וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים פחות: ירידה בהוצאות הישראלים לקראת החגים

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 10:11

הריבית הגבוהה, הפיחות שהביא לעליית מחירים והזינוק בשכר הדירה גרמו לנו להוציא פחות לקראת החג: בהשוואה לתקופה המקבילה שנה שעברה, נצפו ירידות במחזורי הקניות בכרטיסי האשראי, בגובה הקנייה הממוצעת ובכמות העסקאות במרבית ענפי המסחר ותחומי השירות בישראל

סופרמרקט בישראל. ShutterStock
הירידות בהוצאות שלנו לקראת החג הגיעו אפילו לסופרמרקט/ShutterStock

הציבור הישראלי קונה פחות: הפניקס גמא (גמא ניהול וסליקה) מעדכנת על ירידה ברכישות בכרטיסי אשראי בימים האחרונים לקראת החג, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מסתבר כי ההאטה הכלכלית הגיע אל קודש-הקודשים של הצרכנות הישראלית - הקניות לקראת החגים ואף לסגמנט הכי יציב בינהן, קניות המזון לסעודת ראש השנה.

מתוך ניתוח עומק שנערך בשבוע ההכנות לראש השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה שנה שעברה, נצפו ירידות במחזורי הקניות בכרטיסי האשראי, בגובה הקנייה הממוצעת ובכמות העסקאות במרבית ענפי המסחר ותחומי השירות בישראל.

אמנם לפי נתונים שפרסמה שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), בערב החג נרשמה עלייה של 7.5% בהוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי, לעומת ערב החג של השנה שעברה, אבל גם בעלייה חד-יומית זו, אין בכדי להפר את מה שנראה כירידה בצריכה הפרטית.

אריאל גנוט - גמא. ירון ולצר,
אריאל גנוט, מנכ"ל הפניקס גמא/ירון ולצר

מתוך ניתוח עסקאות כרטיסי האשראי במשק הישראלי בימים האחרונים עולה כי בתחום האופנה, ההלבשה וההנעלה נצפתה ירידה של 21% במחזור הקניות, בתחום מוצרי החשמל והאלקטרוניקה ירידה של 29.4% במחזור הקניות, ובתחום בתי המלון - ירידה של 24% במחזור הקניות. ירידות נוספות נצפו בענפי התיירות והנסיעות, מסעדות ובתי קפה, מזון, ומתנות לבית.

חלק מהירידה אפשר להסביר במעבר מואץ להזמנות אונליין, של מוצרים בתחום האופנה והאלקטרוניקה, אך זו לבדה אינה מסבירה את כל הירידה - מה גם שקניות אונליין באתרים בינלאומיים, פוגעות בפרנסתם של העוסקים בתחום בישראל.

זאת ועוד: כאשר בוחנים את תחום התיירות, כפי שניתן לראות בנתונים שלהלן, מגלים ירידה במקביל הן בבתי המלון ובתי הארחה בישראל והן בתיירות ונסיעות לחו"ל. כלומר - הציבור לא המיר את בתי המלון באילת באלה של כרתים, אלא קיצץ בהוצאות החופשה שלו באופן כללי.

אריאל גנוט, מנכ"ל הפניקס גמא: "אני מניח כי העלייה בריבית בחודשים האחרונים, אליה הצטרפו גם העלייה בשער הדולר והזינוק בעלות שכר הדירה והמשכנתאות הביאו את הציבור להדק את החגורה לקראת ראש השנה. אנו שומעים מבעלי העסקים על ירידה בצריכה. ניתן לראות גם כי מבצעי ראש השנה אותם מפרסמות הרשתות לא הביאו מזור לענפי המסחר השונים. ענף הקמעונאות חייב להתאמץ יותר כדי לשמור על רווחיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שתי בחורות צעירות עושות קניות. ShutterStock
קונים פחות בחנויות, אוכלים פחות במסעדות ויוצאים פחות לנופש. הציבור הישראלי החל להדק את החגורה/ShutterStock

ענפים בהם נרשמה ירידה במחזורי הקניות:

אופנה והנעלה - ירידה של 21% במחזור הקניות, הקניה הממוצעת ירדה ב 1.8% בלבד. מה שמראה על ירידה דרסטית בכמות הקונים בחנויות ורשתות האופנה.

מוצרי חשמל ואלקטרוניקה - ירידה של 29.4% במחזור הקניות, הקניה הממוצעת ירדה ב 8%, ובכמות העסקאות - ירידה של 23%.

בתי מלון והארחה - ירידה של 24% במחזור הקניות. הקנייה הממוצעת ירדה ב 7.4%.מדובר בירידה של כ- 18% בכמות העסקאות.

בענף המקביל - תיירות ונסיעות - ירידה של כ-17% במחזור הקניות, גובה הקניה ירד ב כ-7%. וכמות התיירים והנוסעים הצטמצמה בכ 11%.

מסעדות ובתי קפה - ירידה של כ- 13% במחזור המסעדות בכל רחבי הארץ, גובה ההוצאה הממוצעת ירד ב11%. כמות העסקאות ירד בכ8%, כאשר מחשבים את העלייה במחירי המצרכים שעלו ואת התשומות שזינקו ניתן להסיק כי ענף המסעדנות הרוויח הרבה פחות כסף בתקופה זו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

תחום המזון - ירידה של כ-5% במחזור הקניות. גובה הקנייה הממוצעת ירד באחוז דומה.
בתחום המוצרים לבית ומתנות- ירידה של כ 14% במחזור הקניות לעומת שנה שעברה.
ההשוואה נעשתה בין התאריכים 4-11.9.23 לבין 12-19.9.22

הפניקס גמא מתמחה במתן פתרונות אשראי לעסקים (One-Stop-Shop) כבר מעל 24 שנה. החברה מעניקה שירות לכ- 15,000 בתי עסק, ורשתות מובילות בישראל בפריסה ארצית, במספר תחומי פעילות - סליקת כרטיסי אשראי כמאגד וניכיון שוברי כרטיסי אשראי, הלוואות לעסקים, הלוואות בערבות מדינה, מימון כנגד נכסי נדל"ן, מימון כנגד ממסרים, פקטורינג, מימון יבוא וציוד וערבויות לעסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully