וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים ליוקר המחיה החליטה לאמץ את התקינה האירופית

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 18:24

בתום ישיבת ועדת השרים ליוקר המחייה הוחלט כי חוק "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" יקודם במהירות האפשרית לפי מתווה ברקת

ראש הממשלה בנימין נתניהו את ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה בראשותו, בלשכת רה"מ בירושלים, 5 ביוני 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בישיבת הוועדה למלחמה ביוקר המחיה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בתום ועדת השרים לענייני יוקר המחיה החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו לאמץ את התכנית להקלות על הייבוא, שזכתה לשם "מה שטוב לאירופה טוב לישראל". משמעות ההחלטה היא אימוץ תו התקן האירופי לגבי מוצרים מיובאים, לרבות בתחום המזון והתמרוקים, זאת למעט חריגים שיאושרו ברשות ההסדרה.

גורמים רבים מברכים על ההחלטה, שהתקבלה למרות התנגדותם של מספר פקידים, בעיקר אלה של משרד הבריאות, אך עתה נותר לראות בכמה אכן תפחית ההקלה הרגולטורית את מחירם של מוצרים מיובאים - והאם העלות המופחתת שבה יהיה כרוך הייבוא, לאחר יישום ההחלטה, תגולגל במלואה לצרכן, או שחלק ממנה ישרת את רווחי היבואנים והקמעונאים.

הוועדה למלחמה בריכוזיות עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ/ ושר הכלכלה ניר ברקת. נגה סלמה לע"מ,
ניר ברקת ובצלאל סמוטריץ', שרי הכלכלה והאוצר, בכינוס הקודם של הוועדה למלחמה ביוקר המחיה, בשבוע שעבר/נגה סלמה לע"מ

שר הכלכלה ניר ברקת: "זהו יום היסטורי, אני מודה לראש הממשלה נתניהו על ההחלטה החשובה והנכונה ועל הגיבוי שיאפשר לשר האוצר ולי להביא את חוק מה שטוב לאירופה טוב לישראל. זו הבשורה הגדולה ביותר בתחום יוקר המחיה, שתאפשר פתיחה של השוק הישראלי לעשרות אלפי מוצרים זולים מאירופה, שכיום אסור לייבא לישראל.

פתיחת השוק לפי מתווה 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל' תאפשר להכניס תחרות אמיתית אחרי עשרות שנים בהם המונופולים והקרטלים שלטו בצרכן הישראלי ומנעו תחרות. סוכם כי *החקיקה תקודם במהירות האפשרית עד לפתיחת מושב החורף*, כדי לפתוח את השוק הישראלי לתחרות כבר במושב החורף הקרוב של הכנסת. כי מה שטוב לאירופה, טוב גם לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully