וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 מיליון דולר כדי להפוך פסולת לחומר גלם ירוק לתעשייה

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 15:39

חברת UBQ Materials, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית להפיכת פסולת ביתית לחומר גלם מתקדם, השלימה גיוס של 70 מיליון דולר. כמחצית מעובדי החברה בעולם מועסקים באתר בקיבוץ צאלים בנגב

ג'ק טאטו ביכיו, מנכ"ל משותף ב-UBQ Materials. UBQ Materials,
ג'ק (טאטו) ביכיו, מייסד משותף ומנכ"ל משותף של UBQ Materials, במפעל החברה בצאלים/UBQ Materials

חברת UBQ Materials גייסה 70 מיליון דולר כדי להפוך פסולת ביתית לחומר גלם ירוק לתעשייה. הסיבוב הובל על ידי קרן Eden Global Partners ובהשתתפות משקיעים קודמים, בהם TPG Rise Climate, TPG Rise Fund II, Battery Ventures וקרן Catalyst Strategy M&G. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעה בחברה בשנתיים האחרונות ל-240 מיליון דולר.

UBQ Materials מעבדת פסולת ביתית מעורבת, שחלקה לא ניתן למיחזור בדרכים קונבנציונליות. כולל שאריות מזון, פלסטיקים שונים, קרטון, נייר ואף חיתולים משומשים והופכת אותה לחומר תרמו-פלסטי ידידותי לסביבה. התוצר הסופי UBQ המוגן בפטנטים עולמיים, משמש כתחליף לפלסטיקים קונבנציונלים העשויים מנפט.

ניתן לייצר איתו שורה ארוכה של מוצרים שונים, כגון משטחים לוגיסטיים, שטיחונים ורכיבים לרכב, פנלים וצינורות לתעשיית הבניה, עמדות תצוגה בנקודות מכירה, אדניות, מגשים במסעדות, נעלים, פחי מיחזור, קולבי בגדים ועוד. כולם מיוצרים באופן בר קיימא מבלי להתפשר על איכות או עלויות.

לקוחותיה של UBQ כוללים חברות ענק עולמיות בהן פפסיקו, מרצדס בנץ ומקדונלדס, אשר משתמשות כבר היום בחומר החדשני כפתרון ידידותי לסביבה, התורם להפחתה משמעותית של טביעת רגל פחמנית של המוצרים שלהן.

החברה מעסיקה יותר ממאה עובדים ב-25 מדינות שונות, 50 מהם מועסקים באתר הייצור שלה בקיבוץ צאלים והשאר בארה"ב, אירופה ובמקומות נוספים בעולם. כספי ההשקעה יאפשרו ל-UBQ להאיץ את פעילות הפיתוח של מוצרים חדשים, להרחיב את הפריסה הבינלאומית ולעמוד בביקוש הגובר לחומרי גלם אקולוגיים בני-קיימא.

החברה השלימה בימים אלו הקמתו של מפעל חדש בדרום הולנד, בעל כושר יצור של 80 אלף טון בשנה שיספק את חומר הגלם לתעשיית הפלסטיק ברחבי האירופה ושאר העולם. מתקנים נוספים צפויים לקום באירופה ובצפון אמריקה.

הטכנולוגיה של UBQ מציעה פתרון לכ-2 מיליארד טון של אשפה ביתית שאינה ממוחזרת כיום ומגיעה למטמנות או מושלכת ללא פיקוח למרחבי טבע, כולל נהרות ואוקיינוסים, והיא הגורם השלישי לפליטת מתאן מפעילות אנושית. כמות זו צפויה לגדול ב-50% עד לשנת 2050 ולהגיע ל-3 מיליארד טון בשנה. כל ק"ג שמייצרת UBQ מנצל פסולת במשקל של 1.3 ק"ג, ומונע פליטה של עד 11.7 ק"ג CO2eq. לכן UBQ נחשב לחומר תרמו-פלסטי הירוק בעולם.

ג'ק (טאטו) ביכיו, מייסד משותף ומנכ"ל משותף של UBQ Materials: "אנחנו שמחים שלקוחות מובילים בעולם ממשיכים לאמץ את UBQ כתחליף לפלסטיק במוצרים שלהם. ההשקעה החדשה תאפשר להרחיב את תחומי הפעילות שלנו ולהאיץ את הצמיחה תוך כדי קידום כלכלה מעגלית והפחתת השפעת הפסולת על הסביבה. אנחנו גאים בשותפות האסטרטגית עם EDEN אשר תחזק את התפתחות החברה."

דיוויד דווק, מנכ"ל Eden Global Partners: "אנחנו עוקבים מזה תקופה אחרי ההתפתחות של UBQ, מלאי הערכה להישגים של צוות החברה ומאמינים בכל ליבנו בטכנולוגיה הפורצת הדרך שפיתחה. ב-Eden אנחנו שותפים בחברות בעלות חזון הפועלות לעצב עתיד טוב יותר בתחומים בהן הן פועלות. UBQ היא חלוצה בתחומה עם כוח ויכולת להגדיר מחדש את תחום הקיימות בקנה מידה גלובלי. אנחנו מצפים לתמוך בצוות הניהול הבכיר של UBQ במהלך התרחבות החברה וביישום של הטכנולוגיה שכה תורמת לסביבה בנקודת זמן משמעותית לעתיד כדור הארץ."

אלברט דואר, יו"ר ומנכ"ל משותף ב-UBQ Materials: "אימוץ המוני של UBQ יביא להשפעה סביבתית עמוקה על עתיד כדור הארץ. מהלך זה מותנה בפיתוח העסקי, הרחבת מעגל הלקוחות ובניית מפעלי ייצור נוספים ברחבי העולם. הצטרפות Eden Global Partners מאיצה את מסלול הצמיחה של החברה, כאשר אנחנו ממשיכים לפתח פתרונות חומריים חדשים שירחיבו את יכולת האנושות להשתמש בפסולת כחומר גלם בר קיימא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully