וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלע לסל הלא נכון: הטעות המביכה של רמי לוי

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 15:21

כמעט כל סקרי המחירים מחמיאים לרמי לוי, אבל מודעה שפרסם בה נכתב שהמועצה הישראלית לצרכנות קבעה: "הסל הזול ביותר לחג נמצא ברמי לוי", עלולה לעלות לו ביוקר. לא תאמינו מה גרם לפרסום השגוי

רמי לוי. יחצ,
רמי לוי שיווק השקמה. הוא אולי זול, אולי אפילו הכי זול לחג, אבל לא לפי המועצה הישראלית לצרכנות/יחצ

הימים האלה הם ה"מאני טיים" של רשתות השיווק. כל אחת מהן מנסה למשוך את הצרכנים אליה, באותות, מופתים ופרסום כבד באמצעי התקשורת.

רמי לוי, שזוכה בתואר "הסל הזול ביותר", כמעט סקר אחר סקר, בכל שנה ברציפות, פרסם בסוף השבוע האחרון מודעות ענק בלשון מזמינה: "כל הסקרים קובעים: סל הקניות הזול ביותר לחג נמצא ברמי לוי. בסקרים שפורסמו בין התאריכים 27-30.8.2023", ופירוט של כל הגופים שביצעו סקרי מחירים שהכתירו אותה כהכי זולה, בהם המועצה לצרכנות.

יש לציין כי בימים כתיקונם, נוקט לוי לשון זהירה יותר ומסתפק בסלוגן "סל קניות זול במדינה", ולא "הזול במדינה".

אלא שהמועצה לצרכנות כלל לא ערכה סקר מחירי סל מוצרים לחג, ולכן הופתעו שם לראות את הלוגו של המועצה מופיע בפרסום. הטעות מביכה לכשעצמה, אך היא גרועה במיוחד כאשר אתה עולה על הרדאר של הגוף שאמון על שמירת האמת בפרסום כחלק מפעילותו.

רמי לוי. יחצ,
רמי לוי. לדבריו התבסס על נתון שגוי שהוצג בתכנית "הצינור" בערוץ 13/יחצ

מנהל "היחידה למניעת הטעיות בפרסום" במועצה, הוציא מכתב נזעם ללוי, שבו הבהיר שהמועצה לצרכנות לא פרסמה שום סקר מחירים מטעמה ובנוסף, לא נתנה אישור ל"שיווק השקמה" להשתמש בלוגו שלה.

"במוצג בפרסום קיים חשש להטעיה חמורה, לכאורה, של ציבור הצרכנים, בנתוני סקר סל הקניות הזול ביותר לחג", נכתב שם. "כל זאת בניגוד לאיסור הטעיה בפרסום לפי חוק הגנת הצרכן". במועצה דרשו מלוי להסיר באופן מידי את שמה מהפרסומים ולתקן אותם כדי למנוע בפתיחת הליך משפטי".

מטעמו של לוי נמסר בתגובה: "רשת 'רמי לוי שיווק השקמה', מובילה במבחני הסל כרשת שמציעה את סל הקניות הזול במדינה. במבחן הסל שהופיע בתכנית הצינור של רשת 13, המתבסס על סקר המועצה לצרכנות, עולה כי רשת רמי לוי היא הזולה ביותר. משביקשה המועצה שלא לפרסם את הלוגו שלה, הוא הוסר".

להוכחת תום הלב, הפנו אותנו ברשת לפרסום האמור (מתן חודרוב). אך גם בהנחה שמדובר בתום לב, כאן המקום להוסיף שהטענה של לוי שציטוט הפרסום השגוי אינו פוטר אותו מאחריות לגבי הפרסומים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully