וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל זה יש כסף: שירותי דת, הילולות וסיורי סליחות

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 11:43

לאחר דיון סוער בוועדת הכספים אושרה העברת 150 מיליון שקל לשירותי דת. ח"כ בליאק טען שחלק מהמקור התקציבי הוא קיצוץ בתקציבי הפיקוח על הבנייה. נציגת האוצר גמגמה תחילה, אך בתשובה לשאלה ישירה של היו"ר גפני, השיבה שאין זה מקור הכספים. חברי האופוזיציה לא השתכנעו

משה גפני, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "אם זה נכון, אני לא מביא את הסעיף הזה להצבעה!"/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה העברה תקציבית בסך של כ-150 מליון שקלים עבור שירותי הדת. בתוכם הקמת מוסדות דת, פיתוח תשתיות ועבודות בטיחות בקבר הרשב"י במירון, שיפוץ מקוואות בעיר בית שמש, הילולת הבבא סאלי בנתיבות, תכניות קבורה עבור קברי אבות, תפעול בתי הדין הרבניים ושכר העובדים ברבנות הראשית.

לאישור התכנית קדם דיון סוער, לאחר שח"כ ולדימיר בליאק שלף את המסמך המתאר את מקורות המימון של הבנייה, בכללם מצויין כי חלק מהסכום ילקח מהתקציב המיועד למלחמה בתאונות עבודה.

הדבר הקפיץ את ח"כ אחמד טיבי שטען כי אין זה פלא שזהו מקור התקציב, שהרי רוב ההרוגים בתאונות עבודה בענף הבניין הם ערבים מוסלמים
.

למשמע הדברים, הקשה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "אני מבקש לדעת בטרם שהסעיף עולה להצבעה. קראתי הבוקר בעיתונים שח"כ ולדימיר בליאק אומר שחלק מהתקציב הזה מגיע מתקציב הפיקוח על הבניה ואני מבקש לדעת האם זה נכון, באם כן אני לא מביא את הסעיף הזה להצבעה!"

ולדימיר בליאק, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ ולדימיר בליאק. מה שכנע יותר - המסמך שחשף או תשובת נציגת האוצר? תלוי את מי שואלים/פלאש 90, יונתן זינדל

טל ישראלי, רפרנטית באגף התקציבים באוצר, מסרה תחילה תשובות מתחמקות כגון: "אני לא מכירה את זה", אך לאחר שהיו"ר גפני שאל בפעם השלישית, השיבה: "התשובה היא - לא".

ניכר היה שהתשובה אינה מניחה את דעת רבים מהמשתתפים בדיון, בעיקר כי ח"כ בליאק נראה כמחזיק במקור מודפס של פירוט מקורות התקציב.


מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק: "למרות שבקואליציה ובאוצר ניסו להסתיר את זה בדיון מחברי הכנסת, חשפתי הבוקר בוועדת הכספים את הכוונה לקצץ 12 מיליון ש"ח מתקציב היחידה הארצית לפיקוח על הבניה ולהעביר את הכסף לצורכי המשרד לשירותי דת.

לא התקבל הסבר מניח את הדעת לקיצוץ משמעותי בתקציב היחידה, במציאות בה השנה ישנה עלייה גדולה במספר ההרוגים בתאונות בניה. נציגי האופוזיציה מחו נחרצות כנגד המהלך, הגשתי בקשה לדיון מחדש על הצבעה, ובסופו של דבר יו"ר הוועדה דרש ממשרד האוצר הסברים כיצד יושלם תקציב היחידה. נמשיך במעקב ובמאבק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הצהרה | סגנית יו"ר הכנסת ח"כ שרן השכל. כנסת, ירושלים 23 בדצמבר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
ח"כ שרן השכל: "ביזיון בוועדת הכספים"/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

עם סיום הדיון, צייצה ח"כ שרן השכל בטוויטר: ביזיון בוועדת הכספים: ‏12 מיליון מתוך תקציב של 80 מיליון לפיקוח על הבניה בישראל מועבר למשרד לשירותי דת: הם החליטו 'לתגבר את סיורי הסליחות בחגי תשרי'. ‏כשהפועל הבא יהרג או הבניין הבא בחולון יתמוטט הממשלה תוכל לומר: 'עשינו סליחות בראש השנה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully