וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינהל התרופות בארה"ב מצדד בחברות התרופות במאבק נגד יבוא מקביל של תרופות זולות מקנדה

דפנה מאור

12.3.2003 / 10:10

התרופות בקנדה זולות כדי 80% מבארה"ב בשל רגולציה ממשלתית; ה-FDA הזהיר חברות ביטוח שאיפשרו למבוטחים לרכוש תרופות בקנדה



מינהל התרופות והמזון בארה"ב (FDA) הזהיר חברות ביטוח בריאות המאפשרות יבוא מקביל של תרופות זולות מקנדה כי הן עלולות לשאת באחריות פלילית ואזרחית להפרת החוק הפדרלי. בכך נקט ה-FDA בעמדה המצדדת בחברות התרופות הפועלות נגד היבוא המקביל, המאפשר רכישת תרופות במחירים הנמוכים עד כדי 80% ממחירן הרשמי בארה"ב.



ה-FDA אינו צפוי לשים למטרה את הצרכנים הרוכשים את התרופות, וציין כי העדיפות הראשונה שלו תהיה לפעול נגד גורמים מצד שלישי המשפים את הצרכנים כנגד עלות התרופות שנרכשו בחו"ל. בעבר העלים המינהל עין מצרכנים אשר ייבאו כמויות קטנות של תרופות מקנדה לארה"ב לשימוש אישי, אולם הסוכנות איננה מחילה כלל זה על היבוא כולו.



בשנים האחרונות נטו אזרחים בארה"ב, בעיקר קשישים הגרים ליד הגבול הקנדי, לרכוש תרופות מרשם בקנדה - בה מחירי התרופות נמוכים יותר בגלל רגולציה ממשלתית. פעילות זו התרחבה לאחרונה באמצעות אתרי אינטרנט שהציעו שירות של הבאת תרופות מרשם מקנדה, וחנויות בארה"ב שהציעו לארגן משלוחי תרופות זולות מקנדה.



היקף היבוא אינו ידוע, אולם לפחות 30 חברות שרותי מרקחת קנדיות מציעות תרופות כאלו למכירה באינטרנט. להערכת מומחים בענף מגלגל היבוא המקבילי מחזור מכירות שנתי של 500 מיליון דולר, אולם הוא במגמת צמיחה מתמדת.



חברות התרופות החלו לפעול נגד היבוא המקבילי בנפרד. בשנה שעברה דרשה גלקסו סמיתקליין הבריטית הוכחות מבתי מרקחת בקנדה כי אינם מוכרים באינטרנט תרופות מעבר לגבול. גלקסו איימה להחרים את השוק הקנדי בשל היבוא המקביל, ולהפסיק לספק לספק תרופות לסיטונאים וקמעונאים בקנדה בגלל הפסדים שנגרמים לה מהיבוא מקנדה.



גלקסו התבססה על הטענה כי ישנן תרופות שעלולות להיפגם במשלוח, וכי אמריקאים הרוכשים תרופות בקנדה אינם נמצאים תחת פיקוח רפואי הולם. דוברת גלקסו אמרה כי החברה מודאגת ממספרן ומגודלן של החברות העוסקות במכירות חוצות גבולות, שעלולות לצמוח בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully