וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכורים לקאש-בק: מה חשף עלינו הסקר של חברת האשראי?

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 15:04

מחקרי צרכנים חדשים של Visa בישראל חושפים: תשלומים בדיגיטל צוברים תאוצה בהיבטים רבים של חיינו בארץ ובחו"ל. אז מה אנחנו מעדיפים והאם עברנו לשימוש בסמארטפון כארנק?

תשלום בקניות קרדיט. Visa העולמית,
המעבר לדיגיטל. מה עוד מגלה הסקר של ויזה בישראל?/Visa העולמית

בעוד שהתשלומים הדיגיטליים צוברים תאוצה ותופסים מקום נכבד בחיינו ערכה לאחרונה Visa שני מחקרים צרכניים מקיפים העוקבים אחרי הרגלי השימוש באמצעי תשלום דיגיטליים ובכרטיסי אשראי הישראליים בארץ ובחו"ל. הנתונים מהסקרים מספקים כמה תובנות: הישראלים מנהלים כמעט את כל ההתנהלות הפיננסית שלהם במובייל והם חובבי המרת נקודות וקאש בק.

עיקרי הסקר:

• הישראליים אוהבים קאש בק, אוספים וממירים נקודות
• 55% מהישראלים בוחרים בתשלום דיגיטלי כי הדבר מקל עליהם במעקב אחרי ההוצאות
• כמעט 70% מתנהלים פיננסית על בסיס קבוע באמצעות המובייל

משלמים בתחב"צ. Visa העולמית,
תחבורה ציבורית - אחת האופציות המובילות בקרב הישראלים לתשלום בדיגיטל/Visa העולמית

השימוש במובייל דומיננטי בקרב הישראלים

Visa ערכה הקיץ מחקר על ידי קבוצת Geocartography (גיאוקרטוגרפיה) המאשר כי הטלפונים הניידים הם הדומיננטיים בחיי הישראלים. כמעט מחצית מהמשתתפים הצהירו שהם משתמשים בטלפון שלהם כדי לבצע את רוב התשלומים או את כולם.

71% מאתנו משתמשים בבנקאות סלולרית על בסיס קבוע, 45% מעבירים כסף בין חברים, 44% משלמים בטלפון הנייד עבור חניה ו-41% משתמשים בו לתשלום עבור שירותים ומוצרים. לבסוף, 17% קונים באמצעות רכישה מתוך האפליקציה וכ-12% משתמשים במכשיר הנייד שלהם כדי לשלם עבור המונית שלהם.

המחקר גם מאשר את אהבתם של ישראלים בכל הגילאים לצבירה והמרת נקודות בתוכנית נאמנות. 56% מהנשאלים ממירים נקודות כדי שישמשו להטבות כמו רכישת מוצרים, שוברי מתנה וכרטיסי בידור.

69% מהמשתתפים ציינו שישתמשו יותר באמצעי תשלום דיגיטליים בקניות, אם יציעו להם הנחות או החזר כספי (67%) או אם יקבלו הטבות ופרסים (59%).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
משלמית בקורקינט. Visa העולמית,
קורקינט באשראי: כל מה שקשור באפליקציות משולם, מטבע הדברים, דרך הסמארטפון/Visa העולמית

המודעות ל"ניהול הכספים עצמי" גוברת

תשלומים דיגיטליים אומצו על ידי ישראלים ויחד עם זה מגיעה צמיחתה של המודעות הפיננסית. 55% מהמשיבים בסקר אמרו כי הסיבה העיקרית לבחירה בתשלומים דיגיטליים היא קלות המעקב אחר ההוצאות. 40% אמרו כי תשלומים דיגיטליים מונעים את הסיכון לאובדן מזומנים, ו-38% אמרו כי בחירה בתשלומים דיגיטליים מבטיחה פיצוי במקרה של הונאה.

גרי לסקי, מנכ"ל ויזה בישראל, אמר כי Visa השקיעה יותר מ-10 מיליארד דולר בטכנולוגיה בחמש השנים האחרונות כדי לשמור על הרשת שלה בכושר, וגם כדי להבטיח שהיא מתפתחת ורותמת את החידושים החדשניים ביותר. השקעה זו מניבה תוצאות מצוינות: החברה מסייעת למנוע הונאה גלובלית המוערכת בהיקף של 27 מיליארד דולר מדי שנה, כאשר מקרים של הונאה מתרחשים בפחות מ-0.1% מהעסקאות - בין הנמוכים מבין כל צורות התשלום

בחזית המודעות הפיננסית, כיום 90% ציינו כי הם בודקים את דוח פירוט ההוצאה החודשי שלהם בכרטיס האשראי, כלומר רק 10% מהישראלים לא בודקים את הפירוט החודשי שמגיע אליהם בדואר או באינטרנט.

במבט קדימה, ראוי לציין שכמעט מחצית (46%) מהמשתתפים הצהירו שהם מעוניינים בבנקאות פתוחה, כלומר שירותים פיננסיים, שיאגדו את כל המידע הפיננסי שלהם בפלטפורמה אחת לניהול ובקרה יעילים יותר של הנכסים הפיננסים שלהם.

אילוסטרציה. ShutterStock
כמה כרטיסי אשראי מחזיק ישראלי ממוצע בארנק?/ShutterStock

הישראלים מחזיקים בארנק בממוצע 2.5 כרטיסי אשראי

ממחקר נוסף שנערך עבור Visa מוקדם יותר השנה על ידי SAPIO Research and Development, עולה כי ל-75% מהישראלים יש לפחות שני כרטיסי אשראי בארנק. כ-80% מבעלי כרטיסי האשראי מדווחים שיש להם כרטיס בנקאי, וכ-60% מדווחים שיש להם כרטיס חוץ בנקאי המציע יותר אשראי פיננסי (כ-42% יש את שניהם). בממוצע, לישראלים יש כ-2.5 כרטיסים בארנק.

ישנם שלושה קריטריונים עיקריים לפיהם הישראלים בוחרים את כרטיסי האשראי שלהם. כ-45% אמרו כי 'זהו הכרטיס הראשי המוצע ומונפק על ידי הבנק שלהם', בעוד 44% ציינו כי מדובר בסך הכל בתגמולים והטבות אטרקטיביות, ועוד 43% ציינו כי מדובר במועדון חדש.

גרי לסקי, מנכ"ל ויזה ישראל. סטודיו פראג' 1,
מנכ"ל Visa בישראל גרי לסקי/סטודיו פראג' 1

העדפות שונות של שימוש בחנות, באינטרנט ובחו"ל

עיון מעמיק בנתונים מגלה כי עבור כ-40% מהנשאלים מה שחשוב בעיקר בבחירת כרטיס האשראי בו ישתמשו בקניות פיזיות הוא ההטבות האטרקטיביות, בעוד ש-60% אמרו שמדובר בהחזר כספי והצעת ערך המאפשרת צבירת נקודות במעמד הרכישה בחנות.

בהשוואה לקנייה בחנות הפיזית, המניעים לרכישה מקוונת בכרטיס אשראי שונים: כ-40% מהנשאלים עושים זאת על סמך נוחות והרגל וכשליש מונעים מההטבות (הכוללות גם קאש-בק). שליש נוסף קבע שהמניע העיקרי לביצוע קניות באינטרנט עם כרטיס הוא ההגנה מפני הונאה.

מה עם חו"ל?
כ-30% מהמשתתפים דיווחו כי הם בוחרים להשתמש בכרטיס ספציפי לתשלום בחו"ל על סמך פרמטרים פיננסיים- בעיקר עמלת המרה נמוכה, ועוד כשליש דיווחו כי בחירתם מבוססת על 'נוחות והרגל'.

מנכ"ל Visa בישראל גרי לסקי אמר: "השימוש בתשלומים הדיגיטליים ממשיך לצמוח והם מהווים חלק מחיי היום יום שלנו, הן בקניות הפיזיות, והן באוןליין. Visa פיתחה פתרונות חדשניים של תשלומים דיגיטליים המבוססים על יכולותיה לחבר בין אנשים לעסקים. החוזקה שלנו ביצירת שתופי פעולה עם ערכים מוספים בעולמות הפיסיים ובאוןליין גם יחד, מקבלים משנה תוקף במחקרים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully