וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר ימכור מניות הפועלים כשמחירן יעלה

אורה קורן

12.3.2003 / 7:55

בנק ישראל נוטה לאשר הסדר ברוח זו, שהציע דנקנר, ליציאתו מגרעין השליטה בבנק הפועלים; להסדר חשיבות מכרעת להשלמת עסקות אלרן ואי.די.בי



בנק ישראל נוטה לאשר את ההצעה של נוחי דנקנר, שנועדה לאפשר את יציאתו מגרעין השליטה בבנק הפועלים - כך מסרו מקורבים למגעים. לדבריהם, המגעים בין הצדדים נמצאים על סף השלמתם, ובבנק ישראל "מנסים למצוא את הדרך לאשר את ההצעה". אישור יציאתו של דנקנר מגרעין השליטה בבנק הפועלים צפוי לאפשר את השלמת עסקות אלרן ואי.די.בי .



דנקנר ועו"ד רם כספי, המייצג אותו, נועדו שלשום עם נציגי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, הממונה על ההגבלים העסקיים והפיקוח על הביטוח במשרד האוצר. לבקשת המפקח על הבנקים, יואב להמן, הם הציגו מסמכים לצורך קבלת ההיתר לרכישת האחזקות של אי.די.בי בבנק דיסקונט (כ-13%). המסמכים כוללים פירוט מלא של אחזקות קבוצת רוכשי אי.די.בי - יצחק ונוחי דנקנר, אברהם לבנת ויצחק מנור.



הסוגיה העיקרית המעכבת את אישור בנק ישראל וההגבלים העסקיים היא הזיקה בין דנקנר לבנק הפועלים. דנקנר הציע למכור את המניות החופשיות שיוותרו בידיו בבנק הפועלים (1.97%) לאחר השלמת עסקות אלרן ואי.די.בי, כאשר מחירן יעלה לשיעור מינימלי מוסכם עם הרגולטורים. עוד הבהיר כי עד למכירתן יהיו אחזקותיו בבנק פסיוויות לחלוטין. כלומר, דנקנר לא יהיה חלק מגרעין השליטה, לא יהיה חלק מהסכם ההצבעה ולא ישתתף גם באסיפות כלליות של בעלי מניות בבנק הפועלים. מגבלות האחזקה הפסיווית המורחבת יחולו עליו, על פי הצעתו, גם אם ימשיך להחזיק בחברת תעשיות מלח במקרה שעסקת אלרן לא תאושר. תעשיות מלח שותפה בגרעין השליטה בבנק הפועלים.



דנקנר וכספי הביעו בפני הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, את הסתייגותם מכוונתו לאשר את עסקת אי.די.בי תוך הגבלת פעילותו של דנקנר באילנות בטוחה ובבנק דיסקונט. זאת לאחר ששטרום הבהיר להם כי לדעתו צפוי ניגוד עניינים בין הפעילות הפיננסית של הקונצרן לבין אחזקותיו של דנקנר בבנק הפועלים. דנקנר וכספי הגישו הצעות המאפשרות, לגישתם, לפתור את בעיית ניגוד העניינים הצפוי, ורשות ההגבלים העסקים בוחנת אותן. עוד נמסר כי המגעים עם הפיקוח על הביטוח נמצאים בשלב סופי של ניסוח טיוטת ההיתר לקבוצת הרוכשים.



במסגרת עסקת אלרן, שהיקפה 230 מיליון דולר, מארגנת קבוצת דנקנר את אחזקותיה בחברות הציבוריות - תעשיות מלח, דנקנר השקעות ודור כימיקלים - תחת אלרן השקעות. במסגרת עסקת אי.די.בי תרכוש קבוצת גנדן, מנור ולבנת, בראשות נוחי דנקנר, את גרעין השליטה באי.די.בי (51.7%) תמורת 434 מיליון דולר.



בנק ישראל חייב את נוחי דנקנר להתנתק מגרעין השליטה בבנק הפועלים, בו הוא שותף באמצעות חברת תעשיות מלח, לצורך אישור עסקת אי.די.בי. זאת, כדי שדנקנר לא יחרוג ממגבלת האשראי הניתן ל"איש קשור" בבנק לאחר שיחזיק באי.די.בי, וכדי למנוע אחזקתו בשני בנקים, בנק הפועלים ובנק דיסקונט מקבוצת אי.די.בי. עם זאת, בנק ישראל דרש הסדר, שלא יערער את יציבות גרעין השליטה בבנק הפועלים עם יציאתו של נוחי דנקנר מתעשיות מלח.



לאור דרישה זו גיבשו כספי ודנקנר הסדר הכולל את הגדלת חלקה של קבוצת אריסון בגרעין השליטה בבנק הפועלים, באמצעות הסבת 2% ממניותיה בבנק ממניות חופשיות למניות שליטה. אריסון ביקשה מבנק ישראל לשחרר את המניות שיוסבו לשליטה מאיסור שעבוד כתנאי להשתלבותה במהלך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully