וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוד לפני שהתחלתי, קיבלתי זר פרחים הביתה"

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 14:05

חברות רבות חוששות לגייס לשורותיהן עובדים חסרי ניסיון, ג'וניורים בשפה המקצועית. עם זאת, חברות אחרות נוקטות בגישה חיובית יותר ומאמינות שבאמצעות הכשרה מתאימה, השקעה ויצירתיות ניתן להפוך אותם בזמן קצר למובילים ואף למנהלים. הלכנו לבדוק מקרוב

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
עבודה בהייטק. למרות השנה המורכבת שעברה על הענף, מדובר עדיין באחד הסקטורים ש/הכי כיף לעבוד בהם. ועדיין: כל ההתחלות מאתגרות/ShutterStock

אם היינו שואלים אנשים שזה עתה סיימו את לימודיהם היכן הם רוצים לעבוד, היינו ככל הנראה מקבלים רק תשובה אחת: בענף ההייטק.

מאשז זרמו מים רבים בנהר - וקצת פחות מזומנים בהשקעות בחברות השונות. יוניקורנים כבר לא מתרוצצים ברחבי ישראל כשמשקיעים זרקים מתחרים מי יצליח לרכוש מהם חל גדול יותר. גם התייעלות, כלומר צמצומים ופיטורים היו מנת חלקן של חלק מהחברות העובדות בתחום.

ועדיין, גם בלי נופשי חברה מנקרי עיניים בחו"ל, בר קוקטיילים על הגג בכל האפי-האוור שבועית ועשרים סוגי קורנפלקס במטבח, נותר ענף הטכנולוגיה-העילית אחד מהמקומות המשתלמים ולרוב גם הנעימים ביותר לעבוד בהם.

לכבוד ראש השנהכ, יצאנו לפגוש את מי שעבורם השנה הזאת הייתה גם הראשונה שלהם בתחום, מי שעשו את הצעד הראשון לתוך עולם מיקצועי חדש, אולי גם מפחיד. איך התמודדו עם הקליטה, מה עשו בחברות השונות כדי לסייע להם להרגיש בבית ועוד.

עמית ארד. יח"צ,
עמית ארד/יח"צ

עמית ארד, L1 SOC Analyst בחברת CyberProof: "במסגרת תפקידי בחברת CyberProof הצוות שלי ואני פועלים יחד על מנת לנטר, לזהות ולהגיב לאירועי סייבר ללקוח, כשירות שאנו מספקים בחברה.
השנה שלי כג'וניור בחברה חלפה במהירות שיא. יש משפט שאומר 'הזמן טס כשנהנים', אז כנראה שזאת הסיבה, כי הייתי מוקף באנשים טובים בחברה שנותנת לעובדים תחושה של משפחה.

בנוסף, כג'וניור אתה רעב וצמא ללמוד עוד ועוד כדי להתחזק ולבסס את מעמדך בחברה תוך כדי ביצוע משימות שונות ומגוונות (לעיתים קרובות תחת לחץ כי זה אופי העבודה בחברת סייבר) ולמידה מתמדת לשיפור מיומנויות - כל אלו מריצים את הזמן קדימה מבלי לשים לב שכבר חלפה לה תקופה.

האופן שבו החברה פעלה במתן יחס אישי במהלך הקליטה שלי ובאווירה המשפחתית מתחילת הדרך עזר לי להשתלב בצורה נעימה ונחיתה רכה בתור ג'וניור חדש. בין אם אלו הבנות המקסימות במחלקת ה- HR מתחילת הדרך ועד היום תמיד מחלקות חיוכים בבוקר ומתעניינות בשלומי, ובין אם זה שאר עובדי החברה שלא מוותרים לי כשאני יושב לבד לאכול צהריים אלא מתעקשים שאצטרף אליהם לשולחן ומפנים אליי את תשומת הלב בהתעניינות כנה בהתקדמות שלי.

אחד הדברים שהכי עוזרים לי בעבודה היא ההרגשה שתמיד אפשר לבקש ולקבל עצה או סיוע מכל אחד בחברה, זה ממש ב-DNA של שיטת העבודה ומקל מאוד את החיים כג'וניור. וכמובן אי אפשר שלא לציין את הכיף שבאירועי HAPPY HOUR בחברה, שדואגים להפגיש בין העובדים באווירה פחות רשמית ולתת הפוגה קלה מהשיח המקצועי כדי לקיים שיח בין אישי מקרב ומגבש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
נעה אקרמן. אינספירה,
נעה אקרמן/אינספירה

נעה אקרמן, Lab Admin Manager בחברת המד-טק אינספירה: "התפקיד שלי כיום הוא Lab Manager. המעבדה הינה מעבדה טכנולוגית העוסקת בפיתוח ובמחקר. בתור מנהלת המעבדה התפקיד שלי הוא לתת לכל מחלקה את המענה, כדי לבדוק היתכנות לרעיונות טכנולוגיים החדשניים - תכנה, פיתוח, מחקר, מכניקה.

בתור ג'וניורית בחברה הרגשתי שאני מהר מאוד כבר לא ג'וניורית. היחס של הצוות והמנהלים וההתקדמות התאפשרה לי על ידי הצוות וההנהלה. השנה החולפת הייתה מאוד משמעותית עבורי - התחלתי כ-Lab assistant (ניקיון, סידור, חיטוי) חודש וחצי לאחר מכן כבר תפקדתי כ- Research assistant ונהייתי כחלק מצוות המחקר. שלושה חודשים לאחר מכן כבר הייתי אחראית על ניסויים בעצמי. כעבור שבעה חודשים התבקשתי לנהל את המעבדה.

בלי הצוות לא הייתי יכולה להתקדם. גם ברמה הבינאישית - עזבתי את הבית של ההורים בצפון ועברתי בפעם הראשונה לגור לבד במרכז, כל מה שהיה לי זה מזוודה, אנשים מכל הצוותים עזרו לי עם הדירות ועם המעבר, בדקו בשבילי בפייסבוק שלחו לי לינקים, כך מצאתי את דירת החלומות שלי בת אביב.

וכאילו זה לא הספיק - אחרי שחתמתח חוזה, הייתי צריכה עזרה בהובלת רהיטים ואנשים מהחברה התנדבו לבוא, בזמנם החופשי, ועזרו לי להעמיס ולפרוק את הריהוט. אפילו דניאלה יחזקאלי חיון, CTO של החברה (שהיא גם המנהלת הישירה שלי) העבירה לי מראה שידה וספה. זכיתי לעבוד בחברה עם אנשים כאלו".

קטיה אוקון. פרטי,
קטיה אוקון/פרטי

קטיה אוקון, בקרית NOC בחברת אימפרבה (imperva): "אני עובדת מספר חודשים בתפקיד בקרית NOC, שלמעשה כולל ניטור ובקרה של הרשת, מעקב, ניתוח וניהול הרשתות והשרתים השונים שבחברה. הגעתי כג'וניורית ובמסגרת זו הוצמדתי לחבר צוות ששימש לי כמנטור למשך כחודשיים של הכשרה, במהלכה ליווה אותי מההתחלה ועד הסוף.

בכל תקופת הזמן שאני נמצאת בחברה, אני מרגישה שבחרתי את המקצוע הנכון. אני חווה התפתחות משמעותית מיום ליום בתפקידי וזה הרבה בזכות חבריי לעבודה, שגורמים לי להרגיש שאני נמצאת במקום הנכון ובזמן הנכון. עם הזמן, אני גם מרחיבה את הידע המקצועי והטכני, וההתנסות שנצברת בעבודה המעשית במציאת פתרונות וטיפול בסיטואציות מגוונות - מעניקה לי את הכלים הנכונים לשיפור הביצועים.

מאז שהצטרפתי לחברה, הותירו לי העובדים רושם חיובי מאוד. הם פתחו לי את הדלתות לידע ולתחום הטכני העמוק ותמיד נמצאים כאן לעזור ולתת הכוונה במהלך העבודה. אני רוצה לציין באופן אישי שעוד לפני שהתחלתי את תפקידי ביום הראשון, קיבלתי זר פרחים הביתה עם ברכה בה איחלו לי בהצלחה וכשהגעתי למשרד סיפקו לי את כל הציוד ההכרחי לתפקידי וקבלת פנים מדהימה ונעימה".

אופיר שניר. יח"צ,
אופיר שניר/יח"צ

אופיר שניר, Head of HR בחברת הסטארטאפ Pery: "הגעתי מעולמות האדמיניסטרציה וכשסיימתי את לימודי והחלטתי שזה זמן נכון להתקדם. קבלו אותי בזרועות פתוחות, נתנו לי להרגיש מהיום הראשון שאני אחת משלהם וחלק חשוב בקבוצה כך שמבחינה חברתית היה לי קל להשתלב. אנחנו כיום חמישה עשר אנשים בחברה, כל אחד הוא באמת אישיות מהממת, מלאת ידע, כל אחד מביא איתו משהו אחר, מכל אחד יש לי מה ללמוד ואני בטוחה שהרבה עוד לפני ושביחד נצליח להביא הישגים רבים.

אני ממש נהנית ומתרגשת מההזדמנות שניתנה לי לעבוד בתפקיד כזה, ובחברה הזאת. אני מתחברת למוצר של החברה ומאמינה בתרומה והעשייה בתחום ה-ADHD. כל יום אני לומדת דברים חדשים ויחד עם זה מיישמת דברים שלמדתי מהניסיון שלי.

אני צוברת ידע בהתנהלות סטארט אפ, בבניית מוצר ובעולמות ה-HR. כרגע, אני היחידה בפוזיציה של HR, כך שהתפקיד שלי מאוד רחב ומגוון, ומכיל בתוכו את כל היבטי הגיוס, הרווחה, משאבי אנוש ומעבר לכך. אני מתמודדת מידי יום עם אחריות גדולה בנושאים רבים וההתמודדות עבורי היא חדשה, מאתגרת, מעניינת ומלמדת ולפעמים לא פשוטה. אני מסיימת את היום בתחושת סיפוק ועשייה. יש לי המון מקום לקחת החלטות, לבנות דברים מאפס, לקדם תהליכים שנראה לי נכון שיבוצעו ולתעדף".

אמיר דעאס. יח"צ,
אמיר דעאס/יח"צ

אמיר דעאס, Market intellegence representative ב-Similarweb: "במסגרת תפקידי אני משמש כגשר בין לקוחות פוטנציאליים לצוות המכירות, כשהמטרה העיקרית של התפקיד היא ליזום שיחות עם לקוחות פוטנציאליים, להבין את הצרכים שלהם ולהעריך את רמת העניין והתאמתם למוצרים ולשירותים של החברה.

כשאני חושב על השנה האחרונה, אני יכול לומר שזו הייתה תקופה מרגשת לקחת בה חלק בתעשיית הטכנולוגיה. קצב החדשנות המהיר הוביל לפיתוח כלים חדשניים שניתן להשתמש בהם בדרכים יצירתיות. נתקלתי בזה על בסיס יומיומי, וזו הייתה הזדמנות למידה נהדרת עבורי.

כמובן, זה לא תמיד היה קל. קצב השינוי יכול להיות מאתגר, במיוחד כאשר אתה מתחיל תפקיד חדש בחברה חדשה. עם זאת, התמזל מזלי שיש לי עמיתים שתמיד מוכנים לעזור. יש לנו מפגשים קבוצתיים שבהם אנחנו יכולים לחלוק את המחשבות שלנו על נושאים חדשים ומוצאים דרכים יצירתיות לשפר את העבודה שלנו ולספק שירות טוב יותר ללקוחות שלנו".

ליזה קסל. פרטי,
ליזה קסל/פרטי

ליזה קסל, מעצבת Layout בחברת הסטארטאפ proteanTecs, שמפתחת טכנולוגיה מבוססת דיפ-דאטה לניטור בריאות מערכות אלקטרוניות לכל אורך חייהן: "בתור מעצבת לייאוט בפרוטאנטקס התפקיד שלי הוא להמיר סכמה חשמלית לשרטוט של שכבות אמיתיות על השבב.

בתפקיד חשוב לעבוד צמוד עם מעצבי סכמאות כדי להבטיח את השרטוט המדוייק ביותר, לוודא שהמעגל שהורכב ייתן את הביצועים הכי טובים ויהיה תואם לחוקי הייצור השונים. עבורי, השנה האחרונה הייתה חווית למידה אחת גדולה. זהו מקום העבודה הראשון שלי, הגעתי לחברה לאחר השחרור מתפקיד בצה"ל ולא ידעתי בדיוק למה לצפות.

המנהל שלי הכין לי תכנית אונבורדינג מפורטת שכללה גם פגישות עם חברי הצוות וממשקים נוספים, זה עזר לי להבין טוב יותר את התפקיד וללמוד את התרבות הארגונית של המקום. במהלך השנה האחרונה יצא לי להשתתף בהרבה פרוייקטים שונים של החברה שעזרו לי להבין יותר את העבודה, לפתח מיומנויות שונות, ללמוד להשתמש בכלים שונים ולצבור ניסיון. בשנה הזו היו גם לא מעט אתגרים, בכל זאת, עבודה בסטארטאפ היא מאוד דינמית ודורשת לפעמים לעמוד בלחץ ודד-ליינים צפופים, אך הסיפוק שכל סוף פרוייקט מוצלח מביא איתו - מטורף!

בנוסף, למדתי המון על תחומים שלא הכרתי עד כה, כמו פלטפורמות ענן ובינה מלאכותית. השילוב שלי בחברה ובקרב העובדים החדשים היה מהיר. ברגע שהגעתי לעבוד בחברה, מהיום הראשון התקבלתי עם המון חום וסבלנות, כולם נרתמו לעזרה וביליתי המון שעות בהרצאות שחברי הצוות שלי הכינו ודאגו לתת לי. בצוות יש תמיד אווירה של שיתוף פעולה, וגם אחרי שעברתי את תקופת ההתנסות והתחלתי לעבוד על פרוייקטים לבד, הייתה לי תמיד את האופציה לבקש יעוץ או עזרה, גם מחברי הצוות שלי וגם מהמנהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully