וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: חוסר הוודאות בנוגע לעיראק ממשיך להוביל לירידות; קומברס מוסיפה כ-1.5% לקראת הדו"חות

עידו אלון

12.3.2003 / 23:55

קומברס תדווח יחד עם החברות הבנות ורינט ואולטיקום על תוצאות הרבעון הרביעי לאחר תום המסחר; אולטיקום מאבדת 1.6% לאחר העלייה אמש; אי-סים מוסיפה כ-7% במחזור קטן;



העמימות בכל הנוגע לתקיפה אמריקאית בעיראק ומועדה הצפוי, ממשיכה להעיב על זירת המסחר והמדדים המובילים ממשיכים להישחק. יום המסחר נפתח בירידות, ובניגוד לימי המסחר האחרונים בהם נרשמה תנודתיות גבוהה, המדדים כבר התייצבו בשעה זו בטריטוריה שלילית. הנאסד"ק מאבד כעת 0.3% והדאו יורד ב-0.4%.



ה-17 במארס, תאריך בו נקבה בעבר ארה"ב לתקיפה, הולך ומסתמן כלא אפשרי. בכירים בבית הלבן אומרים כי אומנם עיראק לא עמדה בדרישות להתפרק מנשקה במועד שנקבע מראש, אולם כעת עניין התקיפה יובא להצבעה עוד השבוע בארה"ב, כך שיוצב תאריך חדש לאולטימטום - ייתכן כי ה-27 במארס.



צרפת ורוסיה עדיין מתנגדות להצעת האולטימטום של ארה"ב, ואף חברות אחרות במועצת הביטחון דורשות לדחות את ההחלטה לפחות בחודש, ועובדה זו מובילה להערכות לפיהן המלחמה בכלל תידחה בזמן רב יותר. ללא ספק, עיראק היתה הגורם המשמעותי ביותר לירידות בשוק מאז תחילת 2003, ונראה כי גם בתקופה הקרובה היא תמשיך להיות הקטליזטור לחולשה בשווקים.



וכאשר נושא כה אקוטי נותר פתוח, המשקיעים מפחדים להישאר עם כמויות גדולות של מניות, ובעיקר מניות טכנולוגיה, ומגמה זו צפויה אף להתחזק מחר לקראת סוף השבוע.



בקרב החברות הישראליות, קבוצת קומברס טכנולוג'י - הכוללת את קומברס, ורינט ואולטיקום - תפרסם היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2002 ולשנה כולה, ובכך תספק את אקורד הסיום לעונת הדו"חות של החברות בעלות הקשר הישראלי.



קומברס טכנולוג'י צפויה היום לדווח על הכנסות של 161.5-178.5 מיליון דולר, ואם תצליח לקלוע לאמצע הרף ותדווח על הכנסות של כ-170 מיליון דולר, יהיה זה הרבעון הראשון מזה שישה בו היא צומחת בשורה העליונה. ההפסד של קומברס צפוי להיות כ-17.7 מיליון דולר.



מניית קומברס עולה כעת ב-1.5% למחיר של 9.5 דולרים. בין המניות הישראליות הכבדות הנוספות נרשמת מגמה חיובית. מרקורי עולה ב-0.8% למחיר של 30.3 דולר לאחר 3 ימים רצופים של ירידות. מניית אמדוקס מוסיפה 0.7% למחיר של 11.8 דולר על רקע הודעת החברה על כך ש-BCP, ספקית התקשורת הסלולרית הברזילאית, בחרה בפלטפורמת הבילינג של אמדוקס לתמוך בשירותי קול, נתונים, תוכן ומסחר אלקטרוני. BCP מופעלת על ידי בלסאות וקבוצת ספרא ולה 1.5 מיליון מנויים, וצחי רודניק, אנליסט בית ההשקעות אוסקר גרוס, העריך את החוזה ב-15-25 מיליון דולר. ככל הידוע, אמדוקס התמודדה על החוזה מול מתחרותיה קונברג'יס וקינן, כמו גם מול פתרון פנימי של BCP, וניצחה.



מניית ורינט , החברה הבת של קומברס (79%), יורדת כעת ב-0.7% למחיר של 19.5 דולר. ורינט תדווח לפי הדרכת ההנהלה על הכנסות של 42 מיליון דולר, רווח תפעולי של 2.9 מיליון דולר ורווח נקי של 3 מיליון דולר ברבעון הרביעי. ב-2002 ההכנסות צפויות להיות של 167.5 מיליון דולר והרווח הנקי של 9.7 מיליון דולר. מניית אולטיקום יורדת כעת ב-1.6% למחיר של 5.9 דולרים לאחר שעלתה בכ-6% אמש בעקבות המלצה חיובית של בית ההשקעות WR Hambrecht.



חברת אי-סים פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון הרביעי, שהצביעו על צמצום ההפסד הנקי לכ-76 אלף דולר או סנט אחד למניה. שיפור קל נרשם גם בשורה העליונה עם הכנסות של 1.8 מיליון דולר - צמיחה של 5% מהרבעון הקודם. מניית החברה עולה כעת ב-7.1% למחיר של 15 סנט, אם כי במחזור זעום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully