וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניידות פיננסית: 70% מהישראלים מתנהלים פיננסית באמצעות המובייל

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 15:12

חברת Visa ערכה לקראת ראש השנה שני מחקרים צרכניים מקיפים העוקבים אחרי הרגלי השימוש באמצעי תשלום דיגיטליים ובכרטיסי אשראי של הישראליים וגילתה כי שיטת התשלום בדיגיטל צוברי תאוצה

גוגל פיי. ShutterStock
מחצית מהישראלים משתמשים בטלפון שלהם כדי לבצע את רוב התשלומים או את כולם/ShutterStock

מחקרים שיימה חברת האשראי Visa בשיתוף עם גיאוקרטוגרפיה ו-SAPIO חושפים נתונים צרכניים בנושא שיטות התשלום הנהוגות והמועדפות על ישראלים.

מבין התוצאות המעניינות שהגיעו אליהם, ניכר כי: כמעט מחצית מהמשתתפים הצהירו שהם משתמשים בטלפון שלהם כדי לבצע את רוב התשלומים או את כולם. בנוסף, ניתן לראות כי:

71% משתמשים בבנקאות סלולרית על בסיס קבוע.

45% מעבירים כסף בין חברים

44% משלמים בטלפון הנייד עבור חניה

ו-41% משתמשים בו לתשלום עבור שירותים ומוצרים.

לבסוף, 17% קונים באמצעות רכישה מתוך האפליקציה וכ-12% משתמשים במכשיר הנייד שלהם כדי לשלם עבור המונית שלהם.

מנכ"ל Visa בישראל גרי לסקי אמר כי: "הנתונים מהסקרים מספקים כמה תובנות: הישראלים מנהלים כמעט את כל ההתנהלות הפיננסית שלהם במובייל והם חובבי המרת נקודות וקאש בק. המובייל מנהל לנו את החיים!"

כרטיס אשראי מקס. יחצ,
כמחצית מהישראלים משלמים עם הטלפון הנייד עבור שירותים מכל הסוגים/יחצ

המודעות ל"ניהול הכספים עצמי" גוברת

עוד נתונים שתוצאות המחקרים מצביעים עליהן:

56% מהנשאלים ממירים נקודות כדי שישמשו להטבות כמו רכישת מוצרים, שוברי מתנה וכרטיסי בידור.

69% מהמשתתפים ציינו שישתמשו יותר באמצעי תשלום דיגיטליים בקניות, אם יציעו להם הנחות או החזר כספי (67%) או אם יקבלו הטבות ופרסים (59%).

55% מהמשיבים בסקר אמרו כי הסיבה העיקרית לבחירה בתשלומים דיגיטליים היא קלות המעקב אחר ההוצאות. 40% אמרו כי תשלומים דיגיטליים מונעים את הסיכון לאובדן מזומנים, ו-38% אמרו כי בחירה בתשלומים דיגיטליים מבטיחה פיצוי במקרה של הונאה.

כיום 90% ציינו כי הם בודקים את דוח פירוט ההוצאה החודשי שלהם בכרטיס האשראי, כלומר רק 10% מהישראלים לא בודקים את הפירוט החודשי שמגיע אליהם בדואר או באינטרנט.

כמעט מחצית (46%) מהמשתתפים הצהירו שהם מעוניינים בבנקאות פתוחה, כלומר שירותים פיננסיים, שיאגדו את כל המידע הפיננסי שלהם בפלטפורמה אחת לניהול ובקרה יעילים יותר של הנכסים הפיננסים שלהם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כל ישראלי מחזיר בממוצע 2.5 כרטיסי אשראי

ל-75% מהישראלים יש לפחות שני כרטיסי אשראי בארנק. כ-80% מבעלי כרטיסי האשראי מדווחים שיש להם כרטיס בנקאי, וכ-60% מדווחים שיש להם כרטיס חוץ בנקאי המציע יותר אשראי פיננסי (כ-42% יש את שניהם). בממוצע, לישראלים יש כ-2.5 כרטיסים בארנק.

ישנם שלושה קריטריונים עיקריים לפיהם הישראלים בוחרים את כרטיסי האשראי שלהם. כ-45% אמרו כי 'זהו הכרטיס הראשי המוצע ומונפק על ידי הבנק שלהם', בעוד 44% ציינו כי מדובר בסך הכל בתגמולים והטבות אטרקטיביות, ועוד 43% ציינו כי מדובר במועדון חדש.

ארנק ריק - פשיטת רגל. ShutterStock
כל ישראלי מחזיר בממוצע 2.5 כרטיסי אשראי בארנק/ShutterStock

העדפות שימוש בחנות, באינטרנט ובחו"ל

עבור כ-40% מהנשאלים מה שחשוב בעיקר בבחירת כרטיס האשראי בו ישתמשו בקניות פיזיות הוא ההטבות האטרקטיביות, בעוד ש-60% אמרו שמדובר בהחזר כספי והצעת ערך המאפשרת צבירת נקודות במעמד הרכישה בחנות.

בהשוואה לקנייה בחנות הפיזית, המניעים לרכישה מקוונת בכרטיס אשראי שונים: כ-40% מהנשאלים עושים זאת על סמך נוחות והרגל וכשליש מונעים מההטבות (הכוללות גם קאש-בק). שליש נוסף קבע שהמניע העיקרי לביצוע קניות באינטרנט עם כרטיס הוא ההגנה מפני הונאה.

כ-30% מהמשתתפים דיווחו כי הם בוחרים להשתמש בכרטיס ספציפי לתשלום בחו"ל על סמך פרמטרים פיננסיים- בעיקר עמלת המרה נמוכה, ועוד כשליש דיווחו כי בחירתם מבוססת על 'נוחות והרגל'.

"השימוש בתשלומים הדיגיטליים ממשיך לצמוח והם מהווים חלק מחיי היום יום שלנו, הן בקניות הפיזיות, והן באוןליין. Visa פיתחה פתרונות חדשניים של תשלומים דיגיטליים המבוססים על יכולותיה לחבר בין אנשים לעסקים. החוזקה שלנו ביצירת שתופי פעולה עם ערכים מוספים בעולמות הפיסיים ובאוןליין גם יחד, מקבלים משנה תוקף במחקרים אלה", הוסיף לסקי.

מֵתוֹדוֹלוֹגִיָה עבור שני המחקרים: קבוצת גיאוקרטוגרפיה ערכה מחקר פאנל אינטרנטי בקרב 800 נשאלים המשקף את האוכלוסייה הבוגרת בישראל, ביולי 2023. בנוסף השתתפו במחקר גם SAPIO Research and Development, ערכה מחקר פאנל אינטרנטי בקרב 673 נשאלים המשקף את האוכלוסייה הבוגרת בישראל, ביוני 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully