וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ישראלים קונים כמתנת חג? יצאנו לבדוק וחזרנו מופתעים

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 8:31

רגע לפני שתצאו לרכוש מתנת חג לאהובים ומארחים, יצאנו לבדוק את הרגלי הקנייה של הישראלים: איזה דור משקיע הכי הרבה, מה מרבית הישראלים מעדיפים לקבל? והאם יש טעם להביא מתנה בהפתעה?

מתנה. ShutterStock
מה ישראלים קונים כמתנת חג? יצאנו לבדוק וחזרנו מופתעים/ShutterStock

לקראת חגי תשרי וימים ספורים לפני שנקבל את השנה החדשה, צללנו לנתונים כדי להכיר את התנהלות הקמעונאים והצרכנים בישראל בתקופה החגיגית ביותר בלוח השנה העברי ובעיקר, עניין אותנו לגלות מה המתנות שהישראלים הכי אוהבים לתת ולקבל?

בין הנתונים שחשפה הבדיקה, ניראה כי בשנת 2022 הישראלי הממוצע השקיע 314 שקל, נתון שמצביע על עלייה של כ-10% לעומת שנת 2021 אז המחיר הממוצע עמד על 286 שקל.

עוד ניכר כי אופי הקנייה משתנה בין גיל ומגדר, כאשר בני דור המילניום (בגילאי 25-34) מככבים ומובילים בהיקף ההשקעה למתנות לחג, אחריהן במקום השני בני דור ה- X (בגילאי 41-56) ובמקום השלישי הבייבי בומרס (בגילאי 57-75).

ניתן לראות גם שוני בהתנהלות הצרכנית בין גברים לנשים, כאשר נשים משקיעות בממוצע פי 2 יותר מהזמן שגברים משקיעים בתהליך הרכישה. כמו כן הצרכן הישראלי נחשב למחושב ומאורגן.

"הצרכן הישראלי מגיע מאוד ממוקד ועורך סקר שוק מקיף מקדים ברשת, ולכן בדרך כלל הוא כבר יודע מה הוא רוצה וכמה הוא מוכן להוציא. במקרים בהם באים לקוחות יותר ספונטניים, כמובן שצוותי המכירות המנוסים יודעים להציע את המתנה המתאימה ביותר עבורו" מסביר טל רז, מבעלי רשת ג'נטלמן.

אישה עם שקיות קניות. ShutterStock
הקניונים נכנסים להיערכות ומציעים מבצעים, הטבות ומתנות/ShutterStock

הקניונים נכנסים להיערכות

החגים נותנים את אותותיהם גם במרכזי הקניות. "ישנו צפי לעליה של עשרות אחוזים במספר המבקרים להכנות לחג", מסביר דותן שלום מנכ"ל קניון שער הצפון. בתוך כך הקניונים מתאימים את עצמם לקראת ביקושים גבוהים מהרגיל.

"באופן טבעי, התנועה הצרכנית גוברת לקראת החגים והיא מורגשת גם בקניונים. כמו בכל שנה, גם השנה אנו נערכים עם מבצעים והטבות בחנויות הקניון" מסביר אורי אבל, מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים. בהתייחסו לאופי הקניה של ישראלים לקראת החג, הוא טוען כי חלק לא מבוטל מהצרכנים מעדיפים לחכות לרגע האחרון: "בהתאמה לאופי הקנייה של צרכנים בישראל, מבצעי העומק שמציעות הרשתות, החלו וימשיכו עד ערב החג, אז הם גם יהיו בשיאם".

חלק ממרכזי המסחר והקניונים מציעים לקראת החג, מתנה לצרכנים שירכשו אצלם: "לאחר קיץ מוצלח ועמוס במבקרים, אנחנו נערכים לתקופת החגים, הידועה גם היא כתקופה עם תנועה רבה של קונים. גם השנה יחולקו מתנות אטרקטיביות ללקוחות הקניון במבצעי 'קנה-קבל' לפני ראש השנה על מנת להעצים את חוויית הקניה ולהוסיף על מבצעי הרשתות", מסביר ניצן אריאל, מנכ"ל קניון עיר ימים.

היבט אחר שמאפיין את הקניונים לקראת החגים, אשר הושפע ממרכזי הקניות בארה"ב ובאירופה, הוא קישוט ודקורציה מיוחדת לכבוד החג. "לקראת החגים אנחנו מאוד מקפידים לא רק על מבצעים ואטרקציות מכירתיות, אלא גם יצירת אווירה חגיגית התואמת לחגי תשרי, כזו שמובילה לקנייה חווייתית", מוסיפה לימור דאי סטולר מנכ"לית קניון באר יעקב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שובר מתנה. ShutterStock
52% מהישראלים מעדיפים לקבל מתנות פרקטיות/ShutterStock

מה נותנים ומה מעדיפים לקבל

על פי נתוני המכירות של רשת ג'נטלמן הקטגוריות המובילות הן: שעוני יד 37% , פריטי עיצוב לבית 25%, תכשיטים 18%, אביזרי יין ואלכוהול 17%, גאדג'טים למטבח 3%.

עוד מתנות מובילות שישראלים נוהגים לרכוש שייכות לקטגוריות כמו: פרחים, שוקולד, יין, כלי הגשה וטיפוח. צמיחה משמעותית חווה ענף הבישום בימים המקדימים לחג: "גם בפסח וגם בראש השנה אופציית הבשמים מהווים פתרון פופולארי בקרב הישראלים, כאשר בושם נחשב למתנה אישית נחשקת. האתגר היחידי הוא החשש שלא "לקלוע" בטעם של מקבל המתנה, לשם כך גם השתנו שיטת המכירה: "השנה יצאנו במהלך חדש, גיפט קארד נטען, שמאפשר לנמען לבחור את הבושם שיתאים עבורו", מתאר ליעד רון מבעלי אסנס פרפיום.

בדקנו גם, מה מקבלי המתנה מעדיפים לקבל ואלו התוצאות: 64% מהישראלים מאמינים שהענקת מתנות מהנה יותר כאשר הנמען לא מצפה לזה. בנוסף, 52% יעדיפו לקבל מתנות פרקטיות, 41% יעדיפו לקבל מתנות מבדרות ו-7% יעדיפו לקבל פרטי אספנות.

"הנתונים הללו מאוד מתכתבים עם האופי הישראלי שידוע בשתי תכונות בולטות: פרקטיקה, חתירה לת'כלס, למה שחשוב באמת, וכמובן הומור וציניות שהם חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית". מסביר רז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully