וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפס וגנואה הישראלית יפתחו מסכי טלוויזיית מקרן אחורי

צורי דאר

12.3.2003 / 12:54

טכנולוגיית שיפור התמונה של גנואה תיושם בפיתוח סדרה חדשה של טלוויזיות עם מקרן אחורי של פיליפס; פיליפס קיבלה אופציה להשקיע בגנואה

חברת פיליפס העולמית חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת גנואה (Genoa Color Technologies)הישראלית, המפתחת טכנולוגיות לשיפור של איכות התמונה וחוויית הצפייה למגוון רחב של תצוגות. במסגרת ההסכם יפתחו החברות מנוע ייחודי לטלוויזיית מקרן אחורי (Rear Projection TV) בו איכות הצבע במסך תהיה ברמה של מסך קולנוע וטובה משמעותית בהשוואה לאיכות המסכים הקיימים.

הפיתוח הראשון יבוסס על מסכי ה-LCOS (Liquid Crystal On Silicon) של פיליפס בהן תשולב טכנולוגיית שיפור צבעים מתקדמת של גנואה. הרישיון לטכנולוגיה של גנואה ייתן לפיליפס בלעדיות בשוק טלוויזיות הקרנה אחורית (Rear Projection TV). במסגרת ההסכם אף קיבלה פיליפס אופציה להשקיע בגנואה בעתיד.

גנואה, שהוקמה ב-2000, עוסקת בפיתוח רכיב אלקטרו-אופטי לשיפור איכות הצבע של התמונה המוצגת על מסכי טלוויזיה. שיטת התצוגה הנוכחית, המושתתת על שלושת הצבעים הבסיסיים: אדום, ירוק וכחול, מציגה למעשה רק 55% מכלל הצבעים הנראים לעין. טכנולוגיית התצוגה החדשה שפיתחה גנואה מאפשרת תצוגה של יותר מ-90% ממכלול הצבעים הנראים לעין, באמצעות שימוש ב-4 עד 6 צבעי בסיס.

גדעון סוסמן, מנהל פיתוח עסקי והשקעות בפיליפס ישראל, מסר כי הטכנולוגיה המהפכנית של גנואה תהפוך את פיליפס לחברה הראשונה המציגה איכות תצוגת צבע יוצאת דופן ובלעדית. סוסמן הוסיף כי פריצת הדרך מתבטאת ביכולתה של הטכנולוגיה להשתלב במסכים ללא שינוי בשרשרת השידור וההפקה.

אילן בן דוד, מייסד ומנכ"ל חברת גנואה מסר כי שיתוף הפעולה עם פיליפס מהווה עבור גנואה מהלך אסטרטגי חשוב. "לפיליפס, מובילה עולמית בתחום המסכים, יכולות מוכחות בפיתוח מוצר ושיווק מסיבי בקרב הצרכן הסופי. יכולות אלו יעזרו לנו מאוד בהחדרת הטכנולוגיה של גנואה לשוק הצרכני".

גנואה, הממוקמת בהרצליה, השלימה בספטמבר 2002 גיוס הון פרטי של למעלה מ-5.5 מיליון דולר מקרן פלטינום וממשקיעים זרים נוספים ששמם לא נמסר.

פיליפס נחשבת לאחת מחברות האלקטרוניקה הגדולות בעולם, עם מכירות בהיקף של 32 מיליארד יורו בשנת 2001. החברה, הנחשבת למובילה בתחום של טכנולוגיות דיגיטליות בתחום הטלוויזיות ומסכים (displays), מייצרת מידי שנה כ-30 מיליון שפופרות צבע (picture tubes), רכיב מרכזי בטלוויזיות המאפשר לראות תמונה על המסך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully