וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תוכלו להשקיע את הכסף שחסכתם - ולאפשר לו לעבוד עבורכם?

בשיתוף הפניקס בית השקעות

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 11:56

במציאות הכלכלית הנוכחית, שבה הכסף ששוכב בבנק עלול לאבד מערכו, יותר ויותר חוסכים מחפשים חלופות השקעה גמישות יותר. הנה 5 כללי אצבע שיאפשרו לכם להשקיע בצורה נבונה את הכספים שחסכתם

יועץ של בית השקעות. Canva,
ישנם מגוון רחב של מכשירים ומסלולי חיסכון והשקעה מנוהלים/Canva

עד לפני קצת יותר משנה, חוסכים רבים העדיפו להשאיר את הכסף שלהם בבנק. הוא פשוט נתפס כאפשרות בטוחה יותר: אמנם הריבית הייתה זעומה והכסף בחיסכון כמעט לא הניב רווחים, אך לפחות הוא לא איבד מערכו. אך בשנת 2022 התמונה החלה להשתנות: אחרי קרוב לעשור וחצי של ריבית אפסית, אינפלציה גבוהה שמתבטאת בעליות מחירים מתמשכות, הובילה להעלאות ריבית חדות בארץ ובעולם. התוצאה: במציאות שבה קצב עליית המחירים גבוה משיעור הריבית השנתית בפיקדון הבנקאי, הכסף של חוסכים רבים החל לאבד מערכו.

מאז ועד היום חוסכים רבים מחפשים חלופות להשארת הכסף בבנק. אחת מהן היא השקעה בשוק ההון, על שלל יתרונותיה. הנה 5 עקרונות להשקעה נבונה של הכסף בשוק ההון, במציאות הפיננסית הנוכחית.

השקעה בבית השקעות. Canva,
אחת החלופות הפופולריות לחיסכון הבנקאי היא השקעה בשוק ההון/Canva

1. חיסכון במסלולי השקעה מנוהלים

אחת החלופות הפופולריות לחיסכון הבנקאי היא השקעה בשוק ההון, המאפשרת לחוסכים ליהנות ממגוון רחב של אפיקי השקעה, רמות סיכון שונות, נזילות גבוהה (אפשרות למשוך את הכסף בכל יום מסחר) ועוד. אך למרות היתרונות הרבים, מסחר עצמאי בבורסה מצריך רכישת ידע והשקעת זמן בבניית תיק השקעות וניטור שלו. מה עושים חוסכים שרוצים ליהנות מיתרונות שוק ההון במינימום מאמץ? מגלים את עולם מכשירי ההשקעה המנוהלים: מכשירי השקעה וחיסכון דוגמת קרנות נאמנות ותיקי השקעות מנוהלים. בהתאם לצרכים ורמת הסיכון הרצויה, אפשר לבחור במסלולים ובנכסים מתאימים הכוללים השקעה במניות, אג"ח, אפיקים שקליים ועוד.

חיסכון במכשירים אלו דרך גוף השקעות מוביל דוגמת הפניקס בית השקעות, מאפשר לכם ליהנות מכל העולמות: מצד אחד ממנהלי השקעות מנוסים שנמצאים עם היד על הדופק עבורכם - ומצד שני ממדיניות השקעות אחראית ששואפת להגדלת היציבות גם בעיצומן של תקופות תנודתיות.

2. הגדרת מטרות השקעה

כפי שהתחלנו להבין, ישנם מגוון רחב של מכשירים ומסלולי חיסכון והשקעה מנוהלים. איך בוחרים את האפיקים המתאימים ביותר עבורכם? כדי לענות על השאלה הזו, חשוב להגדיר את מטרות ההשקעה באמצעות שתי שאלות מפתח:

מהי מטרת ומשך ההשקעה? האם למשל אתם מתכוונים לחסוך כדי להגדיל את הביטחון הכלכלי שלכם עד הפרישה, בעוד 20 שנה מהיום? האם לחילופין אתם מתכוונים לחסוך לצורך מימון שכר הלימוד של הילדים בעוד 10 שנים מהיום? או שאולי אתם מתכוונים לחסוך עבור החופשה השנתית הקרובה בשנה הבאה? המענה על שאלה זו יסייע לכם לבחור את אפיק ההשקעה ורמת הסיכון הרצויים. כך למשל כאשר חוסכים לטווח ארוך, אפשר להגדיל את רמת הסיכון (ואת פוטנציאל התשואה) מתוך הבנה שגם אם השווקים ירדו, יהיה מספיק זמן לתקן. לעומת זאת, כשחוסכים לטווי קצר טווח (למשל לטיול השנתי הקרוב), יתכן שכדאי לבחור במסלולי השקעה סולידיים יותר.

השאלה השנייה שחשוב לשאול היא מה הסבילות שלכם לסיכון? האם תנודתיות גבוהה יכולה להכניס אתכם ללחץ - ובמקרה כזה תרצו להשקיע באפיקים סולידיים, או שאתם מוכנים להעלות את רמת הסיכון לצורך הגדלת פוטנציאל התשואה?

התשובות לשאלות אלו יסייעו לכם לבחור את אפיקי החיסכון וההשקעה המתאימים ביותר עבורכם. מתקשים לענות על השאלות, ורוצים שאנשי מקצוע יבנו עבורכם תיק השקעות מותאם אישית? הפניקס בית השקעות מעמידה לרשותכם מנהלי תיקי השקעות מנוסים מהשורה הראשונה, שיודעים לבנות תיק השקעות המושתת על הצרכים והמטרות הייחודיים שלכם. ניהול התיק ע"י מומחי הפניקס בית השקעות מבוסס על הידע והתובנות של מחלקת מחקר ואנליזה, הנחשבת לאחת מהמתקדמות בתחומה ועושה שימוש בניתוחי עומק ומודלים חדשניים.

3. חשיבה לטווח ארוך

המספרים מלמדים שלאורך שנים הבורסות נוטות לעלות. ולכן, במיוחד כאשר משקיעים במכשירי השקעה וחיסכון מנוהלים, שם המשחק הוא סבלנות. כמו שראינו בתקופת הקורונה, הסבלנות יכולה להשתלם - ובגדול: בחודשים הראשונים של המגיפה העולמית, אי שם בחלקה הראשון של שנת 2020, הבורסות בארץ וברחבי העולם ירדו בחדות. מי שהחליט לצמצם את אחזקותיו בשוק ההון באותה התקופה קיבע את ההפסדים - ופספס את העליות שהגיעו לאחר מכן: תוך זמן קצר הבורסות עלו בחדות, פיצו על הירידות והתעלו עליהן.

4. פיזור סיכונים

אחד העקרונות החשובים בעולם החיסכון וההשקעות, הוא ביצוע פיזור לצורך הפחתת סיכונים והגדלת היציבות. פיזור סיכונים יכול להתפרס על מכשירי השקעה, סקטורים, ענפים ומדינות שונות. כך למשל כאשר מדובר במכשירי השקעה מנוהלים, אפשר לחלק את כספי החיסכון בין מגוון מסלולים בו זמנית - לדוגמה להשקיע חלק מהכספים במסלולי אג"ח סולידיים ואת חלקם במסלולים מנייתיים.

ומה לגבי פיזור גיאוגרפי? השקעה בשווקים שונים מקטינה את ההשפעה של אירועים המתרחשים בשוק מסוים על תיק ההשקעות שלכם (כגון אירועים כלכליים, פוליטיים או ביטחוניים שמתרחשים במדינה ספציפית). כך למשל חלק ממכשירי ההשקעה המנוהלים כוללים מסלולים מחקי מדד S&P 500 - מדד הדגל של הבורסה בארה"ב, שכולל את המניות של 500 החברות הגדולות ביותר הנסחרות בשוק ההון האמריקאי. בשל הרצון להגדיל את הפיזור הגיאוגרפי בתיק ההשקעות, גוברת הפופולריות של מסלולים מסוג זה בקרב חוסכים רבים בארץ ובעולם.

5. חשיפה למגוון מכשירי השקעה

כמו שכבר הבנו, פיזור השקעות מסייע להפחתת סיכונים והגדלת היציבות. כדי שתוכלו לפזר את ההשקעות בין מכשירים שונים במינימום מאמץ, כדאי להשקיע בגוף גדול שיחשוף אתכם למגוון אפשרויות השקעה. כך למשל בהפניקס בית השקעות מעמידים לרשותכם מגוון רחב של פתרונות השקעה וחיסכון לרבות אפשרות להשקיע בתעודות סל, קרנות נאמנות, תיקי השקעות מנוהלים ועוד. ככל שהיצע הפתרונות העומד לרשותכם באותו גוף השקעות גדול יותר, כך תוכלו לפזר את ההשקעות שלכם בצורה קלה ונוחה יותר.

אומרים שבכל אתגר טמונה הזדמנות. המציאות הפיננסית הנוכחית יכולה להיות הזדמנות לעשות סדר בחסכונות, להגדיר מטרות ולוודא שהכסף עובד עבורכם, בעזרת העקרונות שהכרנו להשקעה בשוק ההון.

"קבוצת הפניקס בית השקעות (להלן: "הקבוצה") עוסקת, בין היתר, בניהול תיקי השקעות, מסחר בניירות ערך, שיווק השקעות, ביצוע פעולות בבורסה, בבנקאות להשקעות, חיתום והפצה להנפקות. לחברת אקסלנס ניהול השקעות וניירות ערך בע"מ השייכת לקבוצה זיקה למוצרים פיננסיים בשל היותה משווק השקעות ולא יועץ השקעות. אין לראות באמור בכתבה ייעוץ השקעות והיא אינה מהווה תחליף לשיווק המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם".

בשיתוף הפניקס בית השקעות
  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully