וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת האתרוגים: שוק ארבעת המינים של ירושלים חוזר להתקיים

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 8:07

עיריית ירושלים מזמינה את תושבי העיר ומבקריה לשוק ארבעת המינים הגדול בישראל, שייפתח לראשונה לאחר חידושה ושדרוגה של כיכר ולירו, סמוך לשוק מחנה יהודה. השוק יתקיים מיד לאחר יום כיפור ולקראת חג סוכות, בין התאריכים 26-29/9/2023 - הכניסה חופשית

שוק ארבעת המינים, סוכות, בני ברק, 6 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
אתרוגים במאות שקלים, "בורסת האתרוגים", שוק ארבעת המינים בירושלים/ראובן קסטרו

שוק ארבעת המינים שחוזר לפעול השנה בכיכר ולירו המחודשת יציג עשרות דוכני מכירה עם מיטב התוצרת של ארבעת המינים: אתרוג, לולב, הדס וערבה, הן ביחידים והן בסט מלא, על פי זנים שונים ובהתאם לעדות ישראל ולמנהגים השונים של כל עדה ועדה כולל כשרויות.

בשוק הססגוני והייחודי לירושלים, יפעלו השנה כ-40 דוכני מכירה של ארבעת המינים המסודרים לפי מינים עדות, אמונות ומנהגים וקישוטי סוכות.

בעיריית ירושלים, שמסייעת מזה שנים לקיומו של השוק, מציינים כי "שוק ארבעת המינים בכיכר ולירו המחודשת מול שוק מחנה יהודה מציין השנה 25 וזהו אחד האירועים שממש לא כדאי לפספס: מדובר בשוק ססגוני ומגוון ופתוח לכולם - לגדולים, לקטנים, לגברים ונשים, לחילונים ודתיים, ישראלים ותיירים".

השוק מושך אליו הרבה מטיילים ומשפחות של ישראלים, ומדי שנה נמכרים בשווקים בארץ למעלה מ-700 אלף סטים של ארבעת המינים. כמו כן, נמכרים בשוק קישוטים, סכך ודפנות, כך שניתן להגיע למקום אחד ולרכוש את כל מה שצריך בכדי לקיים את מצוות החג במלואה.

שוק ארבעת המינים בבני ברק, 6 לאוקטובר 2022. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
שוק ארבעת המינים/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בורסת האתרוגים

במהלך ימי השוק, ינכחו במקום מומחים לתוצרת מהודרת וכן יימכרו אתרוגים במאות שקלים שחלקם מיובאים מאיטליה וממרוקו. בשוק ניתן למצוא גם לולבים הנקטפים ידנית ונבחרים אחד אחד ע"י החקלאי, ואת גדולי סוחרי האתרוגים המשובחים, הנבדקים בזכוכית מגדלת ע"י הרוכשים. "מי שלא ראה את "בורסת האתרוגים" בשוק ארבעת המינים בירושלים, לא ראה מסחר מלא אקשן, שלא נופל מהוול סטריט בניו יורק", מציינים גורמים בעירייה.

השוק יתקיים לראשונה בכיכר ולירו לאחר שדרוג משמעותי ומרשים שעברה. בין היתר, ריצוף מחדש ושימוש באבנים טבעיות, ריצופי עץ, ערוגות תבלינים, שתילת דשא ועצים, הקמת פרגולות וטריבונת ישיבה, הצבת עמודי תאורה דקורטיביים, התקנת ריהוט רחוב ובניית אלמנט מים ייחודי. לאחרונה, אף בוצעו במתחם עבודות להטמנת דחסנית אשפה ייעודית, אשר נותנת מענה, בין היתר, לסוחרי השוק ולתושבי האזור.

השוק יפעל בימים שלישי עד שישי, י"א-י"ד תשרי תשפ"ד, 26-29.09, בין השעות 8:00-23:00 בימים שלישי- חמישי, וביום שישי מהשעה 8:00 בבוקר ועד שעתיים לפני כניסת השבת.

מעיריית ירושלים נמסר: "לירושלים ולתושביה על כל גווניה ועדותיה יש מסורת ייחודית, עשירה ומיוחדת לחגי תשרי. עיר הבירה מתאפיינת בעושר ועומק היסטוריים, תרבותיים, לאומיים ודתיים ייחודיים שאין בשום מקום אחר בעולם ובארץ. שוק ארבעת המינים הירושלמי הוא יחיד במינו, ומהווה חגיגה מסורתית, עממית תרבותית ואותנטית. ייחודו הוא בדלת הפתוחה לכולם - הן למי שמגיע לרכוש את ארבעת המינים המהודרים ביותר והן לתושבי ירושלים ומבקריה. אנו מזמינים את כולם להגיע וליהנות מהאווירה המיוחדת והייחודית שקיימת רק בירושלים".

פרטים נוספים על שוק ארבעת המינים באתר עיריית ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully