וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר המחיה: האם פקידי משרד הבריאות ינצחו את הרפורמה בייבוא?

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 14:09

בדיון על ההקלות לייבוא, במטרה להוריד את יוקר המחיה, טוענים פקידי משרד הבריאות שאימוץ התקינה האירופית ייבא ארצה גם מחלות ומגיפות. נתניהו השתומם: "האירופים מתים בגלל מוצרים שרכשו בלונדון או פריז?". ומה עמדת שר הבריאות, משה ארבל?

סופרמרקט בישראל. ShutterStock
מדף תמרוקים בישראל. שאלת ראש הממשלה: האם מי שרוכש תמרוקים בלונדון או פריז נוטה למות מהם?/ShutterStock

בעוד אזרחי ישראל נאנקים תחת יוקר המחיה ומחשבים כל שקל בהוצאות הכבדות לפני החגים, פקידי משרד הבריאות נוקטים בטקטיקה של הפחדה ואיומים על מחלות ומגיפות, בכדי למנוע יבוא של מוצרי מזון וטואלטיקה על פי התקינה האירופאית.

במהלך ישיבת ועדת השרים ליוקר המחיה, בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדנה ברפורמת יבוא המוצרים מאירופה, על פי התקינה האירופאית וללא צורך בעמידה בתקינה ישראלית, נקטו נציגי משרד הבריאות בטקטיקה של זריעת פאניקה.

הפקידים פתחו בסדרת התרעות מבהילות, במטרה לשמר את התקינה המקומית, המקשה על היבואנים להביא סחורה ארצה ומייקרת אותה עד מאוד.

איך זה התבצע בפועל? פקידי משרד הבריאות פנו לראש הממשלה והפליגו בתיאורי מינים של מחלות ומיחושים שעלולים לפגוע בבריאות הצרכנים הישראלית, שירכשו את המוצרים בלי פיקוח ועמידה בתקנים המחמירים של משרד הבריאות לפני כניסתם לארץ, אלא יסתפקו בתקינה האירופאית, ובביקורות שיערכו בנקודות המכירה ואצל הצרכנים, כדי לוודא שהצהרות היבואנים עומדות בדרישות.

בתגובה לאזהרות מפני ייבוא של מחלות ומגיפות,אמר נתניהו שאינו מבין למה צריך להגביל יבוא מאירופה, שהרי האירופים לא מתים מחיידקים ממוצרים שקנו בלונדון או פריז.

שר הבריאות משה ארבל. ראובן קסטרו
שר הבריאות משה ארבל. מתרכז במשרד הפנים או מגבה את פקידי משרו?/ראובן קסטרו

יקברו את הרפורמה?

ואיפה שר הבריאות, משה ארבל, תשאלו - שמודע היטב לרגולציה ולבירוקרטיה הכבדה שמונעת את הורדת המחירים לצרכן - ומדוע אינו מתערב? גורם שבקיא בפרטים אומר לוואלה, שארבל מרוכז במשרד הפנים, ומי שמנהל אותו בפועל הוא המנכ"ל, משה בר סימן טוב, שבא מתוך המערכת ושומר על כוחם של הפקידים ושל משרד הבריאות.

גורם המצוי בפרטים אמר לוואלה: "הם הולכים לקבור לנתניהו ולממשלה את המהלך היחיד שיכול להוריד פה את יוקר המחיה. הרי בלי הרפורמה הזאת, אין להם שום דבר שיכול באמת להזיז את המחט ולהביא לשינוי בהשתוללות המחירים"

"צריך לקוות שנתניהו ידע לנתח את הסיטואציה ולא ייבהל מהפאניקה שהם מנסים לפזר". המשיך אותו הגורם, "אם קרם או קורנפלקס טוב בשביל האירופאים, והישראלים שמבקרים שם קונים אותו, אין שום סיבה שאי אפשר יהיה למכור אותו בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully