וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור הצפי לשינוי בתנאי השליטה: תיקון להסכם הקיבוצי בבזק

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 13:11

ההסכם, שבמרכזו מנגנונים לשמירה על איתנותה של בזק ועובדיה במקרה של העברת גרעין השליטה, יהיה בתוקף עד 2025. עוד הוסכם על מענק כספי מכובד לעובדים ועל שיפור תנאי הפרישה

חתימה על הסכם קיבוצי חדש בבזק. רונן טופלברג,
מעמד החתימה על התיקון להסכם הקיבוצי בבזק. במרכז, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"ל בזק רן גוראון/רונן טופלברג

ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת בזק חתמו על תיקון להסכם הקיבוצי, לאור השינוי הצפוי בתנאי השליטה כפי שנקבעו בתיקון שהובילה המדינה לצו הבזק. ההסכם יחול על יותר מ-5,000 עובדי החברה ויהיה בתוקף עד לשנת 2025. הנושאים הקשורים לפרישת עובדים לגמלאות יהיו בתוקף עד 2026. סעיפי ההסכם יוחלו במלואם גם אם שינוי גרעין השליטה יתבצע לאחר מועדים אלו על מנת להבטיח תנאים מיוחדים בהליך העברת הבעלות, אם וכאשר יתרחש.

ההסכם נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי, מנכ"ל בזק רן גוראון, סמנכ"לית משאבי אנוש מורן קיטה ויו"ר ארגון עובדי בזק איציק בסלו.

ההסכם מבטיח שמירה על האיתנות הפיננסית של בזק לטווח הארוך, זאת על ידי קביעת מנגנונים מיוחדים כמו שמירה על דירוג חוב, היוועצות עם ארגון העובדים, שמירת השליטה בחברת פלאפון והמשך הפעילות כחברה ציבורית. עוד נקבע כי ההסכמים וההסדרים הקיבוציים, כמו גם הנוהגים המקובלים בחברה כיום ישמרו במלואם, הן ביחס לעובדים והן ביחס לגמלאים הנוכחיים והעתידיים.

לוגו בזק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בזק. הסכם שיבטיח יציבות ביחסי העבודה לתקופה הקרובה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

נקודות חשובות בהסכם

• מענק כספי מכובד אשר יחולק על ידי ארגון העובדים.
• ככל שהחברה תהיה ללא גרעין שליטה, נציגות העובדים תוכל למנות נציג עובדים נוסף.
• שיפור תנאי הפרישה של עובדים במעמד "קבוע ותיק" בדמות הגדלת התוספת השקלית ל-2,400 שקל (מכ-800 שקל בממוצע כיום).
• תשלום דמי הניהול לקרן הפנסיה יבוצע על ידי הנהלת החברה במקום העובדים (המשמעות היא תוספת לפנסיית הגישור בשיעור של 2.45%).

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני רוצה לברך על ההסכם הזה שמיטיב עם עובדי ועובדות בזק לאור העברת גרעין השליטה, ומעניק להם ביטחון תעסוקתי. המשאב האנושי הוא הנכס הכי חשוב, ועובדים שמרגישים מוערכים ומתוגמלים - מהווים את מנוע הצמיחה הכי משמעותי לחברה, כך שכל הצדדים יוצאים נשכרים.

בתקופה מאתגרת זו, חשוב שאלפי העובדים בבזק יידעו שיש להם אופק ורשת ביטחון לשנים הקרובות. אני רוצה להודות ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי ולוועד עובדי בזק על תרומתם להשגת ההסכם. תודה עם למנכ"ל בזק רן גוראון ולהנהלה שהיו שותפים ראויים. עלו והצליחו".

מנכ"ל בזק רן גוראון: "בזק נמצאת בתנופת עשייה והתחדשות, המייצרות תוצאות שיא. יחד עם ארגון העובדים הגענו להסכמה המשתקפת בהסכם זה ומתבססת על יחסי עבודה מצוינים והתמקדות משותפת בהצלחת החברה. אין לי ספק כי ההסכם החדש יאפשר לנו להמשיך להתמקד בצמיחה והובלת שוק התקשורת בישראל".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי: "ההסכם הזה הוא פרי חשיבה ארוכת טווח של ההנהלה, של הסתדרות עובדי המדינה ושל ועד עובדים אחראי - הרואה את טובת החברה ושגשוגה לאורך שנים ארוכות. הביטחון התעסוקתי, מניעת אי-ודאות לעובדים והגנה על פורשים וגמלאים הינם נושאים הנמצאים בלב העשייה של הסתדרות עובדי המדינה".

יו"ר ועד עובדי בזק איציק בסלו: "אני מודה לחבריי בארגון העובדים על השותפות לדרך, שמביאה את החברה להישגים מדהימים. אודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הגיבוי וחיזוק העובדים, וליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי על הליווי, התמיכה והסיוע לכל אורך המו"מ.

למנכ"ל רן גוראון על התמיכה הקרובה במשא ומתן, לצוות המקצועי שליווה אותנו בצד הכלכלי והמשפטי ולמורן קיטה סמנכ"לית משאבי אנוש שניהלה והובילה את המו"מ בהגינות ובמקצועיות. לסיום, תודה גדולה לעובדות ולעובדי החברה על האמון והתמיכה. אני חושב שהסכם זה מניח יסודות מוצקים ליציבותה ואיתנותה הפיננסית של החברה לאורך שנים".

את עובדי בזק ייצגו במשא ומתן היועץ הכלכלי דורון כהן ועו"ד אלעד מורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully