וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזרוע נטויה: יצרנית השבבים arm שווה כמעט 55 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 10:43

מחר יחל בוול סטריט המסחר במניותיה של "ארם" (arm) יצרנית שבבים אנגלית, לפי שווי של 54.5 מיליארד דולר. מסתבר שיש חברות שהמלחמה העולמית על השבבים, שפגעה בטאוור הישראלית, עושה להן רק טוב

שבב מחשב. ShutterStock
המרוץ אחר השבבים. אין פלא שהנפקת השנה בעולם באה מהתחום/ShutterStock

תעשיית השבבים משגעת את העולם, והמרוץ הגלובלי אחר הייצור, שלא מדביק את קצב הביקוש, מקבל ביטוי נוסף עם מה שנראה כרגע כהנפקה הגדולה ביותר של 2023, זו של arm האנגלית, חברה לייצור שבבים, שתיסחר החל ממחר בוול סטריט לפי שווי מטורף של 51 דולר למניה, המשקף שווי חברה של 54.5 מיליארד דולר.

למרות שהחברה ממוקמת באי הבריטי, המרוויחה הגדולה תהיה דווקא מיפן: סופטבנק, שמחזיקה ב-90% מהחברה, כלומר - שווי אחזקותיה יתומחר בכ-49 מיליארד דולר, לא רע עבור החברה היפנית, שרכשה את היצרנית הבריטית לפני שבע שנים תמורת 32 מיליארד דולר (ושנה לאחר מכן מכרה רבע ממנה לקרן ויז'ן, תמורת 8 מיליארד דולר).

מי עוד ברוכשים? לא מעט שמות מוכרים מתחום הטכנולוגיה: שתי יצרניות הסמארטפונים הגדולות (לא מפתיע, בהתחשב שהשבבים שמייצרת החברה הם חלק מרוב הסמארטפונים בשוק העולמי) - סמסונג ואפל, וכן שמות כמו אנבידיה וגוגל.

אינטל, טאואר. יונתן סינדל, craetive commons, פלאש 90
אינטל וטאוור, עסקת המיליארדים שבוטלה בגלל שהרגולטור הסיני לא נתן אישור לחברה האמריקאית.../פלאש 90, יונתן סינדל, craetive commons

כזכור, המרוץ העולמי אחר יצרני השבבים הביא את אינטל להציע הצעת רכישה למפעל "טאוור סמי קונדקטרס" ממגדל העמק, בשווי של יותר מ- 5 מיליארד דולר. בסופו של דבר, מקץ חודשים ארוכים של המתנה, נפלה העסקה בשל העובדה שאינטל נזקקה לאישור מיוחד של הרגולטור הסיני לאישורה, אישור שלא ניתן על רקע מלחמת הסחר (שמתמקדת לא מעט בגזרת השבבים) בין סין לארה"ב.

עם זאת, החברה בישראל זכתה לפיצוי בשווי של מאות מיליוני דולרים בגין ביטול העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully