיגיטליים מבוססי שפה ותוכן באמצעות בינה מלאכותית. בנוסף, Jurassic-2 משמש את החברה לצורך הפעלה של אפליקציית Wordtune, עוזר קריאה וכתיבה אישי המשמש אנשי מקצוע ולקוחות ממגוון רחב של סקטורים בתעשייה כדי ליצור מחדש ולג'נרט טקסט או לקרוא ולסכם אותו בתוך שניות.

בשנה החולפת הכפילה AI21 Labs את כח-האדם שלה ליותר מ- 200 עובדים. כעת, בעקבות הגיוס החדש, בכוונתה לגייס בשנה הקרובה לשורותיה כ-100 עובדים חדשים נוספים. בנוסף, לאחרונה, פתחה החברה משרדים בארה"ב על מנת לצרף לרשימת לקוחותיה חברות נוספות מ- Fortune 500.
"ג'נרטיב AI מבשר על עידן חדש בתחום המחשוב בכל התעשייה", אומר יאנסן הונג, מייסד ומנכ"ל NVIDIA. "החדשנות הטכנולוגית שמביאה AI21 Labs תסייע לחברות וארגונים להגביר את יעילות העבודה של מערכות מבוססות בינה מלאכותית ותהפוך אותה למדוייקת ואמינה יותר".

אמנון שעשוע. באדיבות מובילאיי,
פרופ' אמנון שעשוע. חותם שנה טובה שבה זכה בפרס ישראל - ועתה גם (שוב) באמון המשקיעים/באדיבות מובילאיי

יו"ר AI21 Labs פרופ' אמנון שעשוע: "AI21 Labs מאמנת ומפתחת מודלי שפה גדולים המונגשים באמצעות פלטפורמה לחברות, ארגונים ומפתחים, ובמקביל מציעה למשתמשי קצה מוצרים מבוססי AI דוגמת Wordtune. סבב הגיוס הנוכחי מעודד את תהליכי הצמיחה של החברה במטרה להשיג את יעדה: פיתוח השלב הבא של יכולות ה- AI, כך שיתפרסו על פני תחומי עשייה ודעת נוספים. אנו מאמינים שבעקבות הגיוס, לתכניות הצמיחה של החברה תהיה השפעה ברמה הגלובלית ובטווח הזמן הקרוב".
פרופ' יואב שוהם ואורי גושן, מייסדים ומנ"כלים משותפים לחברה, הוסיפו: "אנו מודים למשקיעים הקיימים והחדשים על הבעת האמון בנו. הטכנולוגיה המתקדמת של AI21 Labs, המשלבת מודלי שפה גדולים וטכנולוגיית נוירו-סימבולית, מספקת עצמה, יכולות ניבוי והנמקה הנדרשים לחברות וארגוני קצה הצורכים בינה מלאכותית. אנו מצפים בכיליון עיניים להמשך המסע המשותף להגשמת חזון החברה יחד עם משקיעינו, שותפינו ולקוחותינו".

הגיוס החדש בא בהמשך לשורת מהלכים מהתקופה האחרונה שמובילה AI21 Labs להנגשת בינה מלאכותית לאנשי מקצוע, חברות וארגוני אנטרפרייז. אלו כוללים, בין היתר, שיתופי פעולה עם לקוחות ממגוון רחב של מגזרים, ביניהם: Carrefour, Clarivate, eBay, Guesty, Monday.com ו-Ubisoft. כמו כן, בחודש אוגוסט השנה, החברה נבחרה על ידי CB Insights לרשימת 50 החברות המובילות בעולם ב-generative AI. פירמת הייעוץ האמריקאית גולדמן זאקס ליוותה את AI21 Labs בסבב הגיוס הנוכחי.


AI21 Labs היא חברת בינה מלאכותית מובילה בפיתוח מודלי שפה גדולים. החברה שמה לה למטרה להעצים ארגונים ועסקים באמצעות מודלי שפה טבעית (LLMs) ואפליקציות AI. החברה, שנוסדה בשנת 2017, הייתה בין הראשונות בעולם שהביאו לציבור הרחב את בשורת הג'נרטיב AI המציעה לצרכנים אפליקציות ופתרונות ארגוניים בתחום.

באמצעות פלטפורמת המפתחים AI21 Studio של החברה, ארגונים ועסקים יכולים לבנות לעצמם אפליקציות מבוססות ג'נרטיב AI ולספק שירותים הנשענים על משפחת מודלי השפה המתקדמים ביותר בעולם, Jurrasic-2. מוצר הדגל של AI21 Labs הוא - Wordtune, עוזר הקריאה והכתיבה הראשון, שבאמצעות הבנה של ההקשר והמשמעות, מאפשר למיליוני משתמשים ליצור מחדש ולג'נרט טקסט או לקרוא ולסכם טקסט בתוך שניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully