וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום Energy נרשמת כשותפות: תגייס רבע מיליון לקוחות?

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 10:22

סלקום Energy תרכוש חשמל ירוק ממשק אנרגיה בעלות של כחצי מיליארד שקל ומציבה יעד לגיוס למעלה מרבע מיליון לקוחות עד 2028

דניאל ספיר. סיון פרג',
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום/סיון פרג'

סלקום ומשק אנרגיה מודיעות כי המיזם המשותף לשתי החברות, סלקום Energy, יוקם כשותפות רשומה. במקביל, הצדדים מעדכנים כי חתמו, בשם סלקום Energy, על עסקה לרכישת חשמל ירוק ממשק אנרגיה בעלות של כחצי מיליארד שקל על פני תקופה של 20 שנה.

עם תחילת 2023, כחלק מהרפורמה של רשות החשמל, בוצעה פתיחה מלאה של שוק האספקה, דבר שהיווה את יריית הפתיחה לתחרות משמעותית בשוק החשמל. השלב הבא, שייצא לדרך בתחילת 2024, הוא פתיחת מודל השוק ואפשרות למכירת חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת דרך מספקים וירטואליים.

סלקום ומשק אנרגיה היו בין הראשונות שקיבלו מרשות החשמל רישיון אספקת חשמל במועד תחילת הרפורמה בשוק החשמל. סלקום מצד אחד, עם למעלה מ-3.4 מיליון לקוחות, הובילה את מהפכת הטלוויזיה בארץ ומקדמת את בשורת הסיבים לכל בית, מהווה גם שחקנית מפתח במתן פתרונות למגזר העסקי וכעת- גם שמה לעצמה יעד לחולל את המהפכה בשוק החשמל.

משק אנרגיה מצד שני, מחלוצות האנרגיה המתחדשת, מביאה ניסיון וידע משמעותיים בעולמות האנרגיה, לצד כושר ייצור משמעותי בתחום האנרגיה המתחדשת והאגירה ,אשר נכון להיום מחזיקה מתקנים בהיקף של למעלה מ-200 מגה-וואט ומקימה מתקנים נוספים בהיקף של כ-120 מגה וואט (בשילוב קיבולת אגירה של כ-150מגה וואט.

בהינתן היתרון היחסי של כל אחת מהחברות, נוצר החיבור הטבעי בין סלקום ומשק אנרגיה. כך, נולד המיזם המשותף סלקום Energy, במטרה להביא את הבשורה של הרפורמה למיליוני משקי בית ועסקים בישראל, על ידי הוזלת חשבון החשמל והתאמתו לצרכי הלקוח, קידום אספקת חשמל ירוק והצגת שירותי ערך מוסף וחדשנות בעולמות הללו, הן ללקוחות פרטיים והן לעסקים.

בחודשים האחרונים הצטרפו לשירותי החברה אלפי לקוחות פרטיים ועסקיים והביקושים עולים בצורה משמעותית מדי יום.

אבנר ארד. יחצ,
אבנר ארד, מנכ"ל משק אנרגיה/יחצ

במקביל לחתימה על הסכם המייסדים, חתמה סלקום Energy (באמצעות שתי החברות) על עסקת ענק לרכישת חשמל ירוק בעלות של כחצי מיליארד ש"ח ממשק אנרגיה, מארבעה מתקנים שהיא מקימה בימים אלה.

השותפות תמשיך לפעול לקידום עסקאות משמעותיות נוספות של רכש חשמל ירוק ואגירה.
בעוד שברשת החשמל הארצית תמהיל האנרגיות המתחדשות עומד על 10% בלבד (נכון לשנת 2022), סלקום Energy שואפת להגיע לתמהיל של 30% חשמל מאנרגיות מתחדשות וידידותיות לסביבה, המאפשרות גם חסכון בעלויות.

אספקת חשמל ירוק מגלמת גם יתרונות משמעותיים עבור לקוחות עסקיים, בין היתר לטובת קבלת תעודות ירוקות לצד קידום ערכים של אחריות תאגידית בעולמות הקיימות.

בנוסף, מציגה השותפות החדשה יעד לצירוף שלמעל לרבע מיליון לקוחות לשירותי סלקוםEnergy עד לסוף שנת 2028. כך למעשה, בסוף 2028 תספק סלקום Energy ללקוחותיה חשמל ממקורות מתחדשים בהיקף המשתווה להפעלתה של תחנת כוח פוסילית בינונית, רק שהיא תעשה זאת באמצעות חשמל המופק ממקורות אנרגיה מתחדשת, ובכך יחסך הצורך בהקמת תחנת כח מזהמת.

לפי בדיקות סלקום Energy, משקי בית משלמים כיום בממוצע לחברת החשמל כ-5,000 שקלים בשנה, כאשר השותפות תציע ומציעה מגוון מסלולים בהנחות של עד 20%, המאפשרים חיסכון של מאות שקלים כל שנה. צרכני חשמל גדולים מהממוצע יכולים להגיע לחסכון של אלפי שקלים בשנה. המספרים גדלים עוד יותר ברגע שמדובר בעסקים קטנים ובינוניים, אשר יכולים לחסוך סכומים של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים בשנה, והחיסכון של עסקים גדולים עשוי להגיע למיליוני שקלים כל שנה.
ההתקשרות בין החברות כפופה לקבלת אישורה של הממונה על התחרות.


דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "הקמת סלקום Energy מהווה אבן דרך משמעותית בדרך להפיכת סלקום מקבוצת תקשורת מובילה, למי שמעניקה מענה מלא לכלל הצרכים של הלקוחות, לא רק בסלולר, בסיבים ובטלוויזיה, אלא גם בחשמל, טעינת הרכבים החשמליים ועוד.

אני מודה לשותפינו במשק אנרגיה, שהחיבור האסטרטגי עמם מאפשר לנו להיות מחלוצי מהפכת החשמל ומובילי בשורת החשמל הירוק לצרכן. סלקום, בהיותה אחד המותגים החזקים והמוכרים בישראל, עם נגישות למיליוני לקוחות, מביאה ניסיון מוכח של קרוב לשלושים שנה במתן שירות במגוון רחב של תחומים ובהמשך גם תציג הצעות ערך המשלבות את העוצמות של סלקום בעולמות התקשורת והחשמל. סלקום Energy תנגיש ללקוחותיה חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת מבוססת AI שתאפשר להם להפחית את צריכת החשמל ולחסוך בעלויות החשמל מדי שנה".

אבנר ארד, מנכ"ל משק אנרגיה: "הקמת סלקום Energy מהווה צעד משמעותי של משק אנרגיה בפיתוח הזרוע השלישית שלה - זרוע הסחר ואספקת החשמל. הקמת חברת סלקום Energy בשילוב חתימת הסכמי מכירת חשמל משמעותיים, מממשת את חזונה של מש' אנרגיה לפתח ולממש את הפוטנציאל של כל אחת מזרועותיה ולמצות את הסינרגיות בין הפעילויות השונות. הסכמי מכירת החשמל מאפשרים הקמת מתקנים בשוק החופשי בו החשמל הסולארי משולב האגירה הינו מוצר בביקוש גבוה, תוך קבלת תעריפים אטרקטיביים. אני סבור כי החיבור בין היכולות של סלקום ושל משק אנרגיה יהפכו את סלקום Energy לאחד ממספקי החשמל הוירטואליים התחרותיים והמובילים בישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully