וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חירום אקלימי: קבוצת לוריאל מקימה קרן סיוע בסך 15 מיליון אירו

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 15:58

קבוצת לוריאל הכריזה על הקמת קרן תרומות חדשה בסך 15 מיליון אירו לתמיכה בקהילות פגיעות עבור חיזוק החוסן בפני אסונות אקלים. קרן החירום האקלימית של לוריאל תאפשר לארגוני סיוע ייעודיים לעזור לאותן אוכלוסיות מאוימות אסון אקלימי, הן להיערך לקראתו והן להתאושש ממנו

מבט מלמעלה על נהר זורם. יחצ לוריאל,
מבט מלמעלה על נהר זורם/יחצ לוריאל

קרן החירום האקלימית של לוריאל, THE L'ORÉAL CLIMATE EMERGENCY FUND, שהוצגה במסגרת שבוע האקלים בניו יורק, נועדה לתמוך בקהילות פגיעות באזורים החשופים ביותר לאסונות אקלים, בכך שתאפשר לארגוני סיוע ייעודיים לעזור להם.

ההערכה היא כי כמות אסונות האקלים גדלה פי חמישה ב-50 השנים האחרונות וכיום, קרוב לשלושה מיליארד בני אדם חיים באזורים חשופים לאסונות, כאשר המספר צפוי לגדול במיליארד עד שנת 2050.

קרן החירום האקלימית של קבוצת לוריאל תגיע לקהילות פגיעות בשעת אסון באמצעות שותפויות עם ארגוני סיוע מקומיים וארגונים בינלאומיים לא ממשלתיים. הקרן החדשה מתבססת על המחויבות ארוכת השנים של קבוצת לוריאל בהתמודדות עם אתגרים הומניטריים וסביבתיים הולכים וגדלים, ומביאה את סך ההשקעות של הקבוצה ליותר מ-200 מיליון אירו במספר קרנות, כגון קרן לוריאל להתחדשות הטבע, קרן החדשנות המעגלית וקרן לוריאל למען נשים התומכת בנשים פגיעות בעולם וגם בישראל.

צונאמי ביפן, מרץ 2011. GettyImages
יפן לאחר הצונאמי, מרץ 2011/GettyImages

"מרחיבים את ההתחייבויות שלנו לסייע בבניית חוסן"

"כמובילת התעשייה, ללוריאל יש אחריות לטפל בצרכים הסביבתיים והחברתיים הדחופים ביותר בעולם", אמרה אלכסנדרה פאלט, מנהלת הקיימות הגלובלית של קבוצת לוריאל ומנכ"לית Fondation L'Oréal, "משבר האקלים הדחוף שאנו מתמודדים איתו מחייב פעולה בכל החזיתות וקורא לשיתוף פעולה גלובלי בכל הרמות. עם קרן החירום האקלימית החדשה, אנו מרחיבים את ההתחייבויות שלנו לסייע בבניית חוסן לקהילות פגיעות, יחד עם ארגונים המביאים פתרונות חדשניים בשטח".

כספי הקרן יופנו לשני סוגי פעולות: "היערכות", במטרה לסייע במזעור ההשפעה של אסונות אקלים לפני התרחשותם, באמצעות תכנון לקראת אסונות ומערכות התראה מוקדמת; ו"תיקון", במטרה לשקם תשתיות ושירותים חיוניים כגון שירותי בריאות, דיור וגישה למזון ומים בעת אסון.

שני מוטבי קרן החירום האקלימית הראשונים הם The Solutions Project, ארגון ללא מטרות רווח שבסיסו בארה"ב ו-Start Network, ברית גלובלית של יותר מ-80 ארגונים לא ממשלתיים מקומיים, לאומיים ובינלאומיים. שני הארגונים עובדים עם אנשים בקו החזית כדי לספק מענים מוקדמים ויעילים בזמן ולפני משברים הומניטריים.

"בעוד שמשבר האקלים הוא גלובלי באופיו, ברור שקהילות מסוימות נמצאות בסיכון גבוה הרבה יותר לאסונות אקלים בטווח הקרוב ועליהן למתן את אירועי האקלים כדי למנוע מהם להפוך לאסונות אנושיים", אמרה כריסטינה בנט, מנכ"לית Start Network.

בשותפות עם לוריאל וארגונים מקומיים המושרשים בקהילותיהם ,נתמוך באנשים הנמצאים בסיכון להתכונן למשבר ולהגן על עצמם, תוך סיוע שיוענק על ידי צוותים מקומיים המכירים את נסיבות חייהם וממוקמים בצורה הטובה ביותר כדי להבטיח שהאוכלוסיות שנפגעו יתאוששו מהר יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully