וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות כי מנכ"ל מדיובנקה האיטלקי צפוי לגבור על ניסיון להדיחו

סוכנויות הידיעות

12.3.2003 / 9:55

אוניקרדיטו בונה פוזיציה בג'נרלי, מאחזקות הכתר של מדיובנקה, בניסיון לתפוס שליטה בבנק עצמו



מנכ"ל מדיובנקה, וינצ'נזו מראנגי, צפוי לשרוד ניסיון להדיחו מראשות הבנק ולהמשיך להחזיק בשליטה בג'נרלי, חברת הביטוח הגדולה באיטליה. לפי הערכת משקיעים, יעמוד מראנגי בפני ניסיון תפיסת השליטה בג'נרלי על ידי קבוצה הכוללת את בנק אוניקרדיטו, שבונה לעצמו פוזיציה הולכת וגדלה בג'נרלי.



אוניקרדיטו ומנכ"לו, אלסנדרו פרופיומו, מבססים את ניסיונם להדיח את מראנגי על תפיסת השליטה בג'נרלי. בשבוע שעבר רכש אוניקרדיטו נתח של 2% מחברת הביטוח, ועם שותפיו - הכוללים את קפיטליה, שואף הבנק להגדיל נתח קיים של 15% בג'נרלי ל-20%, לעומת 14% בהם מחזיק מדיובנקה. לאוניקרדיטו גם החזקות ישירות של 7.8% במדיובנקה.



מראנגי עמד עד היום בפני מספר נסיונות הדחה והשתלטות על נכסי מדיובנקה. בשנה שעברה חסם ניסיון רכש של פיאט. בשנת 2000 - עם מותו של מייסד הבנק, אנריקו קוצ'ה, הצליח לבלום נסיונות השתלטות על הבנק.



כדי להדיח את מראנגי יידרש רוב של שני שלישים בוועדה המנהלת של הבנק, כדי להעמיד את ההדחה להצבעה בדירקטוריון. אולם למראנגי תומך חזק בדמות סינדיקט של בעלי מניות, המחזיקים ב-46% ממניות הבנק. סינדיקט זה נוצר על ידי מייסד הבנק המנוח, קוצ'ה, ותומך באוטונומיה הניהולית של מראנגי.



ניסיון ההשתלטות על ג'נרלי תלוי גם בהכרעה משפטית שתקבע אם אוניקרדיטו רכש את מניות ג'נרלי, לפני שג'נרלי רכשה 2% מאוניקרדיטו. לפי החוק האיטלקי מוגבל כוח ההצבעה של הרוכשת השנייה בעסקת אחזקות צולבות, ולפיכך נדרשים השלטונות באיטליה להכריע היום מי היה הראשון ברכישה מבין אוניקרדיטו וג'נרלי.



זכויות ההצבעה של מדיובנקה בג'נרלי הוגבלו ל-11.6% מסיבות של הגבלים עסקיים. משקיע נוסף בג'נרלי הוא בנק אוף איטלי, המחזיק ב-4.7% ממניות ג'נרלי בקרנות הפנסיה שלו.



ג'נרלי סיימה את 2002 בהפסד ראשון מאז שנות ה-70, לאחר שמחקה את ערך השקעותיה בשוק. החברה, המחזיקה ב-64% ממניות מגדל הישראלית, הודיעה עם פרסום הדו"ח השנתי כי תקצץ 2,800 משרות בשלוש השנים הבאות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully