וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורקינט החדש: BIRD רוכשת את Spin ב- 19 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 12:58

ספין ב-19 מיליון דולר: חברת BIRD רוכשת את Spin. לאחר רכישת ספין, בירד הופכת לחברת המיקרו מוביליטי הגדולה בצפון אמריקה, ותפעל בכ-350 ערים ברחבי העולם עם למעלה מ-200,000 כלים

קורקינטים של BIRD. דניס קפל,
קרוקינטים של חברת המיקרו מוביליטי BIRD. תהפוך לגדולה בצפון אמריקה/דניס קפל

חברת המיקרו מוביליטי BIRD, שייסדה את תחום הקורקינטים השיתופיים בישראל ובעולם, מודיעה היום על רכישת המתחרה Spin, מחברות המיקרו מוביליטי הגדולות בעולם. עם סגירת העסקה, Bird הופכת למפעילת המיקרו-מוביליטי הגדולה ביותר בצפון אמריקה על בסיס נתח השוק, וצפויה להגדיל באופן מיידי את רווחי החברה.

Spin תפעל כעת כחברת בת של BIRD ותהיה בבעלותה המלאה. מחיר הרכישה הינו 19 מיליון דולר, כאשר 10 מיליון דולר שולמו במזומן מראש. עסקה זו נתמכה על ידי MidCap Financial Investment ו-MidCap Financial Trust, בניהול וייעוץ של Apollo Capital Management, LP.

בשנה האחרונה, ספין הכניסה כ-45 מיליון דולר בהכנסות נטו, מה שהביא את ההכנסה המשולבת של Bird ושל Spin לכ-265 מיליון דולר בשנה. העסקה צפויה להיות בעלת סינרגיות של למעלה מ-20 מיליון דולר ולהגדיל באופן מיידי את הרווחים של בירד, בין היתר בשל ההתייעלות והשינוי הארגוני שבירד מבצעת בחודשים האחרונים. ספין מביאה עימה לבירד צי של למעלה מ-60,000 כלים, שחלק ניכר מהם הינם כלים חדשים ומתקדמים טכנולוגית.

חברת Spin, שבסיסה בסן פרנסיסקו, הינה בעלת נוכחות חזקה בצפון אמריקה, כולל פעילות בלמעלה מ-50 ערים וקמפוסים באוניברסיטאות עם חפיפה מינימלית לטביעת הרגל הקיימת של בירד בשווקים בהן פועלת. הרכישה מגדילה את טביעת הרגל הגיאוגרפית של בירד, ומחזקת את מעמדה כמפעילת המיקרו-מוביליטי המובילה בצפון אמריקה לפי נתח שוק ומספר הערים בהן פועלת.

החברה מתכננת למנף את עמדת ההובלה בשוק האמריקאי כדי להרחיב עוד יותר את פעילותה במספר ערי מפתח כמו בולטימור, סולט לייק סיטי וושינגטון די.סי. כמו גם, בירד תגדיל את פעילותה בקמפוסים מרכזיים באוניברסיטאות כגון אוניברסיטת פן סטייט ואוניברסיטת מישיגן. בשילוב עם Spin, בירד פועלת כעת ב-87% מ-50 הערים המאוכלסות ביותר בארצות הברית וקנדה.

מייקל וואשינושי, המנכ"ל הזמני של BIRD: "ספין היא רכישה פיננסית ואסטרטגית נהדרת עבורנו ואנו מצפים שעסקה זו תאפשר לנו להשיג רווחיות בת קיימא לטווח ארוך. בנוסף להובלת השוק שלנו בצפון אמריקה, החברה מחזיקה כעת בעמדת נתח שוק מובילה בשווקי מפתח, יותר כלים חדשים, טכנולוגיה מתקדמת ועמדה פיננסית חזקה משמעותית".

פיליפ ריינקנס, מנכ"ל Spin: "אנו נרגשים לאחד כוחות עם Bird, מותג חדשני וחלוץ בתחום המיקרו-מוביליטי. ביחד בירד וספין יוצרות שחקן רב עוצמה בשוק האמריקאי - כזה שמתמקד בשותפות אחראית, הבאת אפשרויות תחבורה אלטרנטיביות אמינות לקהילות אותן אנו משרתים, ע"י יצירת עתיד בר-קיימא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully