וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומר רע: מה גרם לענקית הקנאביס לסגור את רוב הפעילות?

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 10:09

החברה הציבורית "עמיר שיווק" הודיעה בדוחותיה על הפסקת רוב פעילות הקנאביס של חברת BOL שבבעלותה. היו"ר, דובי אמיתי: "הרגולציה במדינה עשתה הכל על מנת שתחום גידול ומיצוי הקנביס יירד לטמיון"

קנאביס רפואי. ShutterStock
חומר רע לעסקים: חיסול רוב פעילות הקנאביס של BOL היא חותמת על מה שנראה עד לא מזמן כתקווה הירוקה הגדולה לרווח/ShutterStock

המשקיעים מאסו בהזרמת הכספים הבלתי נגמרת ואחת מחברות הקנאביס הרפואי הגדולות בישראל נאלצת לסגור את רוב פעילותה.

חברת עמיר שיווק, הנסחרת בבורסה בתל אביב בשווי כ-300 מיליון שקל, דאגה להדגיש בדוח הכספי שלה לרבעון השני של 2023, כי הגיעה ה"סוף להשפעת הפסדי חברת הקנאביס BOL (שאיפה לחיים) על התוצאות הכספיות", זאת לאחר שיתרת השקעותיה בחברת הקנאביס BOL נמחקה וירדה לאפס.

עמיר שיווק המשיכה לרשום הפסד בגין השקעתה ואחזקתה (35.6%) בחברת הקנאביס הרפואי BOL, שעמד ב-6 החודשים הראשונים של השנה על כ-11.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-3.7 מיליון שקל שרשמה עמיר שיווק בגין אחזקתה בחברת הקנאביס בתקופה המקבילה אשתקד.

מכירות BOL עצמה עמדו בחצי השנה הראשונה של השנה על 8.4 מיליון דולר, המבטאות ירידה של 62.8% לעומת הכנסות בגובה 22.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2022. החברה מציינת, כי הירידה בהכנסות נובעת מעודף היצע בשוק, לצד היעדר בתי מרקחת משלה לעומת המתחרים.


כחלק מתהליך ההתייעלות ש-BOL עוברת היא סגרה את פעילות הגידול החקלאי שלה והפסיקה את פעילות הייצור במפעל שבנתה. הרווח הנקי שלה עמד על 6.2 מיליון שקל בחצי השנה הראשונה של השנה, המבטא ירידה של 68.8% לעומת רווח נקי בגובה כ-20 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2022. גורמים בתחום הקנאביס מספרים לוואלה! כסף, כי החברה החלה במכירת ציוד "במחירי חיסול" כהגדרתם, והם לא מופתעים.

דובי אמיתי 5. ראובן קסטרו
דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי ויו"ר "עמיק שיווק". "המדינה עשתה הכל כדי שהתחום ירד לטמיון"/ראובן קסטרו

מזה זמן שחברות הקנאביס הרפואי הישראליות, הפועלות בתחומי הגידול והייצור, מתקשות לתרגם פעילותן לרווחים. זאת בעיקר עקב פתיחת השוק הישראלי לייבוא קנאביס רפואי מחו"ל, המייתר את פעילות הגידול הישראלית, לצד אפשרות לפעול באמצעות רישיון קונסטרוקטיבי, שאינו מחייב אחזקה באחת מחוליות שרשרת הערך של התחום כדי לפעול בו.

שוק הקנאביס הישראלי הוא שוק רוויי יצרים, ולמרבה הצער נפילת BOL הובילה להבעת שמחה לאיד מצד כמה מתחרים, אך החיוך על שפתיהם קפא במהירה, שכן גם הם מבינים כי הם עלולים להיות הבאים בתור, לאור אי היציבות והשינויים שחלים בענף כתוצאה מהחלטות הרגולציה.

BOL הפכה למטרה לאחר שסיפחה אליה בתחילת שנת 2019 את רוב לקוחות תיקון עולם, בגלגולה תחת בעליה הקודמים של האחרונה, ובכך הפכה לחברת הקנאביס הגדולה בישראל. היריבות בין שתי החברות הייתה אמורה להסתיים בחיבוק פיננסי גדול, עם הודעת החברות באפריל האחרון על התמזגותן - שלבסוף נמצא כחסר היתכנות.

BOL גם הייתה מהחברות הראשונות שזיהו את אפשרויות הייבוא, שלימים הפך לחרב הפיפיות שחיסלה את פעילותה, לאחר שהחברה נתקעה עם מלאי ייבוא גדולים שלא הצליחה למכור בשל שינויים בהעדפות המטופלים.

דובי אמיתי, יו"ר עמיר שיווק, אמר לוואלה! כסף, כי "הרגולציה במדינה עשתה הכל על מנת שתחום גידול ומיצוי הקנביס יירד לטמיון. יש לציין, כי עמיר שיווק עדיין מחזיקה ב-BOL, וכי BOL תמשיך בפעילותה בתחום הקנאביס הרפואי ותתמקד בעיקר בשיווק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully