וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: כמה השקיעו הישראלים על מתנת חג בראש השנה?

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 14:37

ראש השנה מאחורינו וכעת, אפשר לסכם. מותג המתנות והחוויות BUYME בדק את מנהג הענקת מתנות חג בקרב ישראלים ומצא: מה שווי המתנה הממוצע שהעניקו אורחים למארחים, אילו מתנות נחשבות פופולריות ביותר ובאיזו עיר מתגוררים התושבים הנדיבים ביותר

מתנה גרועה. אילוסטרציה, ShutterStock
בדקנו: כמה השקיעו הישראלים על מתנת חג בראש השנה?/ShutterStock, אילוסטרציה

מחקר שביצע מותג המתנות והחוויות BUYME עם סיכום המתנות שהעניקו ישראלים לאהוביהם בראש השנה ניראה רבים העדיפו להימנע מלהגיע לקניונים העמוסים ובחרו לתת לקרוביהם מתנה מותאמת ונוחה לרכישה מאפליקציות המתנות בהן גם מ-BUYME.

הנתונים שחושף הדו"ח המיוחד מגלה שהישראלים העניקו השנה מתנות יקרות יותר ליקיריהם כששווי המתנה הממוצע לחג עומד השנה על 353 שקל, בהשוואה ל-341 שקל אשתקד, כלומר נרשמה עלייה של 3.5%.

מבדיקה מהן המתנות הפופולאריות ביותר שמעניקים הישראלים לקראת ראש השנה עולה כי המתנות שבעיקר נרכשו (38%) הן מהתחום הקולינרי הכולל סדנאות בישול וביקור במסעדות, כ-28% העניקו מתנות מתחום האופנה, 24% בחרו להעניק מתנות הקשורות בעיצוב הבית, 8% העניקו לקרוביהם חוויה במרכזי ספא ובתי מלון, ו-8% העניקו מתנות מעולמות הפנאי, התרבות והבידור, הכוללות בילויים בדמות הופעות, סרטים, הרצאות ואירועי תרבות.

המתנה היקרה ביותר שניתנה השנה הייתה נופש זוגי בישראל במהלך סוף שבוע, בשווי של 3,400 שקל.

וילה מלון בוטיק ניאה. עודד סמדר,
המתנה היקרה ביותר שהוענקה השנה: נופש זוגי בישראל בשווי 3,400 שקל/עודד סמדר

גם השנה, חושפת BUYME את מפת המתנות, באיזו עיר הוענקו המתנות הגבוהות ביותר והיכן שווי המתנה הממוצע היה הנמוך ביותר.

שתי הערים שתפסו את המקומות הראשונים ושמרו על מיקומן בצמרת רשימת המשקיענים: ההרצלייניים והתל-אביבים שמעניקים מתנות בשווי ממוצע של 363 ו-351 שקל בהתאמה. במקום השלישי נמצאים החיפאים שמעניקים השנה בממוצע מתנות בשווי 349 שקל, בצמוד אליהם נמצאת אשדוד עם ממוצע שעומד על 348 שקל. לאחר מכן מגיעה ירושלים, שממוצע שווי המתנה בה הוא 335 שקל, אחריה בירת הנגב באר שבע עם ממוצע של 319 אילת עם מתנה בשווי של 316 שקל ובמקום האחרון מבין הערים שנדגמו נמצאת טבריה עם שווי ממוצע של 314 שקל למתנת חג.

בנוסף, מהנתונים של BUYME נמצא כי 36% משלבים במתנה ברכה מצולמת או תמונה, ו-19% משתמשים באפשרות להקליט ברכה קולית אישית. כמו כן, 37% ממעניקי המתנה מתזמנים את שליחת המתנה מראש כך שתגיע לאהובים שלהם רגע לפני החג.

הדו"ח מצא שבגילאים מסוימים מעניקים יותר מתנות - קבוצת הגיל שרכשה השנה הכי הרבה מתנות חג היא אנשים בגילי 35-44 עם 34% מהרכישות, אחריה קבוצת הגיל 25-34 עם 27% מסך הרכישות ו-25% נוספים שייכים לקבוצת הגיל 45-55. קבוצת הגיל של בני 56+ עם 10% מהרכישות השנה, ובמקום האחרון, החבר'ה הצעירים מקבוצת הגיל 18-24 שמהווים כ 5% מרוכשי מתנות החג השנה.

כמו כן, נמצא כי 58% משולחי המתנות הן נשים ו-42% הם גברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully