וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים: רפורמה בהליך בדיקת המיזוגים קיצרה משמעותית את פרק הזמן לקבלת החלטת הממונה

אמיר הלמר

12.3.2003 / 15:59

למעלה מ-70% מהמיזוגים מוכרעים תוך 30 יום; מספר תיקי בקשות הפטור שנסגרו על ידי הרשות בשנת 2002 הוכפל



רשות ההגבלים העסקיים מפרסמת היום נתונים לגבי תוצאות הרפורמה שערכה הרשות בהליך בדיקת המיזוגים הבאים לאישור הממונה. עפ"י נתוני הרשות, כ-72% מבקשות המיזוגים המוגשות לממונה על ההגבלים העסקיים הוכרעו בשנת 2002 בתוך 30 ימים.



הרשות מציינת כי על פי הנתונים חל קיצור משמעותי במשך הטיפול, למרות שכמות המיזוגים לא ירדה בהשוואה לשנת 2001. לפי נתוני הרשות הממונה נתן החלטתו במהלך שנת 2002 ב-133 בקשות מיזוג לעומת 112 החלטות בשנת 2001. ברשות מציינים כי עלייה זו מבטאת סגירת פערים בקבלת החלטות מן השנים הקודמות.



עוד מציינת הרשות כי במהלך שנת 2002 גדל באופן משמעותי מספר החלטות הממונה בבקשות פטור מ-48 תיקים בשנת 2001 ל-104 תיקים ב-2002.



נתונים אלה הם תוצאה של רפורמה שיזמה הרשות בחצי השני של שנת 2002 לשם קיצור משך זמן ההחלטות במיזוגים וייעול הטיפול בבקשות ובדיקתן.



על פי נוהל חדש, מגיע כיום כל מיזוג חדש לשולחן הממונה למתן הכרעה מקדמית וסיווג רמת הבדיקה בו. בעקבות הנוהל, הושם במחלקה הכלכלית דגש על סיווג מוקדם של המיזוגים, סמוך לעת הגעתם לרשות, לכאלה המעוררים חששות תחרותיים וכאלה שאינם. מטרת הסיווג היא, בין היתר, לאשר מהר ככל הניתן מיזוגים לא בעייתיים.

בשבועות הקרובים צפויה הרשות לפרסם נוסח חדש לטופס "הודעת המיזוג" בו מחויבות החברות במשק. הטופס החדש צפוי להכיל מלכתחילה מידע רב יותר מאשר זה שנמסר עד עתה לרשות במסגרת הודעת המיזוג - דבר אשר ייתר דרישות מידע ונתונים שעד כה ערכו כלכלני הרשות לאחר קבלת הודעות המיזוג ולהביא לקיצור נוסף בבדיקה.



הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד דרור שטרום, ציין כי מגמת הייעול בטיפול במיזוגים ובבקשות פטור תימשך: "עסקות המיזוג ובקשות הפטור המגיעות לבחינת הרשות, חייבות להיבדק בקצב מהיר, לטוב או לרע, כך שבעלי עסקים יוכלו לדעת היכן הם עומדים, לקבל החלטות בזמן אמת ולא לאבד הזדמנויות עסקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully