וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה יקרה: איך נעשה קניות לחג מבלי לפשוט את הרגל?

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 14:18

בדקנו בכמה השתנה מחירו של הסל לחג בין השנה שעברה לזו שתבוא עלינו לטובה ומצאנו התייקרות של 7%. מי מהרשתות העלתה את המחירים, איפה נמצא את הדבש הזול ביותר ועוד כמה טיפים שיחסכו לנו מאות שקלים

ילדה קטנה עומדת בסופר מול דוכני הירקות, ומריחה עגבניות כדי לבחור מהן. ShutterStock
פירות וירקות, הפריטים שהקפיצו את מחיר הסל לקראת החג/ShutterStock

אפשר כבר להרגיש את אווירת החג ברשתות השיווק. מדפי התצוגה בכניסה עמוסים בדבש, סילאן ויין. המבצעים צועקים מכל פינה באדום על לבן, הנחות גדולות, אבל איכשהו, כשמגיעים לקופה, החשבון נראה גדול מתקופות טרום חגים מקבילות. אמנם פה ושם אפשר למצוא דבש ב- 19 שקלים במקום ב- 45 שקלים ושמן זית בפחות מ -30 שקלים, אבל "המציאות" האלה הן מאוד נקודתיות.

בהשוואה שערך עבורנו "המכון לחקר הקמעונאות" - בין מחיר סל קניות בראש השנה הקודם לזה של השנה, התחושה הזאת מקבלת חותמת של נתונים: סל הקניות הממוצע בספטמבר 2022 יקר ב- 7% מסל המוצרים הזהה של אוגוסט 2023.

הסל שנבדק מורכב מ - 99 פריטים של מותגים ידועים, בעלי שכיחות צריכה גבוהה בקרב משקי הבית הישראלים לפני החג, והוא נסקר בחמש רשתות דיסקאונט: יוחננוף, מחסני השוק, רמי לוי, ויקטורי ושופרסל דיל.

אחוז ההתייקרות הנמוך ביותר היה ברשת "יוחננוף", 5% בלבד, במחסני השוק מחיר הסל עלה ב- 5.20%, ברמי לוי 5.80%, וב"ויקטורי" ו"שופרסל דיל" נרשמה העליה הגבוהה ביותר, 9.10% בויקטורי ו - 9.30% בשופרסל דיל.

ראש השנה. ShutterStock
על הדבש ובעיקר על העוקץ. החג הזה עומד להיות יקר משמעותית מקודמו/ShutterStock

בין הנחה לאנחה

כשצוללים לעומק הסל, מגלים שלמרות שנדמה לנו שהרשתות מפנקות אותנו בהנחות עמוקות, בחלק מהמוצרים עליית המחיר היא דו ספרתית לעומת השנה שעברה, מה שמסביר, לפחות בחלקו, את הזינוק שדיווחה אתמול חברת שב"א בהיקף השימוש בכרטיסי האשראי באוגוסט, שחצה את רף ה- 42 מיליארד שקלים, כשבאוגוסט שעבר הוא עמד על 39 מיליארד בלבד.

לפי נתוני שב"א, ההוצאה הגדולה ביותר של הציבור בחודש שעבר הייתה על מזון: 5.3 מיליארד שקלים השנה, לעומת 4.7 מיליארד אשתקד, ובה מגולמת גם התייקרות המחירים, יחד עם השפעת האינפלציה והעלאת הריבית, שהביאה איתה את העלייה בהוצאות התקורה והתפעול של הרשתות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בשר טחון. ShutterStock
בשר טחון. התייקרות של כ-10% במחלקות הבשר, העופות והדגים/ShutterStock

עגבנייה יקרה

סל הירקות והפירות שנבדק הציג את ההתייקרות הגבוהה ביותר, שעומדת על 20%, וזה עוד לפני השכלול של פגעי מזג האוויר על הירקות, שתשפיע על רמת המחירים בשבועות הקרובים. למרות פנייתו של רמי לוי לשרי האוצר והחקלאות, להוריד את המכס על העגבניות, העומד היום על 67 אגורות לקילו, כדי לייבא לכאן עגבניות לפני החג כדי להשלים את המחסור ולהימנע מהתייקרות נוספת, כרגע אין במשרד החקלאות כוונה להיענות לה.

למרות הורדת המכס על יבוא דבש ומלחמת העולם בין הרשתות השונות, מי מהן תציג את המחיר הנמוך ביותר, בינתיים רמי לוי הוא זה ששובר את השוק עם 17.60 שקל לקילו דבש מיובא, בעוד שופרסל תומכת בחקלאות הישראלית ומוכרת קילוגרם של דבש "עמק חפר" ב- 18.90 שקלים. ויקטורי תמכור חצי קילו ב - 9.90. את הדבש של "יד מרדכי", אי אפשר להשיג אצל רמי לוי כבר כמה חודשים בעקבות רצונה של שטראוס, שמשווקת אותו ,להעלות את המחיר. בבדיקת ההשוואה לאוגוסט שעבר, עלה מחיר הדבש של "יד מרדכי" ביותר מ- 15%.

הלאה: מחירם של מוצרי הבשר והעוף הטריים, שכבר לפני כמה שבועות התרענו ב"וואלה" על צפי להתייקרותם, עלו ב- 10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. על המוצרים הקפואים של תנובה אתם משלמים היום עוד 17% ומוצרי "אוסם", כולל הפסטה שלה (שהביאה לחרם המפורסם ההוא) עלתה בשיעור של יותר מ- 6%.

איך שלא מסתכלים על זה, כדי לצלוח את ארוחות החגים ולא להיכנס לאוברדראפט אכזרי, חובה לעשות השוואת מחירים לפני הקניה הגדולה, גם אם הדבר כרוך בביקור בכמה רשתות שיווק, לא ללכת שבי אחרי המותגים ולהיות צמודים לרשימת הקניות. עוד חודש, וזה נגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully