וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדימונה באהבה: למה פירקה חברת החשמל קווי מתח גבוה?

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 12:53

חברת החשמל פירקה 10 ק"מ של קו מתח במישור ימין שבנגב למען שמירה על נשרים ומגוון עופות דורסים

פירוק עמודי מתח גבוה ליד דימונה. חברת החשמל,
פירוק קווי מתח גבוה ליד דימונה. למען העופות הדורסים/חברת החשמל

בשל שיקולים סביבתיים ושמירה על ערכי הטבע, חברת החשמל פירקה 10 ק"מ של קו מתח שכלל 58 עמודים, באזור מישור ימין הסמוך לדימונה. זאת, לטובת שמירה על נשרים ומגוון רחב של עופות דורסים שמגיעים לקרבת מקום בו נמצאת תחנת האכלה לדורסים, המהווה עבורם מוקד משיכה מרכזי בנגב.

בעקבות דיווח שקיבלה חברת החשמל מרשות הטבע והגנים על מספר רב של נשרים שעומדים על גבי עמוד מתח גבוה באזור מישור ימין ועקב הדאגה לנשרים, חברת החשמל התבקשה לקדם בדחיפות מיגון של העמוד ועמודים נוספים בקרבתו. כדי למנוע סכנה מהעופות הדורסים, שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה.

פירוק עמודי חשמל ליד דימונה. חברת החשמל,
פינוי עמודי החשמל המפורקים מאזור דימונה/חברת החשמל

מאחר והקו אינו פעיל מזה למעלה מ-20 שנים, לא נשקפה סכנת התחשמלות, אך עדיין קיימת לנשרים ולדורסים הנוספים שנמצאים באיזור סכנה להתנגשות בכבלי החשמל.

לפיכך, חברת החשמל החליטה לפרק את הקו לחלוטין ועל ידי כך למנוע מקרים של התנגשויות של בעלי כנף בקווי המתח ולתרום לשמירה על הנוף המיוחד והסביבה באזור.

בסיום עבודות הפירוק, נעשה בהצלחה שיקום דקדקני של האיזור במטרה להחזירו למצבו הטבעי הראשוני.

העבודות נעשו במסגרת פרויקט "פורשים כנף" להצלת אוכלוסיית הדורסים ושימורם, בו שותפות חברת החשמל, רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע.

ככלל, במסגרת פרויקט פורשים כנף, חברת החשמל ממגנת כ-1,200 עמודים בשנה ובנוסף, מקדמת בימים אלו פיילוט לבחינת הצבת אביזרים מיוחדים למניעת התנגשות של בעלי כנף בקווי מתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully