וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעקץ ב-9 מיליון שקל. מדוע הוגשה נגדו תלונה במשטרה?

20.9.2023 / 12:50

משקיע טוען כי נפל קורבן להונאת קריפטו בסך של כ-9.5 מיליון שקל. אז מדוע דווקא נגדו הוגשה תלונה במשטרה?

בלוקצ'יין. ShutterStock
יותר מדי הונאות/ShutterStock

השבוע הוגשה תלונה במשטרה נגד אלון מקל, בחשד לכאורה שהגיש תביעה נגד בכיר בשוק ההון וארבעה אחרים על סך 9 מיליון שקלים וחצי, כשהוא מבסס את התביעה, לכאורה, על חומרים שנגנבו ממחשב ומכשיר הסלולר של אחד הנתבעים - משקיע בקריפטו.

מהתביעה עולה כי מקל השקיע כ-2 מיליון דולר אצל אותו סוחר קריפטו שנעלם עם הכסף וירד למחתרת. שמו של הבכיר בשוק ההון שורבב לפרשת התביעה, מכיוון שהבכיר שקל בזמנו להקים חברה עם אותו סוחר ועם אדם שלישי, אך כשגילה שהסוחר גנב גם את ההשקעה שלו, החליט לרדת מהרעיון והחברה למעשה לא החלה לפעול.

בתביעה שהוגשה נגד מספר נתבעים - רונן יוסטר, דור ארד, אורן גנאח, תום ארד ורועי ארד, טוען מקל, רו"ח ויזם נדל"ן, בין היתר כי נפל קורבן לתרמית רחבת היקף כאשר הונו אותו וגנבו ממנו 2.5 מיליון דולר באצטלה כוזבת של ניהול השקעות לגיטימיות. עוד נטען כי במהלך 2022 הנתבעים הציגו בפני ילדיו מצגים כוזבים לפיהם הם מנהלים את השקעתו במכשירים פיננסים יציבים ובטוחים יחסית וכי השקעותיו הניבו לכאורה רווח של 300 אלף דולר.

"שימוש בחומרים שנגנבו ממחשב ו/או טלפון נייד"

יוסטר טען בבית המשפט המחוזי בתל אביב כי אין לו כל קשר להשקעה של מקל, וטען בין היתר כי מאחורי תביעה זו, מלבד אלון, עומדים גורמים עבריינים אשר מכרו להם רכוש גנוב. המדובר, לטענתו, בתכתובות וואטאפ פרטיות אשר אינן שייכות להם ואלה עשו בהן, לדבריו, שימוש פסול במסגרת התביעה במטרה להלך אימים על הבכיר ובניסיון להוציא ממנו כספים שלא כדין.

לטענת יוסטר הוא לא היה בקשר עסקי עם נוכל הקריפטו, וממה שידוע לו, לאחר שהנוכל ירד למחתרת הוא ביצע עסקאות קריפטו משך חודש שלם. בתלונה במשטרה נגד אלון מקל נטען כי האחרון עושה שימוש בחומרים שנגנבו ממחשב נייד ו/או טלפון נייד של סוחר הקריפטו ובהתכתבויות עם הבכיר.

יוסטר טוען בבית המשפט כי אלון מקל פעל בחוסר תום לב, וכי הוא מחזיק עד היום ברכוש גנוב השייך לו וכולל שיחות פרטיות עם סוחר הקריפטו - ושלא אמורים להיות בחזקתו. עוד לטענת הבכיר, מי שמכר כנראה החומרים הגנובים לאלון מקל הציע לבכיר בשוק ההון בתחילת השנה לרכוש תמורת סכום כסף, בדיוק את אותם חומרים הגנובים ממחשבו ומהטלפון הנייד של סוחר הקריפטו - אצלו אלון השקיע 2 מיליון הדולרים שנעלמו. כמובן שהבכיר בשוק ההון סרב בתוקף לרכוש החומרים שנגנבו.

בית המשפט המחוזי עדיין לא קבע מועד לדיון בפרשה בנוכחות כל הצדדים לתביעה.

  • עוד באותו נושא:
  • קריפטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully