וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים קלות בוול סטריט הודות להתאוששות במניות הטכנולוגיה בסיום המסחר; מדד מניות השבבים זינק ב-3%

רן דוידוב

12.3.2003 / 23:24

מיקרוסופט, אינטל ואורקל עלו בכ-2.5%; AOL איבדה 3.8% בעקבות חקירה פדרלית כנגד החברה; אמריקן איירליינס נפלה ב-11.3% עקב הסרתה ממדד S&P 500



שוק המניות האמריקאי סיים בעליות שערים, בעקבות פקודות קנייה שהוזרמו למניות הטכנולוגיה בשעת המסחר האחרונה, וזאת לאחר שלאורך מרבית היום נרשמו ירידות שערים. מיקרוסופט, אינטל ואורקל עלו בכ-2.5% והובילו לעליות שערים חרף חוסר הוודאות הגובר בשדה הגיאופוליטי וקריסת שערים בבורסות אירופה. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4% ואילו הנאסד"ק התחזק ב-0.6% הודות לזינוק של 3% במדד מניות השבבים.



מגמת המסחר בשוקי המניות האמריקאים מוכתבת בתקופה האחרונה על ידי האירועים סביב העימות הקרב בעיראק. ממשל בוש הודיע כי ממשלת פקיסטאן נעתרה ללחציו לתמוך בהגשת אולטימטום לעיראק וכעת חסר קול אחד בלבד במועצת הביטחון כדי לזכות ברוב של תשע חברות הנדרש להעברת ההחלטה.



הידיעה על עיכוב ההצבעה על הצעת ההחלטה השנייה שמבקשת להגיש ארה"ב מחוללת עצבנות רבה בשווקים. רמיזתו של שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, כי ארה"ב עשויה לתקוף את עיראק גם ללא סיוע בריטי - וחזרתו בו לאחר מכן - הגבירה עוד יותר את המתיחות.



בחזית המקרו: הגירעון המסחרי בארה"ב הצטמצם בחודש ינואר ל-41.1 מיליארד דולר, מ-44.9 מיליארד דולר בחודש דצמבר. לירידה בגירעון הובילה ירידה בצריכת מוצרים מיובאים בארה"ב ועלייה ביצוא. נתוני משרד המסחר הפתיעו על רקע תחזיות לגירעון ינואר של 43.4 מיליארד דולר.



אינטל עלתה ב-2.2% וגררה את מניות השבבים לעליות, לאחר שהשיקה אמש רשמית סדרת מעבדים חדשה שפותחה בישראל. סנטרינו (Centerino), משפחת המעבדים החדשה של אינטל למחשבים ניידים, פותחה במרכז הפיתוח של החברה בחיפה בשלוש השנים האחרונות תחת שם הקוד בניאס. מחירו של השבב החדש יעמוד על כ-1,400 דולר - אמרה דוברת החברה, כריסטין וורמס.



הרשויות הפדרליות בארה"ב הרחיבו את החקירה נגד ענקית המדיה AOL-טיים וורנר , דיווח "וושינגטון פוסט". החקירה מתמקדת בחשדות כי AOL סייעה לחברות אחרות לנפח את הכנסותיהן על ידי עסקות כוזבות בהן הוחלפו מזומנים בין החברות. מנייתה של AOL ירדה ב-3.8%.



הרחבת החקירה עשויה להוביל לאישומים נגד מנהלים בכירים ב-AOL, דיווח ה"פוסט" על פי מקורות בממשל. החקירה בוחנת את תפקידם של דיוויד קולברן ואריק קלר בעסקות שעשויות היו לנפח את הכנסותיהן. קולברן, מנהל עסקות בכיר, פוטר מתפקידו באוגוסט 2002, לאחר עזיבתו של בוב פיטמן, ראש חטיבת אמריקה אונליין. משקיעים תבעו את קולברן בטענה כי ידע על עסקות בין AOL, סנדאנט והומסטור, שסייעו לניפוח הכנסותיה של האחרונה, חברת נדל"ן מקוונת.



מקדונלד'ס (סימול MCD) ירדה ב-0.7% לאחר שדיווחה על ירידה של 4.7% במכירות בסניפים זהים בחודש פברואר. היה זה חודש 12 ברציפות של ירידה במכירות עבור רשת המזון המהיר הגדולה בעולם. המכירות הכוללות של החברה בפברואר עלו ב-4% ל-3.1 מיליארד דולר.



מניית אמריקן איירליינס נפלה ב-11.3% לאחר שסוכנות הדירוג S&P הודיעה כי מניית החברה תוסר מרשימת ה-S&P 500 לאחר סיום המסחר ביום חמישי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully