וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות האוסטרי אישר תוכנית סבסוד לשימוש בקפסולות של גיוון אימג'ינג לכל הפרעות הקיבה והמעיים

גתית פנקס

12.3.2003 / 14:44

בארה"ב, למשל, הכיסוי הביטוחי הינו רק לדימומים במעי הדק; יורם אשרי, סמנכ"ל הפיתוח: "עד לאחרונה אירופה היתה מאחור בכל הנוגע לסבסוד; אנחנו מאמינים שנתרחב באיזור משמעותית"



חברת גיוון אימג'ינג הישראלית מיקנעם מחזקת את הפוטנציאל והנוכחות שלה באירופה: החברה הודיעה היום כי משרד הבריאות האוסטרי ייסד תוכנית סבסוד (Reimbursement) לשימוש בקפסולות של החברה במערכת בתי החולים במדינה. התוכנית נכנסה לתוקף בתחילת השנה והיא מספקת כיסוי ביטוחי להפרעות קיבה ומעיים. באוסטריה יש 8.1 מיליון תושבים.



הטכנולוגיה של גיוון לאבחון פגעים במעי הדק כוללת קפסולה (M2A) שמוחדרת לגוף בבליעה, ולאחריה הפציינט לובש מעין חגורה המתעדת ומקליטה את תנועת הקפסולה. הערכה כוללת מצלמת וידאו, סוללות ומשדר, השולח נתונים למערכת שמצויה אצל הרופא המטפל.



הכיסוי באוסטריה לשימוש בקפסולה הינו לכל סוגי האינדיקציות, קרי: תסמונת המעי הרגיז, דלקת המעי, מחלת קרוהן, כיב קיבה ודימומים לא מזוהים במעי הדק. זאת, בשונה מארה"ב, שם האישורים הינם רק לאינדיקציה של דימום. יש לציין כי באוסטריה טרם אושרה הקפסולה כאמצעי אבחון של צליאק, והחברה צופה כי היא תקבל לכך אישור בשנה הבאה. בנוסף, אין באירופה דרישה לביצוע פרוצדורות נוספות טרם השימוש בקפסולה (כמו בדיקות אנדוסקופיות ובדיקות רנטגן), וניתן בצורה ישירה לקבל כיסוי על שימוש בקפסולה כאמצעי ראשון.



הכיסוי באוסטריה יהיה עד לגובה של 1,300 יורו או 1,439 דולר. יורם אשרי, סמנכ"ל הפיתוח של גיוון, אומר כי בניגוד לארה"ב, שם החברה מוכרת בצורה ישירה את הקפסולות במחיר של 450 דולר ליחידה, באירופה המחיר הוא גבוה מעט יותר, שכן הקפסולות נמכרות שם באמצעות מערך מפיצים.



"המחיר לקפסולה באירופה הוא סביב 464 יורו (514 דולר, ג.פ.) והסכום של הכיסוי כולל פחת, החזר עבור עלות ביצוע הבדיקה ופחת", הוא אומר. יצוין כי סבסוד רפואי בארה"ב עלה בינואר להיקף של 722 דולר וצפויה העלאה נוספת בשנת 2004. לגיוון בשלב זה מערך מכירות ישירות בצרפת וגרמניה בלבד ובעתיד, אם החברה תגיע למסה קריטית בשוק האירופי והמכירות יצדיקו זאת, היא תשקול האם לשנות מצב זה.



"עד לאחרונה שאלו אותנו משקיעים מה קורה עם אירופה, שכן היא היתה קצת מאחור בכל הנוגע ל- Reimbursement, אך כעת אנחנו מאמינים שנתרחב באיזור בצורה משמעותית", אומר אשרי. "בפרקטיקה, כל מדינה אירופית שונה מהאחרת במערכת התשלום שלה, בעיות התקציב שלה והאינטרסים, וגם בכך שונות מארה"ב. התחלנו גם באירופה בעבודה מול גופים ממשלתיים-ציבוריים, שלמרות שהתשלומים מהם קטנים יותר מאלה של המגזר הפרטי יש להם כגוף בודד משקל גדול יותר. יחד עם ההודעה שלנו לאחרונה על קבלת ה-Reimbursement בפורטוגל, החדשות מכיוון אוסטריה היום מראות שמשרדי הבריאות ברחבי היבשת מבינים את היתרונות בשימוש בקפסולה של גיוון ככלי דיאגנוסטיקה המאפשר טיפול באי סדרים במערכת העיכול.



באחרונה דיווחה החברה על הכנסות של 9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2002, שלוו בהפסד תפעולי של 4.1 מיליון דולר והפסד נקי של 3.7 מיליון דולר. בקופת החברה נותרו 36 מיליון דולר בסיום השנה שעברה ושווי השוק שלה כיום הוא 226 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully