וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חבל? מזון בשווי 1.3 מיליארד שקל יושלך לפח במהלך

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 8:54

חגי תשרי מעבר לפינה ולקט ישראל, ארגון הצלת המזון הלאומי, הפועל כל השנה למניעת אובדן והצלת מזון, ערך באמצעות חברת BDO מחקר על היקף אובדן המזון בתקופת החגים. נתוני המחקר מאוד מדאיגים. בהתחשב בנתוני יוקר המחייה העולים.

סקר של לקט ישראל על זריקת מזון בחג. לקט ישראל,
לא חבל? מזון בשווי 1.3 מיליארד שקל יושלך לפח במהלך/לקט ישראל

ע"פ נתוני לקט ישראל, ארגון הצלת המזון הלאומי בשיתוף חברת המחקר BDO, משק בית ממוצע מוציא כ-3,400 ₪ על מוצרי מזון בתקופה החגים, כאשר מתוכם כ-530 ₪ ייאבדו

חגי תשרי מעבר לפינה ולקט ישראל, ארגון הצלת המזון הלאומי, הפועל כל השנה למניעת אובדן והצלת מזון, ערך באמצעות חברת BDO מחקר על היקף אובדן המזון בתקופת החגים. נתוני המחקר מאוד מדאיגים. בהתחשב בנתוני יוקר המחייה העולים.

לפי המחקר, היקף מכירות המזון בחודש תשרי נאמד על כ-8.7 מיליארד ₪ ושווי המזון האבוד נאמד ב- 1.3 מיליארד ש"ח שהם כ-250 אלפי טונות מזון!

על פי נתוני המחקר משק בית ממוצע מוציא כ-3,400 ₪ על מוצרי מזון בתקופה זו, כאשר מתוכם כ-530 ₪ ילכו לפח האשפה. ריבוי החגים והארוחות המשפחתיות גורמות לציבור הישראלי להצטייד במזון רב מידי ולעיתים מיותר כאשר חלקו בסופו של דבר נזרק לפח על אף שמדובר במזון טרי וראוי למאכל.

לאובדן המזון שהיקפו גדל באופן עקבי משנה לשנה, ישנה השפעה ישירה על יוקר המחיה הבא לידי ביטוי בהוצאות עודפות של משקי הבית ברכישת מזון לאורך כל השנה ובתקופת החיים בפרט. הנתונים מראים כי כתוצאה מבזבוז מזון חלה עליה של כ7,750 ₪ למשק בית בשנה.

גידי כרוך. תומס סולינסקי,
גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל: "גם אנחנו ערים להשפעות הישירות של יוקר המחייה"/תומס סולינסקי

גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל: גם אנחנו, כארגון הצלת המזון הלאומי של ישראל, ערים להשפעות הישירות של יוקר המחייה על תושבי מדינת ישראל כאשר, משפחות שלמות נאלצות לשנות את הרגלי הצריכה שלהן גם שמדובר בצריכת מוצרי מזון בסיסיים.

לצד זה, יותר ויותר משפחות שחיות בחוסר ביטחון תזונתי פונות לעמותות בבקשה לקבלת סיוע. הסמיכות בין חגי תשרי, לצד ההיערכות של ארגוני הסיוע ואגירת המזון בקרב העמותות שמחלקות את התרומות, יוצרים מחוסר במוצרי מזון בקרב האוכלוסיות השונות.

התוצרת החקלאית שנתרמת בימים אלו באמצעות תאגיד בראשית- מפסגות גליל גולן, תאפשר לנו לספק את אחד מסממני החג הבולטים למאות אלפי נזקקים מכל רחבי הארץ. שנה טובה לכל בית ישראל".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully