וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' יפעת ביטון נבחרה ליו"ר וועד ראשי המכללות האקדמיות הציבוריות

11.9.2023 / 9:12

פרופ' ביטון, נשיאת המכללה האקדמית אחווה, תחליף את פרופ' רוזה אזהרי נשיאת מכללת עזריאלי. ור"מ משמש כארגון הגג של 23 המכללות האקדמיות הציבוריות. לראשונה תשמש כיו"ר ור"מ משפטנית בהשכלתה

יפעת ביטון. שלומי אבוטבול,
יפעת ביטון/שלומי אבוטבול

פרופ' יפעת ביטון, נשיאת המכללה האקדמית אחוה נבחרה ליו"ר ור"מ (וועד ראשי המכללות האקדמיות הציבוריות), החל מיום 1.10.23 במקום פרופ' רוזה אזהרי, נשיאת עזריאלי, מכללה אקדמית להנדסה, ירושלים.

פרופ' ביטון, משפטנית בכירה ומומחית לשוויון, בוגרת במשפטים של האוניברסיטה העברית בירושלים (מסלול ישיר לדוקטורט) ובוגרת תואר שני בהצטיינות יתרה במשפטים מאוניברסיטת ייל (Yale University) כמו כן שימשה חוקרת-אורחת כעמיתת קרן Fulbright, באוניברסיטת הרווארד Harvard University).

במסגרת פעילותה האקדמית שימשה כמרצה אורחת באוניברסיטת שיקגו, 2022; ואוניברסיטת ניו-יורק (NYU), 2018; וכן כמרצה-חברה ב- Beijing University, 2014-2009.

בשנים 2016 ו 2017 נמנתה פרופ' ביטון על רשימת המועמדים הסופית לשיפוט בבית המשפט העליון, ובשנים 2019-2018, שימשה כחברת המועצה המנהלית ויו"ר ועדת הביקורת בבנק ישראל, כמו כן חיברה את הרפורמה לממשל התאגידי בביטוח הלאומי בשנת2018 .

כמו כן זכתה פרופ' ביטון בשורה של פרסים בארץ ובחו"ל על פעילותה הציבורית, ביניהם: כלת פרס ארגון כל ישראל חברים (כי"ח) לחינוך ולחברה (2016); אות ע"ש אדמונד י. ספרא למצוינות ותרומה לחברה הישראלית (2015); אות הוקרה, Honoris Causa, מאת לשכת עורכי-הדין בישראל (2015); פרס טננבאום למחוללת מהפיכה פמיניסטית של ארגון נשות הדסה העולמי (2014); פרס זכויות האדם לפעילה ישראלית, ארגון זכויות האדם בלונדון (2014); פרס קרן דפנה יזרעאלי לפמיניסטית פורצת-דרך 2012).

פרופ' ביטון מסרה שהיא מבקשת להודות לפרופ' רוזה אזהרי על תרומתה רבת השנים למערכת ההשכלה הגבוהה, ושהיא נרגשת לעמוד בראשות ועד ראשי המכללות המהוות כיום את עמוד השדרה האקדמי והחברתי של מערכת ההשכלה הגבוהה בה לומדים למעלה מ 50 אחוזים מהסטודנטים בישראל.

פרופ' רוזה אזהרי ציינה כי היא מודה לכלל נשיאי ומנכ"לי המכללות הציבוריות על האמון ושתוף הפעולה ומאחלת לפרופ' ביטון הצלחה רבה.

ועד ראשי המכללות האקדמיות הציבוריות הוא ארגון הגג של 23 המכללות האקדמיות הציבוריות בישראל, במסגרתו פועלים המוסדות לגיבוש מדיניות משותפת במגוון נושאים הנמצאים על סדר יומן של המכללות.

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully