וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות חדות על רקע הקרע המסתמן בין ארה"ב לאירופה - פרנקפורט יורדת ב-1.7%

יהודה שויצר

12.3.2003 / 12:08

ויוונדי יוניברסל עולה ב-1.3% לאחר שאמרה כי היא מנהלת כעת שיחות להשגת מימון בהיקף של 3-5 מיליארד יורו; מניות הנפט הגדולות יורדות - טוטאל פינה מאבדת 2.8%



ירידות שערים חדות נרשמות בבורסות אירופה על רקע הקרע המסתמן בין ארה"ב לבין מדינות האיחוד האירופי בסוגיית המתקפה על עיראק. בפרנקפורט יורד הדקס ב-1.7%; פאריס מאבדת 1.5% ולונדון רושמת ירידה של 1%.



ארה"ב דחתה אתמול (שלישי) את הצעת המדינות ה"מתנדנדנות" במועצת הביטחון לדחות את האולטימטום לעיראק בעוד 45 ימים, כדי לאפשר השגת הסכמה בינלאומית ולתת לפקחים עוד זמן כדי להשלים את משימתם בעיראק. הבית הלבן הבהיר שיסרב לנהל משא ומתן על הצעה כזאת, אך סייג ואמר כי "יש מקום לעוד קצת דיפלומטיה". ההצבעה על הצעת ההחלטה של ארה"ב, בריטניה וספרד, להציב לעיראק אולטימטום לפירוק מנשק עד 17 במארס, תעלה להצבעה ביום שישי, לאחר שארה"ב לא הצליחה לגייס תמיכה להצבעה שהיתה אמורה להתקיים אתמול.



הבנק הצרפתי קרדי אגריקול עולה ב-0.7% לאחר שדיווח על ירידה של 23.5% ברווח ל-1.35 מיליארד יורו. החברה כבר הביעה נכונות להירכש על ידי הבנק המתחרה קרדי ליונה. קרדי ליונה עצמה עולה במחצית האחוז.



ויוונדי יוניברסל עולה ב-1.3% לאחר שאמרה כי היא מנהלת כעת שיחות להשגת מימון בהיקף של 3-5 מיליארד יורו. מימון זה לחברה, הכורעת תחת נטל חובות בהיקף של 12.3 מיליארד יורו, יכול לספק לה חמצן להמשך פעילותה עד לסוף השנה הנוכחית.



חברת תומסון עולה ב-0.5% למרות שג'יי פי מורגן הוריד את המלצתו לחברה ל"משקל חסר", מ"משקל
יתר".



טלקום איטליה נופלת ב-5% לאחר שהודיעה כי תבצע מחיקה בהיקף של 3.49 מיליארד יורו בגין השקעתה בחטיבת דפי הזהב - Seat Pagine Gialle.



דויטשה טלקום עולה ב-1.1% לאחר שהודיעה כי תציב למכירה 5% ממניות החברה הבת הרוסית MTS. דויטשה מחזיקה כעת ב-40.1% ממניות ממניות החברה הרוסית.



חברות המדיה הגדולות מאבדות גובה בהובלת רויטרס שיורדת ב-5.5%; פירסון יורדת ב-4%.



מניות הנפט הגדולות יורדות, כשאת המגמה השלילית מובילה טוטאל פינה עם ירידה של 2.8%; BP יורדת ב- 2.1%; של יורדת ב-1.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully