וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת השיא של הביטוחים: כך תקבלו את הצעת הביטוח המשתלמת לרכב

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 16:57

לאחרונה, עם גלי ההתייקרות במרבית תחומי החיים, גם מחירי הביטוח לרכב מרקיעים לשחקים. למה הסיבות העיקריות להתייקרות, אילו דרכים עומדות בפניכם להוזלת מחיר הביטוח, אלו פרטים חשוב שתכירו בפוליסת וכיצד תקבלו את הצעת המחיר המשתלמת ביותר לרכב?

ביטוח רכב. freepik,
שעת השיא של הביטוחים: כך תקבלו את הצעת הביטוח המשתלמת לרכב/freepik

למה מחירי הביטוח שוברים שיאים בשנה האחרונה?

דיברנו עם צביקה וילנאי מנכ"ל מועדון צרכנות הוט על הסיבות האפשריות להתייקרות, וקיבלנו ממנו הטיפים שיעזרו לנו להוזיל את עלות הביטוח ולקבל את הצעת המחיר המשתלמת ביותר עבורנו.

לדבריו של וילנאי, עיקר ההתייקרות בביטוח הרכב בשנה האחרונה הורגשה בביטוח המקיף שמכסה גנבות, נזק לרכב ופגיעה פיזית בצד ג'.

לגעתו, ההתייקרות נובעת מכמה גורמים - הפסדים של חברות הביטוח בתחום האלמנטרי, עליה משמעותית במספר גניבות הרכב שעלתה באופן חריג (ע"פ נתוני איתוראן במחצית הראשונה של 2023 יש עלייה של כ- 220%) וכן, עלייה במספר תאונת הדרכים שיוצרת התייקרות טבעית של מחיר החלפים.

תוסיפו לזה את הפריצות בשוק החלפים, המחירון המנופח של המוסכים,והמחסור המדובר בחלפים בתקופת הקורונה ותקבלו סיבה עיקרית לשגשוג השוק השחור בתחום החלפים, מה שגם מעודד ריבוי גניבות.

ביטוח רכב - אילוסטרציה. ShutterStock
מחירי הביטוח לרכב: הסיבות להתייקרות והדרכים להוזלה/ShutterStock

כך תקבלו הצעת מחיר משתלמת לביטוחי הרכב

לא לחדש באופן אוטומטי - אם אתם מאלה שפשוט מחדשים ביטוח משנה קודמת ללא בדיקה - אתם כנראה מפסידים. אל תחכו לרגע האחרון - תעשו את הבדיקה שלכם לפחות חודש לפני סיום הביטוח. בנוסף, אל תהיו נעולים - גם אם קיבלתם הצעת מחיר מסוימת ולאחר שסגרתם גיליתם שיש הצעה משתלמת יותר על הפוליסה שלכם, אתם רשאים לעבור לחברה מבטחת אחרת, ניתן להתנייד.

כמו כן, אתם יכולים וצריכים להוזיל את הביטוח שלכם בקלות באמצעות מיקוח והבאת הצעות נגדיות מחברה מקבילה. בסיום תוקפו של הביטוח אין חידוש אוטומטי של הפוליסה לא אישור מפורש מהלקוח ולכן זו הזדמנות לעשות השוואת מחירים.

נעזרים באתרים להשוואת מחירים? תזכרו שהם לא חפים מאינטרס. ייתכן שהם מקבלים עמלה גבוהה יותר מחברות מסוימות ויש להם אינטרס לקדם את אותן חברות ללא קשר לשירות שתקבלו על ידן או לכיסוי שהן מציאות.

כדאי להכיר את מודל הסוכן האובייקטיבי - לפיו מחובת הסוכן/ סוכנות לעבוד עם מספר חברות ביטוח במקביל ולקבל מכולן עמלה שווה. כיום רוב סוכני הביטוח לא אובייקטיבים ומקבלים עמלות שונות מחברות הביטוח, ולכן ברוב הפעמים יפנו אתכם לא לחברה שתיתן את הערך הטוב ביותר, אלא לחברה שממנה יקבלו את העמלה הגבוהה ביותר. כיום קיימים בישראל רק 4 סוכני ביטוח אובייקטיבים, ומועדון צרכנות הוט הוא אחד מהם- בהוט מקבלים את אותה עמלה ומייעצים לצרכן בדיוק מה שמתאים לאינטרסים שלו. כדי לדעת אם הגוף שאתם עובדים מולו הוא אובייקטיבי- תוכלו לבדוק אם יש לו אישור של משרד האוצר להיות סוכן אובייקטיבי.

לא רק מחיר, גם איכות ושירות - בביטוח, בשונה ממוצרים אחרים, המחיר הזול הוא לא הדבר החשוב ביותר. חשוב לדעת אם בתמורה למחיר נקבל את השירות הטוב ביותר ששווה את כספנו. היום באגף הביטוח של משרד האוצר, קיימים מדדי השוואה בין חברות ביטוח ברמת השירות שמאפשר לנו למדוד איכות ושירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צביקה וילנאי מנכל מועדון צרכנות הוט. אוסנת רום,
צביקה וילנאי, מנכ"ל מועדון צרכנות הוט/אוסנת רום

פרטים בפוליסה שכדאי להכיר

מגוון מסלולים שמאפשרים להוזיל את הביטוח - חשוב לעבוד עם סוכנים שמכירים כמה שיותר חברות ביטוח ומסלולים, שכן קיים היום מגוון רחב של מסלולים בשוק - לפי קילומטראז', גיל, כמה אנשים נוסעים ברכב, ימי פעילות של הרכב וכד'. יש מסלולים לפי היקף השימוש ברכב - חיילים למשל משתמשים ברכב בעיקר בסופי שבוע ולעומת זאת, אנשים שומרי מסורת לא ינהגו ברכב בשבת, כך תוכלו להוזיל את הביטוח שלכם.

בנוסף, אל תתפתו לשלם על כיסויים והרחבות - רכשו רק את הכיסויים שאתם זקוקים להם. כמו כן, חשוב לדעת כי התקנה של אביזרי בטיחות כמו מוביליי יזכו אתכם בחלק מהחברות להנחה משמעותית (בביטוח החובה), לעומת זאת רכב שלא מותקנת בו מערכת למניעת גנבות עשוי לעלות לכם ביוקר.

הבדלים בתמחור סיכון בין חברות ביטוח - חברות הביטוח מנהלות מחקר סטטיסטי לגבי גניבות- חשוב להבין שכל חברה מתמחרת את הביטוח שונה ותופסת אחרת את רמת הסיכון, שכן אותו דגם של רכב יכול לקבל תמחור שונה, ולכן חשוב שסוכן הביטוח יבדוק מול כמה חברות ביטוח ולא רק מול אחת.

גובה השתתפות עצמית - במידה ותבחרו במסלול שלכם שגובה ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה יהיה נמוך אז מחיר הביטוח יהיה גבוה יותר, לעומת זאת אם ההשתתפות העצמית שלכם תהיה גבוה- אז מחיר הביטוח יהיה נמוך יותר. כלומר, ככל שהשתתפת העצמית גבוהה נוכל להוזיל את הפרמיה- חשוב להתייעץ עם סוכן הביטוח על המסלול האידיאלי שמתאים לכם.

בחירת מוסך לתיקוני הרכב - בעת קרות מקרה ביטוח עליכם לפנות לסוכן הביטוח או לחברת הביטוח. לחברות הביטוח קיים הסדר עם מוסכים הנקראים "מוסכי הסדר". כל חברה מפרסמת את הרשימה של מוסכי ההסדר באתר האינטרנט שלה. כל המוסכים הללו הינם מוסכים מורשים מטעם משרד התחבורה ברשימה זו יש גם מוסכים מורשים מטעם היבואן. אותם מוסכים מקנים לחברות הביטוח תעריפים מוזלים ובמקרה של תאונה כניסה לתיקון באחד ממוסכי ההסדר מקנים למבוטח תנאי הסדר: כגון השתתפות עצמית מוזלת, אחריות על התיקון וכיוב' , בהתאם לתנאי הפוליסה.

במידה ותיכנסו למוסך שאינו בהסדר עם חברות הביטוח לא תהיו זכאים לתנאי ההסדר, השתתפות העצמית תהיה גבוה יותר ובנוסף, עלולה חברת הביטוח לקזז חלק מגמולי הביטוח בגין הפרשים בין עלויות החלפים. בטרם רכישת הביטוח ניתן לבדוק באתר חברת הביטוח האם המוסך שאתם מכירים נמנה ברשימת מוסכי ההסדר של החברה בה אתם הולכים לרכוש פוליסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully